عبدالمهدی نمایه

نخست‌وزیر عراق در دیدار با روسا و شیوخ عشایر بر تلاش دولت برای رفع مطالبات معترضان تاکید کرد و گفت که تظاهرات باعث بر ملا شدن ایرادات و مشکلات نظام سیاسی کشور شده است.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز چهارشنبه در سخنانی گفت که اعتراضات مردم این کشور باعث شد که ایرادات ساختار سیاسی کشور را برملا شود که باید رفع شوند.

بیشتر بخوانید:

تأکید العبادی بر لزوم برکناری دولت عبدالمهدی

به گزارش السومریه نیوز، عبدالمهدی همچنین گفت که دولت مصمم به مقابله با فقر و فساد و اجرای اصلاحات و خدمت رسانی به عراق و ملت آن است.

دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالمهدی امروز (چهارشنبه) میزبان جمعی از شیوخ و روسای عشایر بود و با آنها درباره اوضاع کنونی کشور و اقدامات اصلاحی و راه‌های تقویت ثبات و امنیت کشور و پاسخگویی به مطالبات برحق معترضان گفت‌وگو کرد».

نخست‌وزیر عراق به روسای عشایر گفت که تظاهرات حق است و باید به آزادی بیان احترام گذاشت و همه مطالبات با همکاری یکدیگر قابل اجرا است.

وی پیش از این نیز اعتراضات این کشور را رویدادی مهم و فرصتی ارزشمند برای اجرای برنامه‌های اصلاحی خوانده بود و گفت: «تظاهرات حق است، اما باید با مجوز وزارت کشور عراق صورت بگیرد. اعتراضات تا زمانی که مسالمت‌آمیز باشد از آن حمایت می‌کنیم.»

دور دوم اعتراضات عراق به فساد و ناکارآمدی از سوم آبان (۲۵ اکتبر) آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ هر چند از شمار معترضان طی روزهای اخیر کاسته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس