کد خبر 1012282
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
94 درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: 93 تا 94 درصد معلمان دارای سابقه کاری بیش از 2 سال هستند و مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش مشرق،‌ علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: تمام فرهنگیانی که از دو سال به بالا سابقه خدمت دارند بر اساس طرحی که تهیه شده است، مشمول می‌شوند و می‌توانند در ممیزی، ارزیابی و اختصاص رتبه قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید

زمان دقیق اجرای "رتبه‌بندی معلمان" اعلام شد

معلمان در ۵ رتبه تقسیم‌بندی می‌شوند

پُز عالی رتبه‌بندی و جیب خالی معلمان

وی در پاسخ به این پرسش که «این طرح چه تعداد از معلمان را شامل می‌شود؟»، گفت: بالای 93، 94 درصد معلمان بیش از 2 سال سابقه دارند و تحت پوشش قرار می‌گیرند و تعداد کمی هستند که دارای سابقه کار کمتر از دو سال هستند. 

الهیار ترکمن درباره میزان پرداختی به معلمان بر اساس طرح رتبه‌بندی، افزود: خواهش می‌کنم در خصوص رتبه‌بندی، افزایش حقوق را نبینیم؛ رتبه‌بندی یک فرایند و سازوکار برای ارتقای کیفیت است که شامل ارتقای کیفیت تدریس و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی است به‌گونه‌ای که معلم دائماً در حال ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای خودش باشد. 

وی تصریح کرد: مواردی مثل افزایش حقوق، فرع قضیه است یعنی مشوقی است که معلمان به عنوان کارکنان اصلی وزارت آموزش و پرورش، بتوانند خود را ارتقا دهند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: فعلاً بنای ما بر سازوکارهای ارتقای کیفیت است که ان‌شاءالله طرح ابلاغ شد و جداول به تصویب نهایی دولت رسید، می‌توانیم در خصوص افزایش‌ حقوق‌ها صحبت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    2 0
    هر وقت دولت می خواد چیزی را گرون کنه میاد طرح رتبه بندی معلمان را مطرح می کنه .
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
    4 0
    بیچاره فرهنگیان که باید به خاطر دروغگویی وقیحانه دولت روحانی تاوان دهد - شش سال است قراره طرح رتبه بندی اجرا شود
  • محسن نوروزی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
    1 0
    عزیزم تا حقوق معلم مکفی نباشد و سر پناه ان معلوم نباشد هیچ کیفیتی در اموزش و پرورش نخواهیم داشت چون ذهن معلم همیشه درگیر مشکلات مادی خواهد بود این یک واقعیت تلخی است که ما فرهنگیان شاهد ان هستیم ...
  • محمد جواد رضوانی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر این طرح شامل حال فرهنگیانی که بازنشسته شده اند نشود واقعا بی انصافی است چون زمانی که انها مشغول کار بوده اند.منتظر اجرای این بوده اند. درضمن ایا شامل کسانی که اول مهر امسال بازنشسته شده اند می شود یا نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس