کد خبر 1010112
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
ایران

تیم ملی فوتبال کشورمان با سرنوشتی سخت برای صعود به دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روبه‌رو شده است و اما و اگرهای زیادی برای صعود لازم داریم.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین، مقابل عراق شکست خورد تا سرنوشت صعودش پیچیده شود. ایران شش امتیازی، پس از عراق 10 امتیازی و بحرین هشت امتیازی در رتبه سوم جدول گروهش قرار گرفته است تا برای صعود به جام جهانی شرایط پیچیده‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

عراق در اردن به ایران امان نداد/ اوضاع شاگردان ویلموتس بحرانی شد +عکس و فیلم

تیم ملی فوتبال کشورمان در دور برگشت باید چهار دیدار مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق برگزار کند، دیدارهایی که نتیجه‌ای جز پیروزی در آنها، ایران را راهی جام جهانی نخواهد کرد و معادله صعود را پیچیده‌تر می‌کند، چرا که تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت پیروزی در هر چهار مسابقه برگشت و کسب 12 امتیاز، 18 امتیازی خواهد شد. این در صورتی است که تیم عراق با وجود شکست احتمالی مقابل ایران و کسب سه پیروزی مقابل دیگر رقبا، با 19 امتیاز به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی می‌شود.

با این حال اما و اگرهای زیادی برای صعود ایران به مرحله بعدی جام جهانی 2022 قطر وجود دارد. ما باید امیدوار باشیم که عراق و بحرین، در دیدار هفته آینده به تساوی برسند یا بحرین پیروز مسابقه باشد. در صورت تساوی عراق 11 امتیازی و بحرین 9 امتیازی خواهند شد و در صورت پیروزی بحرین، این تیم با 11 امتیاز صدرنشین می‌شود و عراق 10 امتیازی باقی می‌ماند. در این صورت تیم ایران با کسب چهار پیروزی در دور برگشت، 18 امتیازی خواهد شد. اگر این پیش‌بینی‌ها به درستی پیش برود، در حالت اول و مساوی عراق مقابل بحرین، این تیم نهایتاً 17 امتیازی خواهد شد و بحرین نهایتاً به امتیاز 15 می‌رسد. در حالت دوم و پیروزی بحرین مقابل عراق، بحرینی‌ها می‌توانند با پیروزی مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج خود را 17 امتیازی کنند و عراق در نهایت بتواند خود را به امتیاز 16 برساند. (این حالت‌ها در صورتی است که ایران در دور برگشت موفق به پیروزی مقابل تمام رقبا شود.)

در صورتی که عراق موفق به پیروزی مقابل بحرین شود، حتی با وجود شکست احتمالی مقابل ایران و پیروزی احتمالی مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج 19 امتیازی می‌شود و تیم ایران شانسی برای صعود به‌عنوان تیم نخست نخواهد داشت. در این صورت تیم ملی باید تلاش کند تا به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم هفت گروه خود را به مرحله بعدی برساند، چراکه هشت تیم نخست گروه‌های A تا H به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی خواهند شد و چهار تیم برتر دوم نیز خود را به مرحله بعدی می‌رسانند، مگر اینکه تیم ملی امیدوار به از دست دادن امتیاز از سوی تیم‌های عراق و بحرین در دیدار مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج باشد که روی کاغذ این حالت بسیار سخت خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    35 0
    داداش گند زدیم اگر اگر نگن اینقدر
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    21 0
    مربی خارجی؟!
  • ES ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    25 1
    باید سریع 2000 میلیارد از بیت المال به ویلموتس عرقخور و بچه سوسولهای موش پلنگش پرداخت بشه بلکه به مستراح صعود کنن
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 0
    سایت مشرق یادم نمیره چقدر ضد کی روش بعد بازی با ژاپن مطلب گذاشتید
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    2 0
    ویلموتس من رو یاد یه چیزی میندازه که اگه بگم سانسورمیشم
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    1 0
    در صورت اخراج تاج و مشاوراش
  • MY ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    2 0
    نه هر که سر بتراشد قلندری داند. خدا عزت و ذلت می ده. در عرض دو ماه عزت و به کیروش داد و ذلت را به کرکس ها.
  • AT ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    2 12
    پیروزی عراق یک تقدیر بود وازلحاظ سیاسی برای عراق خوب بود وباعث شادی مردم عراق شد .باخت تیم ملی ایران چندان مهم نیست و اشکال ندارد مگرایران هر چه به جام جهانی رفت چه دسته گلی به اب داد ؟ در برابر تیم های اروپایی شکست میخورد و بر می گشت .
    • DE ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      8 1
      آقا مزخرف نگو
  • سعله IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    1 0
    بدبخت اونای که دل به این فوتبال ایران دارند اگه غیرت داشتیم می بردیم خاک برسر این بازیکنان فقط ادعا دارند
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    3 0
    شک نکنید آیران بازنده بازی های بعدی است
  • میلاد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    0 8
    به نظر من مربی خوبی ولی هنوز قلق تیم ملی دستش نیومده
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    7 3
    جام جهانی و جام ملت‌ها برای ایران تمام شد، این سزای تیمیست که دست افراد فاسد باشد، یه نفر جلوشون ایستاد که کی‌روش بود و رفت، یه نفر یغشونو می گرفت که فردوسی پور بود و برداشتنش.
  • مهدی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    0 0
    ما اول میشم و به جام جهانیان میریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس