کد خبر 1010365
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
ترامپ و بایدن - کراپ‌شده

رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارات خود، به معاون پیشین باراک اوباما و نامزد فعلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری حمله کرد.

به گزارش مشرق به نقل ازای پی تی ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن خوب آلود توصیف کردن جو بایدن، رقیب دموکرات خود در انتخابات گفت برای شکست دادن وی نیازی به کمک ندارد.

بر این اساس، ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت لوئیزیانا گفت: وزیر امور خارجه اوکراین روز پنج شنبه گفته بود که سفیر آمریکا کمک مالی و نظامی را به درخواست از اوکراین برای آغاز تحقیق درباره معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (جو بایدن) ربط نداد. باور می‌کنید که ما برای شکست دادنِ جو (بایدنِ) خواب آلود، نیاز به کمک داشته باشیم؟ فکر نمی‌کنم!

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید متن مکالمه ترامپ با رئیس جمهور اوکراین را منتشر کرد

نانسی پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است +فیلم

ورود یک دموکرات دیگر به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا

رئیس جمهور آمریکا گفت: مسئله‌ای جدی در اینجا هست که باید بگویم. هانتر بایدن پسر جوبایدن! هانتر کجا است و چه اتفاقی برای او افتاده است؟ فکر می‌کنم که وی (هانتر بایدن) توانست بیش از هر کس دیگری در تاریخ پول در بیاورد، کسی که مطلقا هیچ استعداد و یا تجربه‌ای ندارد. وی (هانتر بایدن) در این زمینه فرد شماره یک در جهان است.

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی انتخاباتی خود گفت: من گفتم بهتر است که اصل تماس را منتشر کنم تا افرادی متن تماس را پیاده کنند. تماس تلفنی بدون نقص است، ما آن را منتشر کردیم که این کار برای آن‌ها (دموکرات‌ها) پایان کار بود. آن‌ها بی آبرو شده اند. آن‌ها (اوکراینی ها) چیزهای بدی درباره کشور ما شنیدند و واقعا باید بگویم که من دوست ندارم تماس‌های خود با سایر روسای جمهور یا نخست وزیر را منتشر کنم، اما مجبور شدم این کار را انجام دهم، چون وی (آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان) کاملا حرف‌های من را جعل کرد و گفتگوی من با (رئیس جمهور اوکراین) را تحریف کرد.

ترامپ تاکید کرد: وی (آدام شیف) سارق است و حقه باز است. وی یک سیاستمدار فاسد است و راستش را بگویم وی باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد، اما تنها مشکل این است که وی مصونیت دارد، چون او عضو کنگره است و این صحبت‌ها را در کنگره مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من یک مشکل دارم. این مشکل برای خانواده من خیلی سخت بوده است. از دیدگاه من استیضاح یک کلمه کثیف و غیر منصفانه بوده است. برای خانواده من خیلی سخت گذشته است. (برای) من که یک زندگی عجیب و غریب داشته ام عادی است، اما خیلی برای خانواده ام این اتهامات سخت بود.

گفتنی است در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

مرحله نخست جلسات دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ که پشت درهای بسته برگزار می‌شد به پایان رسیده و هم اکنون دموکرات‌ها به مرحله دوم وارد شده و متن شهادت افرادی را که در کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافتند، منتشر می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس