یارانه

سخنگوی ستاد حمایت معیشتی از اختلاف ۱۶ میلیون نفری میان دریافت کنندگان یارانه نقدی و حمایت معیشتی خبر داد.

به گزارش مشرق،  اطلاعاتی که مبنای آزمون وسع  برای شناسایی مشمولین بوده است، مربوط به خانواده‌هایی است که یارانه‌بگیر هستند. این خانواده‌ها حدود 76 میلیون نفر از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند. 

 بنابراین حدود 76 میلیون ایرانی مبنای تصمیم دولت در خصوص دریافت طرح حمایت معیشتی بوده‌اند که ممکن است به دلیل تغییرات ساختار خانواده همچون موالید جدید، یا انصراف‌ از دریافت یارانه  از دریافت بسته‌های معیشتی جا مانده باشند. 

بیشتر بخوانید:

تفاوت تورمی سهمیه‌بندی بنزین در سال ۸۹ و ۹

حسین میرزایی سخنگوی حذف یارانه نقدی در خصوص اختلاف حدود 16 میلیون نفری میان یارانه‌بگیران و مشمولان دریافت بسته حمایت معیشتی که تا شب گذشته بسته خود را دریافت کرده‌اند نیز توضیح داد: کسانی که یارانه‌بگیر بودند و در لیست سه دهک بالای درآمدی قرار نداشتند، در لیست مشمولان طرح حمایت معیشتی قرار گرفته‌اند که حدود 60 میلیون نفر برآورد شده‌اند. بنابراین 25 میلیون نفر از ایرانیان مشمول طرح حمایت معیشتی نمی‌شوند.

نکته جالب توجه اینکه هرچند فرایند حذف یارانه بگیران که بر اساس مصوبه هیئت دولت بایستی در سال جاری انجام میشد نیمه کاره مانده و در ماههای شهریور و مهر تنها یک میلیون نفر از صف یارانه بگیران کنار رفتند، اما حالا مشخص شده حدود 16 میلیون نفر از یارانه بگیران از صف در یافت حمایت معیشتی کنار گذاشته‌اند.

بر اساس پیگیری ها از سخنگوی ستاد جدید التاسیس حمایت معیشتی، شاخصهای دهک بندی و معیارهای حذف خانوارها از صف دریافت حمایت معیشتی فردا(روز سه شنبه) اعلام خواهد شد.

یکی از ابهامات مهم این طرح سازوکاری برای اطمنیان از واریز مبالغ اعلام شده به حساب خانوارهای مشمول است که بایستی دولت در این خصوص نیز اقدام لازم را انجام دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    8 0
    دولت زحمت کشیدند از نیازمندان کم می کنند و به ثروتمندان می دهند این آماری هم که گفتید اشتباهه چون تعداد افرادی که کمک معیشت نگرفته اند خیلی بیشتر از کسانی است که گرفته اند
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    6 0
    دروغه همون 16 ملیون نفر گرفتن بقیه ملت هیچی
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    5 0
    الان من مستاجر با دوتا بچه مدرسه ای با حقوق کارمندی اگه اینا بازم به کمک معیشتی ندادن صدام به کجا میرسه کی از حق مردم دفاع میکنه
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    3 0
    آقا این طرح ایرادات فراوان دارد ! من بازنشسته فرهنگی یارانه بگیر و چند همکار مشابه من ؛ یارانه بنزین نگرفته ایم ! ولی برای افرادی با درآمد بالا ، برایشان واریزشده و حتی یک نفر هم که خانوار دونفره بود ، پنج نفره برایش واریز شده ! آخر این چه عدالتیست !!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    3 0
    دولت از ابتدا نظرش به پرداخت این یارانه ؛ فقط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بود و گویا فقط هم به حساب آنان ریخته ! چون از هرکسی می پرسی ، میگوید دریافت نکرده ام ! والا 60 میلیون نفر ؛ یعنی 75 درصد مردم ایران ، که باید یارانه بنزین بگیرند !!!!
  • ایرج قاسمی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    2 0
    من بازنشسته ام یارانه بگیر هم هستم فرزندی دانشجو و فرزندی دیگر بیکاردارم سبد حمایتی را خیلی نیاز دارم ولی دریافت نکردم
  • مریم س IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    2 0
    ماهم یارانه بگیریم اما معیشتی بهمون ندادن نه خونه یک ملیاردی دارم نه ماشین ۲۵۰ ملیونی شوهرمم کارگری ساده اس چکاربکنیم ؟
  • غلام طارمی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام الان ۳روره به کد دستوری پیامک زدم ولی جوابی نیومده تشکر
  • حاجیلو IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    این سری واسه من یارانه معشیتی واریزنشد بفرمائید چراممنون میشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس