کد خبر 1012287
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کارلوس کی روش

تیم ملی فوتبال ایران که با کارلوس کی‌روش عادت کرده بود به ‌راحتی به جام جهانی صعود کند، حالا کارش با مارک ویلموتس گره خورده است.

به گزارش مشرق، ملی‌پوشان ایران در حالی مقابل عراق شکست خوردند که کوتاه‌ترین اردوی آماده سازی را چهار روز قبل از این بازی در تهران آغاز کردند. شروع اردویی که تحت تاثیر عدم پرداخت مطالبات سرمربی تیم ملی برگزار شد تا مارک ویلموتس قبل از سفر به تهران در ترکیه بماند و منتظر پرداخت قسط اول قراردادش باشد.

 

بعد از اینکه تیم ملی ایران مقابل عراق باخت، مارک ویلموتس ایران را به مقصد کشور خود ترک کرد و این اتفاق نشان می‌دهد هیچ برنامه خاصی برای تدارک بازی دوستانه با دیگر تیم‌ها صورت نگرفته است.

تیم ملی فوتبال ایران که با کارلوس کی‌روش عادت کرده بود به ‌راحتی به جام جهانی صعود کند، حالا کارش با مارک ویلموتس گره خورده است. در این گزارش قصد داریم به وضعیت تیم ملی در گروه خودش برای صعود به جام جهانی رسیدگی کنیم.

۵ ماه سرگردانی

تیم ملی حدود ۵ ماه سرگردان خواهد بود و این برای تیمی که در دو بازی اخیرش خوب کار نکرده و شکست خورده، اصلا اتفاق خوبی نیست. تیم ویلموتس در دیدار برابر بحرین و عراق نشان داد که هنوز ترکیب برگزیده تیمش را انتخاب نکرده است. بازی‌های دوستانه کمک می‌کند تا تیم‌ها به هماهنگی بیشتری برسند و سرمربی بتواند بهترین بازیکنان تیمش را انتخاب کند، اما بازی‌های تدارکاتی فیفا دی برای تیم ملی ایران هدر می‌روند.

بیشتر بخوانید:

واکنش عضو هیئت رئیسه فدراسیون به شایعه اخراج ویلموتس

هنوز هم صعود به‌دست خودمان است

هر چند ایران مقابل تیم ملی عراق شکست خورد، اما هنوز کار تیم ملی تمام نشده است. با توجه به تساوی تیم ملی فوتبال عراق و بحرین در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، سرنوشت تیم ملی برای صعود در اختیار خودش قرار گرفت. با این تساوی شانس ایران برای صدرنشین شدن در پایان مرحله دوم انتخابی همچنان زنده باقی ماند.

۴ دیدار باقی‌مانده در فروردین و خرداد

تیم ملی فوتبال ایران در بازی بعدی خود روز هفتم فروردین در ورزشگاه آزادی از تیم هنگ کنگ پذیرایی می‌کند و ۱۲ فروردین در کامبوج به مصاف این تیم می‌رود. اکنون در گروه C رقابت‌ها عراق و بحرین با ۱۱ و ۹ امتیاز به ترتیب در رده اول و دوم قرار دارند و ایران با یک بازی کمتر با ۶ امتیاز سوم است. ملی‌پوشان ایران چهار دیدار باقی‌مانده خود را در فروردین و خرداد ماه ۹۹ برگزار خواهند کرد.

شانس صدرنشینی

اگر شاگردان ویلموتس در این ۴ دیدار پیروز شوند می‌توانند به عنوان تیم صدرنشین گروه صعود کنند. بحرین و عراق شانس ویژه‌ای برای برتری مقابل هنگ کنگ و کامبوج دارند و اگر شش امتیاز این بازی‌ها را به حساب شان واریز کنیم، عراق در صورت پیروزی برابر تیم هلیو سوسا پرتغالی تا پیش از بازی با ایران در دور برگشت ۱۷ امتیازی می‌شوند.

کامبوج و هنگ‌کنگ، سکوی پرتاب

اگر ایران بتواند قبل از بازی با بحرین، کامبوج و هنگ کنگ را مغلوب کند، با ۱۲ امتیاز به مصاف تیم ۱۱ امتیازی می‌رود. در چنین حالتی ایران تنها با پیروزی مقابل عراق در تهران صدرنشین می‌شود. بحرین هم فرصت صعود را از دست می‌دهد. در این مرحله تیم اول هر گروه به صورت مستقیم و ۴ تیم از بهترین تیم‌های در رده دوم صعود می‌کنند.

صعود به عنوان تیم دوم اصلا آسان نیست

اگر به هر دلیلی تیم ملی کشورمان نتواند در گروه خود صدرنشین شود این شانس را دارد به عنوان یکی از چهار تیم برتر دوم به دور بعدی صعود کند. این در شرایطی است که با نگاه به گروه‌های هشت‌گانه متوجه می‌شویم چنین کاری اصلا ساده نیست.

در گروه A مسابقات، سوریه ۱۵ امتیازی است و به نظر می‌رسد صعودش به عنوان تیم اول قطعی است. پس از سوریه، چین ۷ امتیازی حضور دارد که جزو تیم‌های خوبی است که در رده دوم قرار گرفته است.

در گروه B، اما کار پیچیده است، جایی که استرالیا با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و کویت و اردن هم با ۱۰ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد قطعا یکی از بهترین تیم‌های دومی که صعود می‌کند، از این گروه است.

در گروه D ازبکستان با ۹ امتیاز صدرنشین است و عربستان با ۸ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفته که نشان می‌دهد در این گروه هم تایم دوم ضعیفی وجود ندارد و سنگاپور هم که سوم است، ۷ امتیازی است.

در گروه E رقابت‌ها، قطر با ۱۳ امتیاز در صدر است و عمان با ۱۲ امتیاز در تعقیب این تیم قرار دارد. در این گروه هم نه قطر تیم ضعیفی است و نه عمان، بنابراین هر کدام دوم شوند جزو گزینه‌های اصلی صعود خواهند بود.

در گروه F ژاپن با یک بازی کمتر از سایر هم‌گروهی‌های خود با ۱۲ امتیاز اول است و به نظر می‌رسد به عنوان تیم اول هم صعود خواهد کرد و قرقیزستان و تاجیکستان که هر دو ۷ امتیاز هستند باید برای صعود بجنگند.

در گروه G ویتنام، مالزی و تایلند به ترتیب اول تا سم هستند و در کمال تعجب امارات با ۶ امتیاز چهارم است، هر چند که این تیم یک بازی کمتر از سایرین دارد.

در گروه H هم کار سخت به‌نظر می‌رسد، جایی که ترکمنستان با ۹ امتیاز در صدر است و کره جنوبی، لبنان و کره شمالی ۸ امتیازی هستند با این نکته که کره جنوبی یک بازی کمتر انجام داده است.

هنوز هم رستگاری یوز‌ها به‌دست خودشان است

نگاهی به این وضعیت نشان می‌دهد تیم دومی ضعیفی در گروه‌ها وجود ندارد و صعود به عنوان تیم دوم به هیچ عنوان کار آسانی نیست؛ بنابراین تیم ملی ایران اگر می‌خواهد کارش به، اما و اگر روز‌های آخر مانند دوران پیش از کی روش نیفتد، محکوم است ۱۲ امتیاز ممکن را در دور برگشت بگیرد هر چند که با ۹ امتیاز هم شانس صعود خواهد داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 0
    خود تو مشرق از مخالفان سفت و سخت کی‌روش بودی، حالا بخور از کاسه جلوت
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    0 0
    قطر فکر کنم در مرحله بعد نیست و صددرصد یاتیم اول میشه یادوم که دراینصورت 5 تیم به عنوان تیمدوم صعود میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس