ایران و عراق

تیم ملی عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین تیم ایران را شکست داد تا دور رفت برای تیم ملی کشورمان پایانی تلخ داشته باشد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران، در گروه C مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین از ساعت 17:30 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه بین‌المللی امان اردن به مصاف هم رفتند که تیم ایران با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. مهند علی (11) و علا عباس (2+90) برای عراق و احمد نوراللهی در دقیقه 25 برای ایران گلزنی کردند.

برای دیدن خلاصه دیدار عراق و ایران اینجا کلیک کنید

ترکیب تیم ملی عراق: محمد حمید (48 - جلال حسن)، ربین سولاقا، احمد ابراهیم، سعد ناطق، علاء مهلاوی، علی عدنان، صفا هادی، امجد عطوان، بشار رسن (88 - علا عبدالزهرا)، همام طارق و مهند علی (76 - علا عباس).

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی (53 - محمد نادری)، احمد نوراللهی، امید ابراهیمی، محمد محبی، مهدی طارمی (62 - وحید امیری)، مسعود شجاعی و سردار آزمون (90 - کاوه رضایی).

داور: گریشانتا دیلان پررا

نیمه اول
دقیقه 3:
 اشتباه خط میانی ایران در دفع توپ، مهند علی را در موقعیت خوبی قرار داد. این بازیکن با حرکت به سمت محوطه جریمه خود را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت او را در لحظه آخر مدافع ایران دفع کرد.

دقیقه 6: ارسال بشار رسن روی دروازه ایران از روی ضربه ایستگاهی مهند علی را صاحب موقعیت کرد که ضربه سر او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت، اما کمک داور مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

دقیقه 9: عراقی‌ها در پشت محوطه جریمه ایران در موقعیتی مناسب صاحب ضربه ایستگاهی شدند که بشار رسن به صورت مستقیم قصد باز کردن دروازه بیرانوند را داشت، اما توپ او با فاصله‌ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 11: ارسال بشار رسن از سمت راست روی دروازه ایران ضربه علی عدنان را به دنبال داشت که بیرانوند موفق به دفع توپ شد، اما امید ابراهیمی در دفع توپ برگشتی تعلل کرد تا مهند علی دروازه ایران را باز کند.

دقیقه 15: توپ ارسالی روی محوطه جریمه عراق برای سردار آزمون، در حالی به سمت دروازه این تیم رفت که محمد حمید از دروازه‌اش خروج کرده بود و توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 16: علاء مهلاوی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 20: تیم ایران صاحب موقعیتی از روی ضربه ایستگاهی شد که مسعود شجاعی توپ را از سمت راست به تیر دوم کشید، اما بازیکنان ایران نتوانستند از این ارسال استفاده کنند.

دقیقه 22: صفا هادی با شوتی از راه دور قصد داشت دروازه ایران را باز کند که بیرانوند توپ را مهار کرد.

دقیقه 25: حرکت محمد محبی روی خط عرضی پاس به بیرون او را به دنبال داشت و احمد نوراللهی پس از تصاحب توپ و عبور از مدافعان با شوتی توپ را به تور دروازه عراق چسباند.

دقیقه 26: علی عدنان در درگیری با رامین رضاییان ضربه‌ای را با آرنج به صورت مدافع ایران کوبید که داور مسابقه او را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 44: ضربه ایستگاهی از موقعیتی مناسب برای ایران به دست آمد که رامین رضاییان قصد داشت به صورت مستقیم دروازه عراق را باز کند، اما توپ او پس از برخورد به قسمت بیرونی تیر دروازه به اوت رفت.

دقیقه 3+45: بشار رسن از میانه‌های زمین ارسالی را روی ضربه ایستگاهی به روی دروازه ایران داشت که این توپ پیش از تبدیل شدن به موقعیتی خطرناک توسط بیرانوند مهار شد.

نیمه دوم
دقیقه 49:
 مسعود شجاعی با خطایی در میانه میدان با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 55: ارسال از روی ضربه ایستگاهی به محوطه جریمه عراق، سردار آزمون و مرتضی پورعلی‌گنجی را در موقعیت قرارداد که ناهماهنگی این دو بازیکن ضربه سر پورعلی‌گنجی را به دنبال داشت که توپ از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه 60: مرتضی پورعلی‌گنجی برخوردی با مهند علی در محوطه جریمه داشت که داور مسابقه تصمیم به ادامه بازی گرفت. پورعلی‌گنجی به تمارض مهاجم عراق اعتراض داشت که داور مسابقه به دلیل این اعتراض او را با کارت زرد جریمه کرد. البته کاتانچ هم به تصمیم داور اعتراض داشت تا سرمربی عراق هم از داور مسابقه کارت زرد بگیرد.

دقیقه 79: برنامه عراقی‌ها که استفاده از ضربات ایستگاهی بود، بار دیگر از این تاکتیک خود استفاده کردند که ارسال آنها روی دروازه، ضربه‌ای را به دنبال داشت که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 80: مسعود شجاعی با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.

دقیقه 85: پاس خوب محمد محبی، این بازیکن را در محوطه جریمه در موقعیت خوبی قرار داد، اما ضربه زمینی او را جلال حسین در دو مرحله دریافت کرد.

دقیقه 2+90: ارسال کرنر به روی دروازه ایران ضربه سر علا عباس را به دنبال داشت، اما دفع ناقص بیرانوند کافی نبود تا این توپ وارد دروازه ایران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • NL ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    6 12
    کی روش بد بود
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      9 1
      اره دیگه از چاله دراومدیم تو چاه افتادیم
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      7 5
      زمان کیروش هم در جام ملت ها همیشه جلوی عراق مشکل داشتیم کلا عراق بود ایران رو فرستاد جلوی ژاپن دوره قبلی هم در استرالیا ایران رو برد و حذف کرد ایران سالهاست فوتبال بازی نمی کنه نمیشه هم با بازی بسته دفاعی خود فریبی رو ادامه بدیم
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      2 4
      مربی بی تیمی که کسی نمیخواستش برداشتن آوردن سرمربی.سزیعاااا اخراج بشه برانکو جایگزین بشه.برانکو کسیه ک امتحانشو با ایران و باشگاه های ایرانی پس داده واسه ی چی باید چهار. سال بمونیم پای یه مربی درجه سوم و چهارم
    • رمضان IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      0 0
      بالاخره ظاهرا قرار نیست رو زمین راه بریم vیا چاله تاج یا چاه تاج
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    35 17
    مشرق نیوز از اول طرفدار عراق بود
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      1 8
      مزخرف نگو
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    30 2
    با این فوتبال ایران به جایی نمیرسه نیمه دوم نه یه پاس درست دادن نه تونستن توپ نگهدارن واقعا سطح فوتبال ایران با ویلموتس به سطح مالزی سقوط کرده اوناییکه کیروش فراری دادن باید پاسخگو باشن فوتبال ایران با کیروش فوتبال شد با ویلموتس به هیچ جایی نمیرسیم
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      7 1
      اون باخت بد به ژاپن رخ نمی داد کیروش نمی رفت
  • بناااازم IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    18 37
    جووووون من که لذت بردم ایران باخت حالا از هر کشوری میخواست باشه . الان هم یه دست کوبیده با پیاز خودمو مهمون کردم تا باشه از این باخت ها .
    • حامد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      2 2
      زهر مار بخوری
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    18 0
    ایرانی ها جوری دفاع می کردن که در مقابل تیم جزایر فارو بازی می کنن عاقبت هم شد این و اینکه خطر نرسیدن ایران به جام جهانی بیشتر شد
  • US ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    12 12
    چراشجاع نمیادتیم ملی؟؟؟چرامدافعامون اینقدر ابلهن؟؟؟چراشجاعی وابراهیمی نمیرن؟؟؟
    • حامد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      8 3
      همون کنعانی و نادری و بیرانوند و رامینتون واسه خراب کردن یه تیم کافیه نیاز نیست بقیه بیان
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    28 8
    عراق اگر بقیه بازی های خود را ببرد حتی در صورت باخت به ایران باز هم به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد. مسعود شجاعی فقط به خاطر اینکه در مقابل تیم اسرائیلی صهیونیستی بازی کرده است همیشه به تیم ملی دعوت می شود و کاپیتان تیم ملی می شود. این پاداش خوش خدمتی او به صهیونیست ها است وگرنه از لحاظ فنی همیشه باعث باخت تیم می شود. چطور شجاعی به تیم ملی دعوت می شود ولی مهدی ترابی به دلیل اینکه چهره ای مذهبی است از تیم ملی حذف می شود !
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      8 3
      تیمی که شجاعی خائن توش فیکسه،ترابی باسه تاگل وسه تاپاس گل نمیکت نشین وشجاع خلیل زاده دومین مدافع برترآسیاسال 2018 اصلا دعوت نمیشه لیاقت بردنداره
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    12 5
    عراق اگر بقیه بازی های خود را ببرد حتی در صورت باخت به ایران باز هم به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد. مسعود شجاعی فقط به خاطر اینکه در مقابل تیم اسرائیلی صهیونیستی بازی کرده است همیشه به تیم ملی دعوت می شود و کاپیتان تیم ملی می شود. این پاداش خوش خدمتی او به صهیونیست ها است وگرنه از لحاظ فنی همیشه باعث باخت تیم می شود. چطور شجاعی به تیم ملی دعوت می شود ولی مهدی ترابی به دلیل اینکه چهره ای مذهبی است از تیم ملی حذف می شود !
    • پرسپولیسی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      4 1
      واقعا دمت گرم زدی تو خال . دلال های که روی نیمکت نشستن باعث باخت تیمن .حذف تمامی کادر تیم ملی
  • پرسپولیسی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    21 4
    وقتی شجاعیان بی تعصب فیکس بازی می‌کنه نتیجه همین میشه.منحل شدن تمامی کادر تیم ملی را خواستاریم . مخصوصا دلال هایی که روی نیمکت نشسته بودن
    • م.م IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      3 1
      منظورت شجاعی هستش دگ استاد
  • GB ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    46 3
    بی‌ غیرت‌ترین ورزشکار ایران همین بچه سوسولها مفنگی فوتبالیست‌های ایرانی‌ هستند. واقعا این تیم عراق تیم بود که باختند؟! از درون دروازه تا نوک حمله همگی باید از تیم ملی‌ اخراج بشن.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    40 2
    مربی ای که برای پول قهر میکنه را باید با اردنگی انداخت بیرون. مربی ای که نمی فهمه کدوم بازی حساسه و حیثیتی به درد لای دیوار میخوره مربی ای که یه مشت دلال اصفهانی بیارند همینه. حالا حالا ها این جماعت باید بفهمند که کیروش تیم را میبرد جام جهانی بدون دردسر و اینها حالیشون نبود. یه جورایی حق مان بود که بفهمیم
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      6 1
      به یه مربی ایرانی نیاز داریم که برای کشورش عرق بریزه نه برای پول.!!!
    • امین IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      0 0
      جناب 19:41، چرا به اصفهانی ها توهین می کنی ؟!!! کیروش هم زمان مدیریت اصفهانی ها سرمربی تیم ملی شد ، ویلموتس اسم بزرگی بود که به ایران آمد ، اگر به جای ویلموتس یک سرمربی ایرانی انتخاب می کردند ، امثال شما می گفتید خسیس بازی اصفهانی !!! کسی فکرشو می کرد که ویلموتس چنین عملکرد ضعیفی داشته باشه ؟!!!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    48 0
    بندازن بیرون این مربی آشغالو
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
      14 0
      واقعا خجالت اوره این چه تیمیه اسم خودشونا گذاشتند فوتبالیست یه پاس معمولی بلد نیستند باید برند لیگ دسته دو بازی کنند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    15 0
    پول این ملت خرج چه کسانی میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    11 0
    حیف نون
    • عليرضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      4 0
      واقعا حيف نون .كجا رفته غيرت . كجا رفتن اون فوتباليست هايي كه با غيرتشون بازي ميكردن نه براي پول .ميترسيدن بازي كنن كه مبادا مصدوم بشن از باشگاههاشون جا بمونن .بيخيال تيم ملي و اعصاب مردم و ناراحتيشون خودمون و پولمون رو عشقه بعد از بازي هم رفتن دنبال عشق و حال خودشون اصلا 10 دقيقه بعد فراموش كردن بازي با عراقي بوده !!!!!!!!واقعا حيف نون فقط ادعا دارن ي جوري راه ميرن انگار مارادونا هستن . بي غيرت ها
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    20 0
    دست و پا چلفتی ترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران .... 5 تا 5تا دریبل می خورن ...عرضه ندارن ی توپ رو کنترل کنن.....اینقدر که به عراقی ها توپ رسوندن به هم پاس ندادن..... بقیه ورزشها در یک سال گذشته بالای 100 تا مدال جهانی و آسیایی گرفتن ...این فوتبال پرمدعا عرضه گرفتن ی نقره آسیا رو هم نداره
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    14 0
    واقعا حالم بهم خورد از این بازی افتضاح،اخراج اینها کمترین کاره ،
  • GB ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    10 0
    نقش این مربی دربازی چه بود بااین مربی چه انتظاری دارید رزومه ایشان چیست این را ازکجا پیدا کردند این همه مربی طراز اول در دنیا بااین مربی امسال خیال همه راراحت کرد درهمان مرحله مقدماتی حظف شدیم ایشان حتی بازیکنان خودمان رانمی شناسد اصلا برای چه کنارزمین وایساده بود
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    2 4
    اگر مربی ایرانی بود همون بازی قبلی اخراج می شد.
  • لیلا US ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    9 1
    چرا اصرار داریم که فوتبال داشته باشیم ؟ ما که هیچوقت نتونستیم نتیجه بگیریم . حالا هم میلیارد ها تومن خرج میکنیم و آخرش باخت . چرا بیشتر نفرات پرسپولیسی هستن ؟ چرا این آقای شجاعی مثل همیشه به تیم ملی تحمیل میشه و مثل همیشه کار تیم رو خراب میکنه ؟ چرا آبرومون همش داره جلوی تیم های عربی میره ؟ متاسفم
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      3 0
      همین شجاعی که میگی استقلالی سابق هست
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    5 7
    جووونم عراق. واقعا با غيرت بادي كردن. مباركشون باشه
  • حامد IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    14 3
    صدا و سیما ،تمام رسانه ها و خبرگزاری های که با حمایت از برانکو و تیم پرسپولیس باعث رفتن کی روش شدن تو این دو باخت سهیم هستن
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
      1 2
      علت اصلی رفتن کیروش این بود استقلالی ها که می خواستن برانکو رو بزنن به کیروش به دروغ گفتن برانکو بعد جام جهانی قرار هست جاتو بگیره این هم کلا زد به سیم آخر و مدام به برانکو حمله می کرد تازه وسط جام ملت ها مشخص شد با کلمبیا تمام کرده حتی قبل از اون باخت بد به ژاپن
  • پرسپولیسی اصفهانی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    1 8
    انگاراین بازیکنای تیم ملی خیلی اعصاب دارن که میگن شجاع بدبخت به خاطراعصابش دعوت نمیشه والاتعصبش ازنصف اینابیشتره اینجاست که یه جوون سی سالش میشه وحقش خورده میشه اماصداازهیچ مسلمونی درنمیاد
  • علی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    11 7
    به نظرم باخت سیاسی بود
  • پرسپولیسی اصفهانی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 4
    انگاراین بازیکنای تیم ملی خیلی اعصاب دارن که باشن اماشجاع بدبخت به خاطراعصابش!نباشه والاتعصبش صدبرابرایناست اما اینطوره که حق یه جوون خورده میشه وصداازهیچ مسلمونی بلندنمیشه،عمردیگه برنمیگرده
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    40 0
    خواهشا دیگه از کلمه یوزهای ایرانی استفاده نکنید ،اینها از گربه های تو کوچه ما هم ضعیف تر بودن
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    8 10
    سردارآزمون ومهدی طارمی ویه عده معلوم الحال اصلابازی نمیکنن اینا واسه کیروش بازی میکردن نه ایران برن گمشن
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    7 7
    انگارسرداروطارمی واس کی روش بازی میکردن نه ایران
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    10 2
    من میدونستم کی روش بازم بهتر بود
  • حسینعلی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    4 0
    چرا بازیکنی مثل مسعود شجاعی بازی میکنه سه تا جام جهانی رفته چرا فوتبال ملی رو کنار نمیزاره. ما دوتا هافبک وسط میدان میخوایم که به بقیه پاس بده .نصف تیم ما متخصص دفاع دمه دروازه نصف تیم ما متخصص حمله وسط میدانم خالی ... این چ وضعیه
  • ناشناس IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    11 0
    این سرمربی رو از لپ لپ در آوردن ؟میگه بد شانسیم احمق
  • نادر US ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    3 4
    مبارک عراق مردونه بازی کرد
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    2 0
    ظاهرا این مربی بعد از دریافت پول قصد رفتن دارد این تکنیک و تاکتیک دیروز در زمین واقعا تاسف انگیز بود کجا دنیا یک فرد 37 ساله را هافبک در بازی ملی می گذارند.این مسئولین بی لیاقت تا کی می خواهند با این خارجی های به کشور خیانت کنند..
  • رمضان مرادیان IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
    0 0
    مقصر این مشکلات اقای تاجه وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس