کد خبر 1009403
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام مرکز اسناد انقلاب اسلامی پستی با عنوان "حمایت مالی آیت‌الله بروجردی از مجلات اهل سنت" را به مناسبت هفته وحدت منتشر کرد

حمایت مالی یک مرجع شیعه از مجلات اهل سنت

آیت‌الله واعظ‌ زاده خراسانی در خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است می‌گوید: رفیق ما میردامادی می‌گفت یک روز صبح در بازار به نماینده آقای بروجردی برخورد کردم گفتم حاجی رسالة‌الاسلام که در مصر منتشر می‌شود چند تا آخوند ازهری هست اینها پول ندارند، تو پول بده ما بفرستیم برای‌شان اصلاً دارالتقریب پول می‌خواهد، چون دولتی نبود عنایت هم داشتند که از دولت هیچ کمک نگیرند.

گفت باز یک روز توی بازار دیدم دارد از دور می‌خندد، گفتم حاجی چه کار کردی؟ گفت رفتم به آقای بروجردی گفتم آقای بروجردی گفت هم خوت پول بده و هم از وجوهات بده و ایشان پول می‌داد می‌فرستاد به مصر که رسالةالاسلام به وسیلة این پول چاپ می‌شد.

بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی، رسالة‌الاسلام که در مصر چاپ می‌شد تعطیل شد، یعنی با پول او منتشر می‌شد. ما فهمیدیم که حتی آیت‌الله بروجردی پول رسالة‌الاسلام را می‌دهد که در مصر چاپ شود. اینقدر همه‌اش هم که بحث شیعه نبود؛ بحث وحدت بود؛ افکار اهل تسنن مطرح بود، تعریف خلفا بود همه چیز بود، درباره شیعه هم بود، این کاری بود که آیت‌الله بروجردی کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    35 3
    رصوان الله علیه
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    37 4
    مسلمانی به نماز و روزه نیست باید روش مولی علی را سر لوحه زندگی قرار داد مثل ایت الله بروجردی رضوان الله علیه و حضرت امام خامنه ایی در حال حاضر
  • افتخار AU ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    5 2
    هر چه زمان می گذارد اهمیت گوهر درخشان جهان شیعه مرحوم بروجردی بیشتر نمایان می‌شود. در جوانی تاثیر شگرف او را در مومنین به چشم دیدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس