کد خبر 1010122
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهوری گفت: احیای دریاچه ارومیه احیای هویت و پیکره کشور است.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه تجربه خوبی در راستای احیای تالاب ها و دریاچه های کشور است افزود: دولت به دنبال آرامش و توسعه کل کشور به ویژه حوضه دریاچه ارومیه است و تمام برنامه‌ریزی‌ها را نیز در این خصوص انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: انتقال آب دریا دستور کار همه دستگاه‌های مرتبط باشد

وعده جدید جهانگیری به زلزله‌زدگان

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به غیر از منابع داخل دستگاهی برای احیای دریاچه هزینه شده است ادامه داد: اقدامات  سخت افزاری در راستای احیای دریاچه ارومیه می بایست به پایان رسد و در این حوزه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به جز تامین اعتبار پروژه های دستگاه ها هزینه شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز اقدامات لازم را با اعتبارات درون‌دستگاهی باید انجام دهند و منتظر تخصیص اعتبار سالانه نباشند خاطرنشان کرد: در حال حاضر دریاچه ارومیه به نماد و شاخص هویتی تبدیل شده و احیا و زوال آن، احیا و زوال بخشی از ایران است.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه آذربایجان غربی میتواند رتبه اول تجارت باشد چرا که از ظرفیت هم مرزی با ۴ کشور همسایه بهره مند است گفت: نیروی انسانی، معدن و ظرفیت های صنعتی در آذربایجان غربی از ظرفیت های مهم اقتصادی و تجاری آن است.

جهانگیری با بیان اینکه ظرفیت های توسعه آذربایجان غربی نامحدود است که نیازمند به کارگیری صحیح است عنوان کرد: تغییرات توسعه در آذربایجان غربی جدی و چشمگیر بوده و یک جریان توسعه ای خیلی قوی در استان شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه طرح های اجرا شده و در حال اجرا در استان گویای روند مثبت توسعه ای است گفت: در این استان تنوع اقوام و مذاهب ظرفیت خوبی است و نیاز است تا از این ظرفیت در مدیریت و توسعه استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در تخصیص آب برای صنعت و گلخانه در حوضه دریاچه ارومیه مشکلی نداریم، ادامه داد: ما به دنبال حل مشکل مردم هستیم و تمام توان خود را در این خصوص به کار می‌گیریم و بنا نداریم که برای مردم مشکل‌آفرین باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    1 0
    دعا می کنند باران وبرف بیاید تاپرآب شود
  • امیر IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    0 0
    شعار الکی می دهد بودجه بین المللی اش هم معلوم نیست از کجاها سر در می آورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس