اخبار ویژه روزنامه ها

یک روزنامه منطقه‌ای عرب زبان تأکید کرد: اگر رئیس‌جمهور فرانسه از مرگ مغزی ناتو سخن می‌گوید، نفرین سوریه است که دامنگیر اروپایی‌ها شده است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

 انتخاب: طرح «سرا» نقشه نیم‌حزب‌های اصلاح‌طلب است

یک سایت حامی دولت، از طرح انتخاباتی حزب اتحاد ملت موسوم به سرا انتقاد کرد و نوشت انحصارطلبان می‌خواهند جای مردم انتخاب کنند.

«انتخاب» با اشاره به طرح موسوم به «سرا» نوشت: طرح «سرا» (سامانه‌ رای سنجی اصلاح‌طلبان) با وجود بسیاری از پرسش‌ها و ابهامات در ارتباط با مکانیزم اجرا و کارکرد آن، توسط شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تصویب رسید.

واکنش هیجانی به این طرح همانند هیجاناتی است که در سال ۹۲ بعد از ایجاد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به‌وجود آمده بود که اکنون به مایه سرخوردگی بسیاری از هواخواهان این جناح و مردم تبدیل شده است. در آن زمان انتقادات و هشدارها مورد توجه قرار نگرفتند.

پرسش این است که بدون ساختار حزبی و با وجود احزاب فله‌ای که شاید تعداد خیلی از آنها به اندازه نگهبانان ساختمان‌های احزاب در جوامع توسعه‌یافته نباشد، چه نهاد و احزابی می‌خواهند نمایندگی پذیرش مردم را بر عهده بگیرند. پرداختن به سازوکارهای میانی در یک ساختار حزبی، قبل از ایجاد اساس کار که همان احزاب واقعی است، آب در ‌هاون کوبیدنی بیش نیست. جریان تصمیم‌گیر یا نمی‌داند یا خود را به خواب زده که در بسیاری از شهرها و حتی مراکز استان‌های کشور، احزاب اصلاح‌طلب اساساً به تعداد انگشتان یک دست عضو فعال ندارند.

طنز تلخ ماجرا نیز این است که هر روز افراد سرشناس اصلاح‌طلب، حزب‌های ذره‌ای جدیدی را تشکیل می‌دهند خود نیز می‌دانند همگی بر روی هم نیم حزب هم نیستند یا در نهایت به تشکلی گعده‌ای تبدیل می‌شوند.

چه کسی انتخاب می‌کند؟ مردم یا انحصارطلبان؟ یکی دیگر از انتقادات جدی بر مکانیزم طرح «سرا» این است که روند تحزب و مکانیزم انتخابات درون‌حزبی را به طور کامل نقض می‌کند. در تمامی ‌احزاب انتخاب نمایندگان و سران روندی از پایین به بالا دارند؛ یعنی اعضای حزب (همان مردم) هستند که به سران و نمایندگان انتخاباتی مشروعیت می‌بخشند، اما انگار مکانیزم معرفی شده در سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان روند معکوس است. برای نامزدی در این رای‌سنجی یا باید حمایت ۵ درصد اصلاح‌طلبان عضو سامانه در هر حوزه انتخابیه جلب شود یا مورد حمایت حداقل یک‌سوم اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در آن استان قرار بگیرد.

اینجا دو پرسش مطرح است یکی این‌که احزاب فله‌ای که نمایندگی خواست مردم را نمی‌کنند، نمی‌توانند همانند احزاب مدرن جوامع پیشرفته معیار ۵ درصد را بر اساس یک بوروکراسی بدون واسطه اجرایی کنند.

دیگری این‌که اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در استان‌ها اساساً خود بدون مشروعیت و برگزاری انتخابات دموکراتیک انتخاب شده‌اند و اساس مسئله این است که حمایت حداقل یک سوم، اعضایی که مقبولیت آنها محل‌تردید است چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

اینجاست که نمی‌توانیم فهم کنیم که چه کسی، انتخاب می‌کند و چه کسی انتخاب می‌شود. ظاهرا به‌نظر می‌رسید به جای این‌که مردم نامزدها را تعیین کنند این نامزدهای بالفطره یا همان پدرخواندگان سنتی هستند که حتی تعیین می‌کنند چه کسی به آنها رای بدهد.

باید بپذیریم تا زمانی که احزاب واقعی فراگیر و دارای پایگاه در مراکز و حاشیه‌ها ایجاد نشوند، نمی‌توان از روند دموکراتیک انتخاب به معنای واقعی سخن به میان آورد.

برخی از چهره‌های تصمیم‌گیر در جریان اصلاحات گویا فهمی ‌از مناسبات سنتی در بافت جامعه ایران ندارند. آنها از رای‌گیری شفاف و پذیرش نامزد با تایید ۵ درصد یا پذیرش یک سوم اعضای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در مراکز استان‌ها خبر می‌دهند، اما گویا خود را به خواب عمیقی زده‌اند که در استان‌های مختلف کشور، مناسبات طایفه‌ای و سنتی حکم‌فرما است.

مناسباتی که یک نفر تنها با پشتوانه اقوام و آشنایان می‌تواند رای کسب کند و اساساً مردم، وقعی برای اصلاحات و نمایندگان‌اش قائل نیستند. این مکانیزم انگار باید به درون طرح «سرا» هم کشیده شود و هر شخصی که دوست دارد نامزد مورد تایید اصلاح‌طلبان شود، اقوام و آشنایان خود را به عضویت در سامانه‌ترغیب کند تا از این طریق به حد نصاب ۵ درصدی برسد یا این‌که اعضای شورای هماهنگی در هر مرکز استانی همانند همیشه در مقام پدرخواندگان حاضر در صحنه، اجازه ظهور یک نامزد خارج از حلقه خودی‌ها را ندهند.

رأی الیوم: نفرین سوریه دامن ناتو را گرفته است

یک روزنامه منطقه‌ای عرب زبان تأکید کرد: اگر رئیس‌جمهور فرانسه از مغز مرگی ناتو سخن می‌گوید، نفرین سوریه است که دامنگیر اروپایی‌ها شده است.

رأی‌الیوم به قلم عبدالباری عطوان نوشت: اخیراً دو اظهار نظر مهم درباره آینده تاریک و مبهم ائتلاف ناتو به سبب مداخله ترکیه در سوریه، عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از شمال این کشور و ظهور چین به‌عنوان قدرت بزرگی که تا چند سال آینده جای آمریکا را خواهد گرفت، عنوان شد.

مورد اول اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، بود که در مصاحبه با مجله اکونومیست گفت: «پیمان ناتو اکنون دچار مرگ مغزی شده است و دیگر نمی‌تواند بر اعضای خود تسلط داشته باشد.»

دومین اظهارنظر را که ناامیدکننده‌تر است، پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، مطرح کرد. وی در سی‌امین یادبود فروپاشی دیوار برلین و اتحاد جماهیر شوروی گفت زمان ائتلاف ناتو به‌سر آمده و در معرض نابودی است و باید کشورهای اروپایی برای حمایت مالی از این پیمان و تأمین هزینه‌های نظامی آن به طور جدی مشارکت کنند.

نابودی طرح آمریکا و اروپا، تشدید اختلافات بین اعضای مخالف و موافق ناتو با مداخله نظامی اخیر ترکیه در شمال سوریه و اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بدون توجه به مخالفت سران ناتو سامانه دفاعی روسی «اس ۴۰۰» را خریداری کرد، که با سامانه‌های اروپایی و آمریکایی در تعارض است، همه و همه عواملی است که به اوضاع نابسامان و هرج و مرج کنونی منجر شد. اوضاعی که چه بسا نابودی این پیمان را هم مثل پیمان مشابه آن یعنی «ورشو» تسریع می‌کند.

سؤالی که مکرون در همین مصاحبه مطرح کرد این بود که «اگر بشار اسد تصمیم بگیرد به روش ترکیه به این مداخله نظامی پاسخ دهد چه بر سر بند پنجم پیمان ناتو خواهد آمد؟ آیا در چارچوب اجرای این ماده، ائتلاف ناتو در جبهه ترکیه به عنوان یکی از اعضای خود خواهد ایستاد؟»

مکرون به این سؤال پاسخ نداد زیرا به‌خوبی می‌دانست این ائتلاف، ترکیه را خوار کرد و وقتی با سقوط یکی از هواپیماهای روسیه نزدیک مرزهای سوریه در سال ۲۰۱۵، در آستانه رویارویی نظامی با مسکو قرار گرفت به یاری آن نشتافت. در پی این واقعه اردوغان مجبور شد برای عذرخواهی نزد پوتین برود.

وی بعدها توافقنامه نظامی برای خرید سامانه اس ۴۰۰ را با وی امضا کرد، خط لوله گاز «ترک استریم» را تأسیس کرد و مبادلات تجاری بین دو کشور را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش داد و کاملا به پیمانی که خود یکی از مؤسسان آن بود پشت و تهدید کرد صدها هزار آواره اهل سوریه و دیگر کشورها را به اروپا خواهد فرستاد.

خلاصه بگویم، نفرین سوریه و لیبی دامنگیر این ائتلاف استعماری شده است و با سرعتی بی‌سابقه فروپاشی آن را رقم می‌زند، این امر جای تأسف ندارد زیرا تاریخچه این پیمان لبریز از کشتار ملت‌های مسلمان، اعم از مردم عراق، افغانستان، سوریه و لیبی است.

فارن افرز: در مقابل فشار حداکثری آمریکا ایران تاب آورد و قدرتمندتر شد

یک نشریه آمریکایی تصریح کرد مقاومت ایران در برابر فشار حداکثری واشنگتن مؤثر واقع شده و در حالی که دولت ترامپ در حال عقب‌نشینی است، ایران قدرتمندتر شده است.

فارن افرز می‌نویسد: سال گذشته دولت ترامپ کمپین «اعمال فشار حداکثری» علیه ایران را آغاز کرد. آمریکا که ماه مه 2018 از برجام خارج شده بود در ماه نوامبر با اعمال مجدد تحریم‌های نفتی و اقتصادی درصدد آسیب‌زدن به صادرات ایران و ممانعت از دسترسی این کشور به نظام مالی جهانی برآمد.

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که دوستان ایران در اروپا در برابر تحریم‌های ایالات متحده ایستادگی و به ایران کمک اقتصادی خواهند کرد و برخی دیگر هشدار داده بودند که تحریم‌ها اقتصاد ایران را به قعر «مارپیچ مرگ» می‌فرستد و تهران را به انتخاب بین تسلیم یا فروپاشی وامی‌دارد.

هیچکدام از این پیش‌بینی‌ها تحقق نیافت. در مقابل، ایران اکنون از ثبات اقتصادی و موقعیت منطقه‌ای خود اطمینان دارد و انتظار می‌رود که ایران، به پیشروی در مسیر فعلی ادامه دهد: ایران به زجر دادن بازار نفت ادامه خواهد داد و در عین حال، اقتصاد غیرنفتی خود را تقویت خواهد کرد و همچنین برنامه هسته‌ای خود را توسعه خواهد داد و همچنان از مذاکره با آمریکا سر باز خواهد زد.

ایران پس از خروج آمریکا از برجام انتظار داشت که دیگر شرکای توافق هسته‌ای به آن در تقویت اقتصادش کمک کنند چرا که به تضمین ادامه صادرات نفتی متعهد شده بودند. با این‌حال، ایران چنین حمایتی از دیگر طرفین توافق دریافت نکرد.

دولت‌های اروپایی نمی‌خواستند از تجارت با ایران چندان حمایت کنند و صادرات نفت ایران کاهش یافت. دولت ترامپ از این آمار به‌عنوان اثبات موفقیت تحریم‌ها استفاده می‌کند. اما دیگر نشانه‌ها از این مسئله حکایت دارد که اقتصاد ایران به سمت ثبات پیش می‌رود.

یکی از دلایل دوام آوردن اقتصاد ایران زیر فشار تحریم‌ها، متنوع بودن آن است. سال 2017 نفت خام تنها 43 درصد از صادرات ایران را به خود اختصاص داده بود و به همین دلیل، بخش‌های خدمات صنعتی، کشاورزی و غیرنفتی ایران توانستند ضربه ناشی از سقوط درآمدهای نفتی را کاهش دهند. به‌علاوه، بیشتر فرصت‌های‌ اشتغال در ایران در بخش‌های غیرنفتی است که در برابر تحریم‌های ایالات متحده مقاومت بیشتری نشان داده‌اند.

از جمله اهداف کمپین اعمال فشار حداکثری ایالات متحده، افزایش هزینه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران بود؛ اما به‌نظر می‌رسد ایران در حالی وارد دومین سال تحت فشار تحریم‌ها شده که موقعیت منطقه‌ای قدرتمندتری دارد. دولت ترامپ ماه گذشته متحدان خود را در سوریه تنها گذاشت و از خاک این کشور عقب‌نشینی و خلأیی ایجاد کرد که ایران برای پرکردن آن در موقعیت مناسبی قرار دارد.

دولت ترامپ اگرچه تأکید دارد که متحدان خود در منطقه را تنها رها نمی‌کند، اما نشان داده هیچ تمایلی به اقدام نظامی ‌در برابر رفتارهای تحریک‌آمیز ایران ندارد؛ برای ایران، عربستان‌سعودی، اسرائیل و امارات متحده عربی پیام کاملاً واضح است: ترامپ ممکن است موضع دفاعی در منطقه را تقویت کند، اما جرأت درگیری در جنگ را ندارد.

شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان جولانگاه پدرخوانده‌ها شده است

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: دوران پدرخواندگی در جریان اصلاحات به اتمام رسیده و ما باید به فکر تدبیر جدی باشیم.

«هادی غفاری» در گفت‌وگو با «تابناک» درباره اختلاف‌های ایجاد شده در جریان اصلاحات به خصوص میان شورای عالی سیاستگذاری و حزب کارگزاران اظهار کرد: این‌گونه اختلافات و بیان انتقادات در آستانه هرگونه انتخاباتی از جمله انتخابات مجلس، امری طبیعی است.

اینکه برخی از دوستان، انتقاداتی را از عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند، به واقع باتوجه به اظهارات و مطالبات مردم است. از این‌رو، از دوستان انتظار می‌رود که سعه صدر بیشتری داشته باشند.


وی درباره عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: من معتقدم اصلاح‌طلبان در مقطع فعلی باید رویکرد گذشته خود یعنی اتخاذ نظر جمعی براساس تصمیم شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان را در دستور کار خود قرار دهند.

هادی غفاری گفت: به نظر من، حق آن بود که به‌جای شورای عالی سیاستگذاری که یک نظام پدرسالاری جدیدی بود، ما به تقویت شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان می‌پرداختیم، اهدافمان بهتر و زودتر محقق می‌شد.

غفاری اظهار کرد: اگر روند تصمیمات شورای هماهنگی در بدنه اصلاح‌طلبی حاکم شود، به طور حتم از اینکه عده‌ای پدرخوانده یا پدرسالار جریان اصلاحات شوند، بهتر است.

ایران

پشت پرده بیانیه نمایندگان در حمایت از بودجه صداوسیما

  خبر اول اینکه، هفته گذشته ۲۲۲ نماینده طی بیانیه‌ای، از رئیس جمهوری خواستند تا 7 دهم درصد بودجه عمومی را به صدا و سیما اختصاص دهد. در این بیانیه ضمن تقدیر از عملکرد بخش‌های مختلف صدا و سیما، به انتقاد از کمبود بودجه این سازمان پرداخته شده بود. یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اما در گفت‌وگو با «ایران» گفت که این بیانیه با هدایت معاونت پارلمانی صدا و سیما تهیه و در آستانه تقدیم لایحه بودجه سال 99 به امضای نمایندگان رسانده شده است.

احمد مازنی همچنین توضیح داد که این اولین بار نیست که معاونت پارلمانی صدا و سیما به دنبال جمع‌آوری امضای نمایندگان برای حمایت از این سازمان بوده و قبل از این نیز در موارد متعددی این اتفاق رخ داده است. این نماینده در گفت و گو با «ایران» گفت: «من معتقدم که نمایندگی پارلمانی صدا و سیما در مجلس به جای اینکه هر از چندگاهی برای یک فیلم یا سریال امضا جمع کند که شائبه سوگیری داشته باشد یا در آستانه فصل بودجه، صرفاً برای گرفتن اعتبارات بیشتر تلاش بکند، باید در جهت تعمیق روابط مجلس با مدیریت صدا و سیما و قانونمند شدن این سازمان تلاش کند.» مازنی گفت: «متأسفانه معمولاً دوستان ما در معاونت پارلمانی صدا و سیما کارشان این است که وقتی به مجلس می‌آیند، می‌خواهند در حمایت صدا و سیما یا علیه برخی طرح‌هایی که در دستور کار قرار دارند امضا جمع کنند و رایزنی کنند و تلاش کنند که نظر نمایندگان را برگردانند.  فکر هم می‌کنند که با این روش مشغول خدمت به صدا و سیما هستند در حالی که نتیجه این کار در نهایت به ضرر این سازمان است.»

وعده سازمان تبلیغات اسلامی برای تغییر گسترده‌ در جامعه مداحی

  دست آخر اینکه، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از ورود این سازمان به ماجرای مطرح شده در فضای مجازی با عنوان «تحریم مداحان میلیونی» و برخورد لازم با متخلفان در صورت تائید خبر داد و گفت: در ماه‌های آینده تغییرات گسترده‌ای در جامعه مداحی رخ می‌دهد.

این واکنش پس از آن است که سید مجید رضوی، مسئول هیأت انصارالمحسن قم در گفت‌وگویی با ایرنا، با گلایه از پوشش و منش برخی مداحان و مداحانی که در برنامه‌های تلویزیونی می‌گویند پولی نمی‌گیرند اما در واقع برای یک شب ۲۵ میلیون تومان می‌گیرند، گفت: «این درد ماست که به مداحی زنگ زده‌ایم، یک نفر دیگر گوشی را برداشته می‌گوید چه جور برنامه‌ای می‌خواهید؟ زمینه یا واحد یا تک یا... اگر از یک زمانی بیشتر شد مبلغ ۵ تومان می‌شود ۸ تومان.می‌گوید مثلاً اگر توی روضه کسی غش کرد، مبلغ می‌رود بالا!»

مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به این سخنان با اشاره به اینکه این سازمان در حال پیگیری صحت و سقم ماجرای رخ داده در هیأت انصارالمحسن قم هست، گفت: در قانون تصریح شده است که سازمان تبلیغات اسلامی و چند نهاد دیگر در زمینه آسیب‌هایی که در فضای مداحی خدشه‌ وارد می‌کند، باید با سیاست‌گذاری وظیفه خود را انجام دهد، لذا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و با نظر کمیته‌های تخصصی سازمان، برخورد لازم را خواهیم داشت.

خراسان

ادامه دردسر مونوریل احمدی‌نژاد برای دولت روحانی

پس از آن که یک مقام مسئول در گزارشی به تعدادی از مدیران ارشد دولتی خبر داد که قرارداد مربوط به طراحی، تهیه و تدارک و سپس اجرای طرح تک ریل معروف به مونوریل در یکی از شهرهای غربی کشور با مشکلاتی مواجه و پیمانکار پروژه که از شرکت های نزدیک به دولت است با شهرداری آن شهر دچار اختلافات مختلفی شده، طی روزهای اخیر و با ابلاغیه یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، مقرر شده این طرح به شورای‌ عالی فنی سازمان برنامه و بودجه منتقل شود تا شورای مذکور به عنوان مرجع داوری، به اختلافات آن رسیدگی کند.

تذکر جدی به ادارات بابت معطلی سربازان نخبه

یک نهاد مسئول در نامه روزهای اخیر خود به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، با اشاره به ضرورت استفاده مفید از سربازان نخبه جذب شده توسط آن دستگاه ها، از طولانی شدن فرایند تایید پیشنهادهای این سربازان، تایید فعالیت های آن ها و تاخیر در انجام مکاتبات مربوط به پایان حضورشان انتقاد کرده و متذکر شده با توجه به مشاهده اتلاف زمان فراوان و بعضا بیش از شش ماه از سوی نهادهای مربوط در به کارگیری و رسیدگی به امور این عزیزان، اتخاذ تدابیر ویژه برای حل این معضل، مورد انتظار است.

آرمان

پلمب داروخانه بیمارستان شاهین‌دژ

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: داروخانه شبانه‌روزی بیمارستان شهید راثی که تنها بیمارستان این شهرستان به شمار می‌رود، با حکم دادگاه پلمب شد. اسماعیل فرحناک افزود: این داروخانه به علت نداشتن مسئول فنی و بدهی اجاره داروخانه که به بیش از هشت میلیارد ریال رسیده بود، با حکم مراجع قضایی پلمب شده است.

وی با بیان اینکه این پلمب پس از اخطارهای متعدد صورت گرفته است، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده داروخانه‌ای که در نزدیکی بیمارستان شهید راثی قرار دارد به عنوان داروخانه شبانه‌روزی تا رفع مشکل فعالیت خواهد داشت. وی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ تمهیدات و هماهنگی‌های لازم را در مورد تامین دارو و لوازم پزشکی موردنیاز مردم این شهرستان انجام داده تا هیچ‌گونه نگرانی و مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

تجمع بازنشستگان مقابل مجلس

باز هم تعدادی از بازنشستگان با حضور در مقابل خانه ملت، خواستار توجه نمایندگان مجلس به مطالبات خود شدند. این بازنشستگان که بیشتر آن‌ها مستمری‌بگیر صندوق کشوری و تامین اجتماعی هستند، مهم‌ترین خواسته‌های خود را اینگونه مطرح می‌کنند: «ما از کلیه دستگاه‌های قانون‌گذاری و اجرایی، مصرانه خواستار اجرای قانون همترازی مصوب سال ۸۶ مجلس هستیم.

ما مصرانه خواستار تصویب متمم افزایش ۵۰ درصدی افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان برای نیمه دوم سال ۹۸ هستیم. ما مصرانه خواستار تعیین جدول زمان‌بندی پرداخت بدهی ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی هستیم. این بازنشستگان همچنین خواستار ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی هستند و می‌گویند بیمه تکمیلی ناعادلانه و ناکارآمد است.

دستگیری اختلاسگر میلیاردی در ایلام

فرمانده انتظامی ایلام گفت: فردی که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود ۳۰ میلیارد ریال در شهر ایلام اختلاس کرده بود، دستگیر شد. سردار نورعلی یاری اظهار داشت: در پی دستور مقام قضائی مبنی بر دستگیری فردی به اتهام اختلاس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت. وی افزود: برای جلوگیری از خروج غیر قانونی متهم از کشور با انجام اقدامات فنی و پلیسی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخفیگاه متهم شناسایی شد. فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری انتظامی شهرستان ایلام طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه توانستند متهم را دستگیر کنند، یادآور شد: متهم با تشکیل پرونده برای مطالبه بحق مردم به مرجع قضایی معرفی شد.

مدیر دولتی فراری بازداشت شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: قاسم شریفی مدیرسابق گمرک بندرامیرآباد، که در راستای اجرای حکم محکومیتش، در سال ۹۴ تحت تعقیب قرار گرفته بود و چهار سال متواری بود، دستگیر شد. محمدصادق اکبری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده این فرد با شکایت چهار شاکی در دستور کار دستگاه قضائی استان مازندران قرار گرفت، اظهار کرد: این فرد به جرم ارتشا به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به چهار فقره هفت سال و نیم حبس، شلاق، انفصال از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مبلغ رشوه محکوم شده بود که متواری بود و با دخالت و همکاری موثر همکاران حفاظت اطلاعات دادگستری استان مازندران دستگیر و برای تحمل محکومیت به زندان آمل معرفی شد.

کارشکنی ناجوانمردانه مصر

سابریست های ایران برای حضور در جام جهانی مصر از طریق وزارت امور خارجه پیگیر صادر نشدن ویزای خود شدند. سابریست های ایران در حالی که باید امروز عازم مصر شوند تا در جام جهانی شرکت کنند اما هنوز در انتظار صدور ویزا هستند.تا ساعات پایانی شب گذشته ویزای سابریست های ایران صادر نشده و از این رو فدراسیون از وزارت امور خارجه درخواست کمک کرده است و وزارت امور خارجه هم پیگیر شده تا هر چه سریع تر این مشکل حل شود. فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی شمشیربازی و فدراسیون شمشیربازی مصر هم اعتراض کرده که ایران از 40 روز پیش درخواست صدور ویزا داشته است.

کشف سنگ تریاک یک تنی

تریلی حامل سنگ گرانیت که بیش از 1300 کیلوگرم مواد مخدر در آن جاساز شده بود توقیف شد. سردار حسین رحیمی گفت: سرانجام حدود دو شب پیش ماموران یک محموله سنگ گرانیتی را که بر روی یک تریلی قرار داشت شناسایی کرده و پس از توقف آن مشاهده کردند که مقادیر قابل توجهی تریاک داخل آن جاساز شده است. وی با بیان اینکه این مواد از استان فارس در حال حرکت به سمت تهران بود، افزود: ماموران 1307 کیلوگرم تریاک را از داخل بار این تریلی کشف و ضبط کردند. وی با بیان اینکه این افراد در پوشش یک باند هفت نفره فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: اعضای این باند دستگیر و مواد مخدر توقیف شده‌است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس می‌شود

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی گفت: جعفرزاده ایمن‌آبادی به عنوان گزینه نهایی این فراکسیون برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی است. بهروز نعمتی با اشاره به پذیرش استعفای کاظم جلالی نماینده تهران و رئیس سابق فراکسیون مستقلان، گفت: دوستانی که طی روزهای اخیر برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی در ماه‌های پایانی مجلس دهم اعلام آمادگی کرده بودند، انصراف داده‌اند که فعلا آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی گزینه نهایی اعضای این فراکسیون برای ریاست فراکسیون مستقلان ولایی مجلس است.

پشت پرده کباب‌های ۵۰۰۰ تومانی!

رئیس اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره فروش غذاهای خیلی ارزان مثل چلوکباب گفت: وقتی قیمت تمام شده غذایی مانند چلوکباب ارزان است، این مساله به معنای آن بوده که مواد اولیه غذا ارزان استفاده شده است و این احتمال وجود دارد که برای تهیه کباب اصلا از گوشت استفاده نکرده باشند. محمدحسین عزیزی افزود: البته این احتمال هم وجود دارد که برای تهیه کباب مقدار خیلی کمی گوشت استفاده شده باشد و بیشتر کباب را سویا یا سنگدان مرغ تشکیل بدهد.

شانا جایگزین جمنا شد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که جمعی فراگیر از چهره‌های ملی، مسئولان احزاب و تشکل‌ها و چهره‌های انقلابی با تاکید بر حضور زنان و جوانان است، رسما اعلام موجودیت کرد. به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که جمعی فراگیر از چهره‌های ملی، مسئولان احزاب و تشکل‌ها و چهره‌های انقلابی با تاکید بر حضور زنان و جوانان است، رسما اعلام موجودیت کرد.

«کارتر» در بیمارستان بستری شد

مرکز کارتر در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا برای انجام عمل جراحی به جهت کاهش فشار مغزش به بیمارستانی در آتلانتا منتقل شد. براساس بیانیه این مرکز، این عمل قرار است صبح سه‌شنبه در بیمارستان دانشگاه اموری برای رفع فشار مغزی انجام شود. در این بیانیه آمده است: «پرزیدنت کارتر در آرامش مشغول استراحت است و همسرش رزالین در کنار اوست». جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا و از دموکرات‌ها برای یک دوره از ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رئیس‌جمهوری آمریکا بود.

فرود اضطراری پرواز مشهد -کاشان

نقص فنی در سیستم رادار هواپیمای پرواز مشهد -کاشان، خلبان هواپیما را مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران کرد. این هواپیما به شماره پرواز ۶۲۱۵ ساعت ۷ صبح سه‌شنبه ۲۱ آبان ماه با یک ساعت تاخیر ساعت ۸ صبح به مقصد کاشان پرواز کرد و بعد از گذشت ۵۵ دقیقه از زمان پرواز در نزدیکی شهر کاشان با اطلاع خلبان پرواز سیستم رادار هواپیما دچار نقص شد که با تصمیم خلبان پرواز به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شد.

روایت وزیر احمدی‌نژاد از من و تو

سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق ارشاد در فضای مجازی پستی به این شرح را منتشر کرد: «عمق کینه و دشمنی نسبت به اسلام! لو رفتن هدف اصلی گردانندگان شبکه سلطنت‌طلب من و تو از زبان کارشناس این شبکه؛ همن سیدی گفت: کافی است فقط جمهوری اسلامی سقوط کند تا ریشه اسلام‌گرایی، در خاورمیانه خشک شود! ایران اسلامی یک دروغ است!»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    7 0
    اسهال طلبان با بوق وکرنا کردن بنزین آلوده درصدد اصلاح آلودگی تهران بودند, چرا الآن آلودگی برطرف نمیشه!باید باد یا باران بیآد؟فقط در اوج تحریمها میخواستید به دولت سابق فشار بیارید! دوما ازدواج چندهمسری رو خودتون مطرح کردید برای حاشیه سازی از عملکرد مفتضحانتون,حتی الگوی نجفی رو به راحتی پذیرفتید واعتراض نکردید,لال بودید !حالاچندهمسری , ازدواج سفید رو رواج میده؟اصلا شما ازدواجی باقی گذاشتید ؟!بیشرفی هم عالمی داره.
  • DE ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    4 0
    هادی غفاری : من معتقدم اصلاح‌طلبان در مقطع فعلی باید رویکرد گذشته خود یعنی اخاذی و موج سواری و رفیق بازی و فرا افکنی را در دستور کار خود قرار دهند.
  • وطن دوست IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    3 0
    برادران به اصطلاح اصلاح طلب ذلت طلب جنگ نمیشود مذاکره هم نمیکنیم اف ای تی اف هم تصویب نمی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس