افاضلی

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه اعضای تیم ملی به اندازه کافی کار نمی‌کنند و نیاز به مسئولیت پذیری بیشتری دارند، گفت: دیدار با بحرین برای ما بازی کلیدی و در واقع فینال است.

به گزارش مشرق، هومن افاضلی درباره ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران بعد از باخت به عراق و تساوی تیم های بحرین وعراق در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از پروازی بودن و غیبت های مارک ویلموتس انتقاد و تاکید کرد که تیم ملی برای صعود به مرحله نهایی، نیاز به تغییر در چند بخش دارد. افاضلی که ارتباط نزدیکی با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس دارد، همچنین به خبر احتمال حضور وی در تیم ملی هم واکنش نشان داد و از باشگاه پرسپولیس خواست مطالبات این مربی را پرداخت کند.

مشروح گفتگوی افاضلی در ادامه می‌آید:

تیم ملی نیاز به تغییرات دارد
با اتفاقاتی که رخ داد، کار برای تیم ملی و صعود به مرحله نهایی خیلی سخت شده است. تیم ملی الان باید تمام مسابقاتش را پیروز شود تا به عنوان تیم نخست صعود کند. اگر تیم ملی می خواهد موفق باشد باید یکسری تغییرات در نحوه سازماندهی تیم و نحوه عملکرد و کادر فنی‌اش ایجاد شود. اگر بخواهد این روند ادامه یابد کار بازهم بیشتر گره می خورد. تمام کسانی که در تیم ملی کار می کنند باید تمرکز داشته باشند. الان به نظر می رسد که این تمرکز وجود ندارد. آنها نیاز دارند که مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. باید در کل، نگرش حاکم بر تیم ملی چه در مدیریت بازیکنان و چه در مسائل فنی و سازماندهی ها تغییر کند.

اعضای تیم ملی به اندازه کافی کار نمی‌کنند
به نظرم تمام اعضای تیم ملی به اندازه کافی کار نمی کنند. در حال حاضر فقط وحید هاشمیان است که همه جا حضور دارد در حالی که مهمترین آدم تیم ملی، سرمربی است. این سرمربی است که به کل تیم انرژی می دهد و باید خودش و تفکرش همه جا باشد. بیش از این نمی خواهم یکسری چیزها را باز کنم ولی به نظرم کارمان سخت است. باید تمام مسابقات را پیروز شویم. خردادماه سال آینده دو بازی سخت با بحرین و عراق داریم. بازی با بحرین کلیدی است. من خودم با تیم ملی چند بار مقابل بحرین قرار گرفته ام و می توانم از حالا پیش بینی کنم که چه دیدار مشکلی در پیش داریم.

کی روش باید جام می آورد!
ویلموتس حضور بسیار کمی در ایران دارد. تا بحث از عدم حضور ویلموتس در ایران می شود، همه به غلط او را در این زمینه با کی روش مقایسه می کنند. کار کی روش هم اشتباه و غلط بود و چون او این کار غلط را باب کرد نباید بگوییم ویلموتس هم حق دارد پروازی باشد و یا در مرخصی به سر ببرد. همه می گویند کار کی روش در تیم ملی ایران خوب بوده که این را قبول ندارم. کی روش باید با این تیم جام می آورد ولی حتی در یک تورنمنت ساده هم کاپ نگرفتیم!

تفاوت کی روش با ویلموتس؛ ایجاد سازماندهی و مرخصی
فرق کی روش و ویلموتس این است که کی روش در سال های نخست کارش، زمان زیادی را در ایران سپری کرد. او یک سازماندهی کامل را شکل داد و بعد از آن بود که به مرخصی می رفت. در حالی که ویلموتس این ساختار و سازماندهی را انجام نداده است. ویلموتس در ایران نیست. دستیارانش هم در ایران نیستند و سازماندهی مدنظر شکل نگرفته است. مربیان در تیم ملی، زمان زیادی ندارند. هم کی روش و هم برانکو در زمان حضورشان در تیم ملی اصرار داشتند که زمان بیشتری بازیکنان را در اختیار داشته باشند و سازمان لیگ همواره تحت فشار بود.

بیشتر بخوانید:

ویلموتس و وعده‌های محقق نشده

به بازیکنان گفتیم که بازی با عراق سخت نیست!
شرایط قبل از بازی ایران با  عراق را نگاه کنید. لیگ ما جمعه تمام شده اما ملی پوشان یکشنبه وارد اردو شده اند. این یعنی دارید به بازیکن می گویید که بازی سختی نداریم در حالی که دو روز هم در تیم ملی دو روز است؛ نه فقط برای تمرین بلکه برای تغییر ذهنیت بازیکنان از رده باشگاهی به رده ملی. باید بازیکنان سریع به ریتم بازی های ملی برگردند ولی قبل از بازی با عراق هیچکدام از این اتفاقات رخ نداد.

بازی با بحرین فینال است
به نظرم فینال ما بازی با بحرین است که شانسمان را برای صعود زنده نگه می دارد. فدراسیون با صدور بیانیه نشان داد که شرایط را درک کرده است و به اندازه کافی نسبت به سخت بودن شرایط واقف است ولی باید قدم های عملی هم برداشته شود. اولین قدم این است که ویلموتس زمان بیشتری در ایران باشد تا شناختش از شرایط و بازیکنان بیشتر شود.

واکنش به خبر حضور برانکو در تیم ملی
در روزهای گذشته با برانکو به خاطر قطع بودن اینترنت در ارتباط نبوده ام و در جریان حضورش در تیم ملی به جای ویلموتس نیستم. وظیفه ما هم این است که تا زمانی که ویلموتس سرمربی است، از او حمایت کنیم. ۱۰ یا ۲۰ سال بعد دیگر هیچکس نمی پرسد که سرمربی تیم ملی چه کسی بود بلکه می گویند نتایج که رقم خورد چه بود.

توصیه به برانکو برای حضور در تیم ملی؟
اگر برانکو از من برای حضور در تیم ملی مشورت بخواهد، آنچه که به او می گویم بین خودمان می ماند. این یک جمعبندی است که باید فدراسیون انجام بدهد ولی همانطور که گفتم تا زمانی که سرمربی تیم ملی تغییر نکرده باید از او دفاع و حمایت کنیم.

کار پرسپولیس با برانکو قشنگ نبود
نحوه جدایی برانکو از پرسپولیس و مطرح شدن بحث شکایت از وی از سوی باشگاه پرسپولیس اصلا شکل قشنگی نداشت. برانکو باید حقش را یک سال پیش می گرفت. کار باشگاه پرسپولیس تصویر خوبی از کشور ما درست نمی کند. کارلوس کی روش قبل از حضور در تیم ملی ایران در حضور من مکالمه طولانی با برانکو داشت تا در چند و چون تیم ملی قرار بگیرد. مطمئن باشید کالدرون هم درباره پرسپولیس با برانکو صحبت کرده است. به هر حال مطرح شدن این مباحث قشنگ نیست. من در جریان ریز حقوقی قرارداد برانکو نیستم ولی می دانم او بعد از عدم دریافت مطالباتش پس از دو ماه می توانسته قراردادش را فسخ کند.

پرسپولیس سراغ کسانی برود که این تعهدات را ایجاد کرد
برانکو سه قهرمانی لیگ، قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام و صعود به فینال آسیا را در پرسپولیس به جای گذاشت و هیچ جایی برای شکایت پرسپولیس وجود ندارد. این باشگاه باید به تعهداتش عمل کند. هرچند که می دانم پرسپولیس هم از نظر مالی در شرایط سختی است. به نظرم پرسپولیس باید سراغ کسانی برود که در دوره مسئولیتشان چه چیزهایی را امضا کردند و باعث دردسر شدند. باید سراغ آنهایی رفت که تعهداتی را ایجاد کردند چون می دانستند که دیگر خودشان نیستند. چرا آنها هزینه اضافه به باشگاه تحمیل کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس