کد خبر 1011141
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
فیلم/ پایان خرید "جریمه غایبان" خدمت سربازی

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از ارائه یک سری مشوق‌های جدید به سربازان ماهر خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر آشتیانی در اولین همایش ملی پنجه‌های کارآمد سربازان ماهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مهارت آموزی اظهار کرد: ما باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم تا جوانان‌مان بتوانند با مهارت کافی در زندگی آینده خود فعالیت و به کشور عزیزمان نیز خدمت کنند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه در مباحث امنیتی و دفاعی یکی از مسائل اثربخش قدرت و اقتدار است، گفت: یکی از مولفه‌های قدرت ملی نیز قدرت نظامی است و دیگر مولفه‌های قدرت از جمله قدرت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... نیز توسط قدرت دفاعی پشتیبانی می‌شود.

وی ادامه داد: قدرت نظامی و دفاعی نیز برگرفته از یک سری مولفه‌ها و عوامل است که مهمترین عامل آن نیز عوامل فیزیکی و نیروی انسانی است. در واقع نیروهای مسلح باید نیروهای آموزش دیده و مطیع داشته باشند و پس از آن به تسلیحات مجهز شوند. همچنین مهارت و قدرت نرم افزاری نیز عامل مهمی است که باید به آن توجه شود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه محیط سربازی باید یک محیط قدرت آفرین باشد، گفت: واقعیت این است که جوان با حضور در محیط سربازی آموزش‌ها و تجربه‌های زیادی را کسب می‌کند که از جمله آنها می‌توان به ارتقای اعتماد به نفس، نظم پذیری و ارتقای انضباط گروهی و سازمانی، روحیه جوانمردی و شجاعت، خوداتکایی و خودباوری، قانون گرایی و تعامل پذیری، خودسازی و خود کنترلی، ارتقای توانمندی‌های ذهنی و آمادگی جسمانی، زندگی در شرایط سخت و ... اشاره کرد.

آشتیانی با بیان اینکه مزیت‌های بیشمار دیگری را نیز می‌توان برای دوره سربازی برشمرد، گفت: خوشبختانه نسل فعلی ما نسلی دارای یک ضریب هوشی بسیار بالاست و بهترین زمان برای مهارت آموزی برای این نسل قبل از ورود به خدمت سربازی است.

آشتیانی با بیان اینکه یک سری مشوق‌ها برای قبل، حین و پس از خدمت سربازی برای سربازان ماهر پیش بینی شده است، گفت: از جمله مشوق‌های قبل از اعزام به سربازی امکان انتخاب محل خدمت در شهر محل سکونت یا شعاع 300 کیلومتری محل سکونت، امکان انتخاب سازمان محل خدمت، قرار گیری در اولویت دریافت امریه برای دستگاه‌های غیر نظامی، تعویق تاریخ اعزام به مدت شش ماه برای مشمولانی که دوره مهارتی بلند مدت را طی می‌کنند و تاخیر یا تعجیل در اعزام به خدمت اشاره کرد که البته تنها امکان بهره‌مندی از یکی از این مشوق‌ها وجود دارد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برخی از مشوق‌های حین خدمت سربازی را نیز چنین برشمرد: امکان استفاده از مزایای کارآموزی و کارورزی برای داوطلبان مهارت آموز در شرکت‌های دانش بنیان، بکارگیری دانش آموختگان برتر دانشگاهی در مراکز علمی و تحقیقاتی بر اساس تفاهم‌نامه و سهمیه مقرر، اعطای درجه تشویقی به کارکنان وظیفه‌ای که در مناطق محروم خدمت کرده و عملکردشان مورد رضایت باشد و قرار گرفتن در اولویت برای بخشودگی بخشی از اضافه خدمت سنواتی و انضباطی.

وی با اشاره به بخشی دیگر از مشوق‌های حین خدمت سربازی نیز گفت: اعطای تشویق مالی بر اساس ضوابط ابلاغی، امکان تشکیل استارت آپ ویژه کارکنان وظیفه در حین خدمت، فراهم شدن امکان تحصیل از راه دور برای کارکنان وظیفه زیر دیپلم، اجازه خروج از کشور به سربازان کارآفرین در حین خدمت نیز از جمله این مشوق‌هاست.

آشتیانی اضافه کرد:‌ صدور گواهی سابقه کار در مشاغل تخصصی، احتساب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان پودمان و واحدهای درسی برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم و اولویت در دریافت وام خود اشتغالی نیز از جمله تسهیلاتی است که پس از پایان خدمت از سوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس