کد خبر 1009199
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
ترامپ

آمریکا با انتشار بیانیه ای خواهان تغییر قانون انتخابات و برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد!

به گزارش مشرق، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در بیانیه‌ای که شب گذشته منتشر شد، اعلام کرد: «ایالات متحده با خواسته هیأت کمک رسانی سازمان ملل به عراق همراه می‌شود و از دولت این کشور می‌خواهد که خشونت‌ها علیه معترضان را متوقف کند و وعده برهم صالح رئیس جمهوری را برای تصویب اصلاحات انتخاباتی را انجام دهد و انتخابات زودهنگام برگزار کند.»

در حالی کاخ سفید خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق است که هیأت کمک رسانی سازمان ملل به عراق در بسته پیشنهادی خود اشاره‌ای به انتخابات زودهنگام نکرده است.

بیشتر بخوانید:

طرح پیشنهادی نوری المالکی برای عبور از ناآرامی‌های عراق

واکنش دولت عراق به درخواست‌ برگزاری انتخابات زودهنگام

جالب اینجاست که آمریکا در حالی به دنبال انتخابات زودهنگام در عراق است که ایران را متهم به دخالت در امور داخلی عراق می‌کند!

آمریکا چندین ماه است که از سیاست های دولت عراق به خصوص در مورد ایران ابراز نارضایتی می کند و تلاش کرده تا با تهدید و تطمیع، مقامات بغداد را به موضعگیری علیه ایران وادار نماید؛ تلاشی که ناکام مانده است.

این شکست، به شدت واشنگتن را عصبانی کرده است چرا که میلیاردها دلار هزینه کرده و با راه اندازی جنگی ویرانگر، تلاش نمود تا عراق را به دشمنی تمام عیار و پایگاهی علیه ایران تبدیل کند اما به رغم هزینه سنگین و تحمل تلفات انسانی فراوان، نه تنها به هدف خود نرسید بلکه پیوند میان ایران و عراق مستحکم تر از گذشته شد.

خشمی که دونالد ترامپ بعد از سفر مخفیانه و شبانه به عراق آشکارا اعلام کرد: «بسیار اندوهبار است که هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه می‌شود و بعد برای رفتن به آنجا، نیاز به اینهمه محرمانه بودن و بودن اینهمه هواپیما در اطرافت و نیز بزرگترین تجهیزات جهان باشد و هرکاری کنی که سالم وارد شوی.»

حالا آمریکا همان سناریویی قدیمی خود به دنبال تغییرات سیاسی در عراق است و به همین دلیل اعتراضات به حق مردم علیه وضعیت اقتصادی و معیشتی را مصادره و سیاسی کرده است و سعی دارد حاکمیت فعلی بغداد را سرنگون کند.

البته آمریکا به همین مقدار قانع نیست و با سردادن شعارهای ضدایرانی و تحریک مردم، تقلا می کند تا مردم عراق را علیه ایران بدبین کند.

بدون شک، این سناریوی آمریکا با وجود مرجعیت و هوشیاری ملت عراق، ناکام خواهد ماند و باز هم واشنگتن ناکام خواهد ماند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 1
    مرگ بر شیطان بزرگ
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    0 0
    ریاست جمهوری عراق، دیروز پیش نویس قانون انتخاباتی جدید عراق را به هیأت دولت فرستاد: تبدیل حوزه های رای گیری از استانی به شهری و منطقه ای، ورود نفر اول و بالاترین رای به مجلس/ کاهش تعداد نمایندگان از 329 نفر به 213 نماینده و... از بندهای این قانون جدید می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس