عبدالمهدی نمایه

دفتر نخست‌وزیری عراق به درخواست سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور برای اعلام انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه در واکنش به درخواست سید مقتدی الصدر از عبدالمهدی برای اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال پارلمان به دنبال اعتراضات عراق گفت که «طبق قانون اساسی کشور، برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بدون انحلال پارلمان ممکن نیست».

بیشتر بخوانید:

کارشناس امور قضایی عراق: ریشه اعتراضات بی‌عدالتی و فساد اقتصادی است

به گزارش پایگاه خبری المسله،‌ «سعد الحدیثی» گفت که «سید مقتدی الصدر درخواست اصلاح قانون انتخابات عراق و هیات مدیره کمیسیون برای نظارت بر انتخابات کرد و آقای عبدالمهدی هم آن را تایید و امضا کرده است، اما مساله انتخابات زودهنگام از اختیارات پارلمان است نه اختیارات نخست‌وزیر».

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق تاکید کرد که «پارلمان اکنون وجود دارد و انتخابات زودهنگام هم مربوط به آن می‌شود و بر اساس قانون اساسی انتخابات زودهنگام تنها در صورت انحلال پارلمان برگزار می‌شود».

«مقتدی الصدر» رئیس جریان صدر عراق روز دوشنبه از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور درخواست کرد که برای اعلام انتخابات زودهنگام به پارلمان برود.

پایگاه خبری المسله در ادامه گزارش داد که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف «النصر» طرحی برای حل بحران این کشور ارائه داده است که به بر اساس آن، ‌باید دولت موقت تشکیل و انتخابات زودهنگام تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

بر اساس این گزارش،‌ این طرح رئیس ائتلاف النصر شامل برکناری نخست‌وزیر کنونی عراق و تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات زودهنگام تحت نظارت سازمان ملل می‌شود.

در پی اعتراضات کنونی عراق به مسایل اقتصادی و شرایط نابسامان آن، درخواست‌هایی در خصوص استیضاح نخست‌وزیر و کابینه وی تحویل ریاست پارلمان عراق داده شده است.

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه در سخنانی در جلسه روز دوشنبه پارلمان گفت که «برای استیضاح نخست‌وزیر و چهار وزیر، در خواست‌هایی را دریافت کردیم و این درخواست‌ها تحویل ریاست پارلمان شده است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس