کد خبر 1010330
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
ایران و عراق

پیشکسوت فوتبال ایران کسب ۱۲ امتیاز باقی مانده و صعود به جام جهانی را نیازمند افزایش اعتماد به نفس و انگیزه بازیکنان ایران دانست.

به گزارش مشرق، حمید درخشان درباره شکست تیم ملی ایران مقابل عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: بزرگ‌ترین تفاوتی که میان دیدار دیروز تیم ملی و دیدارهای گذشته آن وجود داشت، انگیزه بالای بازیکنان عراقی بود که سرسختانه بازی می‌کردند و تیم ما را تحت فشار قرار می‌دادند. آنها فعل خواستن را صرف کردند اما بازیکنان ما از انگیزه و اعتماد به نفس پایینی برخوردار بودند و این باعث استرس آنها می‌شد. در حال حاضر تیم ایران خیلی بهتر از عراق است اما دیروز مقابل عراق از توانایی‌هایی که داشت استفاده نکرد. تغییرات اشتباه در زمین، استفاده نامناسب از ضربات ایستگاهی و استرس از اشتباهات تیم ملی بود. عامل باخت ما مقابل عراق، نبود اعتماد به نفس کافی و کمبود انگیزه بود. بازیکنان ما باور اینکه می‌توانند مقابل عراق پیروز شوند را نداشتند و همین باعث شکست ما شد.

بیشتر بخوانید:

در تیم ملی هرکس ساز خودش را می‌زد

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که صعود به جام جهانی پس از این شکست، شدنی است یا خیر گفت: این امر دور از دسترسی نیست. ما دو بازی حساس مقابل بحرین و عراق در ایران داریم. تیم ما نسبت به هر دوی آنها برتری دارد. با حضور هواداران و بالا بردن انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان، پیروزی دشوار نخواهد بود. تا اینجا هم چیزی از دست نداده‌ایم. شکست از اتفاقات فوتبال است و رخ می‌دهد.

درخشان در مورد اخراج مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران در بازی نیز گفت: وقتی بازی درگیرانه می‌شود و بازیکنان کارت زرد دارند، باید تغییراتی صورت گیرد که اتفاقی مانند اتفاق دیروز رخ ندهد و تیم ۱۰ نفره نشود. شجاعی قبل از اخراج باید تعویض می‌شد.

او همچنین درباره انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان نامزد مرد آسیا و همچنین نامزد شدن سردار آزمون به عنوان بهترین لژیونر آسیا گفت: اتفاق بسیار خوبی است و این دو بازیکن باعث افتخار ایران هستند. امیدوارم بتوانند این جوایز را دریافت کنند و افتخار آفرینی کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس