اخبار ویژه روزنامه ها

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و نیروهای انقلاب گفت: شاید عده‌ای دوست دارند که آقای حدادعادل وارد عرصه رقابت و انتخابات شود اما آقای حدادعادل نامزد انتخابات مجلس نیست.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

در انتقاد از عدم رسیدگی به یزد روزنامه ایران هم به آفتاب یزد پیوست

عضو شورای شهر یزد می‌گوید دولت کمکی به امر عمران و آبادانی این منطقه نکرده است.

در حالی که روزنامه آفتاب یزد روز شنبه تصریح کرده بود مصوبات 3 سفر قبلی روحانی به استان یزد اجرایی نشده، سپنتا نیکنام عضو شورای شهر یزد در روزنامه ایران نوشت دولت به وعده‌های خود درباره دادن اعتبارات عمرانی عمل نکرده است.

وی در روزنامه ایران نوشت: «من با دو دغدغه آب و آفتاب از رئیس جمهوری و هیأت همراه در سفر به یزد استقبال می‌کنم. با نگاه به آسمان و نگرانی از زمین و دغدغه‌های زیست محیطی. نام یزد یادآور آفتاب سوزان است؛ هدیه‌ای الهی که استفاده شایسته‌ای از آن نکرده‌اید.

دغدغه دیگر من آب است اما این دغدغه صرفاً معطوف به انتقال آب به یزد نیست بلکه سرمایه‌گذاری در حوزه آب پایدار و روش‌های بهره‌گیری از همین مقدار آب موجود است. یکی از راه‌ها حمایت از روش‌های نوین آبیاری است. دیگری سازوکارهای تصفیه آب خاکستری است که از طریق شورای شهر نیز می‌توان تسهیلات و تشویق‌های تخفیفی برای ساخت و کاربرد آن اعمال کرد اما اگر سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در این حوزه شود چه بسا نیاز به هزینه‌های کلان در انتقال آب به شهر نیز نباشد.

یزد البته با مشکلاتی از قبیل کمبود سرانه فضاهای ورزشی و فرهنگی روبه‌روست. در یزد حتی یک فرهنگسرا هم نداریم و برنامه‌های فرهنگی و موسیقی ناگزیر در سالن‌های ورزشی اجرا می‌شود. گرچه نوک پیکان مسئولیت متوجه ما در مدیریت شهری است اما با بودجه محدود موجود امکان اجرای چنین پروژه‌هایی عملاً منتفی است. انتظار از دولت توجه به ایجاد چنین زیرساخت‌های بزرگ فرهنگی است که اماکنی در خور مردم فرهنگ‌پرور یزد ساخته شود. مسئله دیگر تأمین بودجه مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی است که همواره مورد تأکید مدیریت شهری بوده است. این امر مستلزم تأمین بودجه از سوی سه ضلع مردم، شهرداری و دولت است که ضلع سوم تاکنون سهم خود را پرداخت نکرده و امید و انتظار از دولت تدبیر و امید توجه بیشتر به این امر است. یک نگرانی عمده دیگر ما در شهر، تولید روزانه 300 تن زباله است آن هم در شرایطی که یک کارخانه پردازش زباله یا کمپوست وجود ندارد و همین میزان زباله تولید شده دفن می‌شود. همین کمبود کارخانه کمپوست علاوه بر آثار زیست محیطی فراوان موجب می‌شود نتوانیم از مواد قابل بازیافت استفاده کنیم.»

یادآور می‌شود روزنامه آفتاب یزد روز شنبه در گزارشی مفصل از روحانی پرسیده بود وقتی به وعده‌های 3 سفر گذشته عمل نکرده، برای چه مجدداً به یزد سفر می‌کند؟ این روزنامه دیروز هم تیتر زد: «توصیه دوستانه به روحانی در سفر به یزد- وعده آب و اشتغال ندهید و در یزد، تسویه حساب سیاسی راه نیندازید».

تذکر بهنود به گرد و خاک پورنجاتی:ما را دشمن‌شاد نکنید!

بی‌آبرویی که احمد پورنجاتی(عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) به واسطه کلنجار رفتن با عباس عبدی راه انداخت، موجب شد همکار شبکه دولتی انگلیس از آن‌ها بخواهد طیف متبوعشان را دشمن‌شاد نکنند(!)

ماجرا از این قرار است که عباس عبدی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی دفاع کرد و گفت: در تاریخ ایران هیچ اقدامی نبوده که تا این اندازه حامی در زمانی که اتفاق افتاد، داشته باشد. هیچ اقدامی نبوده؛ پس چرا باید تجربه یک ملت را محکوم کرد؟ چه کسی به خود چنین حقی می‌دهد؟

وی افزوده بود: متاسفانه درکی که شما از آمریکا دارید، مطابق واقع نیست. از اینجا که می‌گویید دلیل تحریم ما از سوی آن‌ها این بوده، خب اگر این اقدام هم نمی‌شد، آن‌ها بهانه دیگری برای تحریم پیدا می‌کردند. مگر ایران برجام را نپذیرفت؟ مگر امضاء نکرد؟ مگر همه تعهدات خود را به درستی انجام نداد؟ چرا آمریکا زیر آن قرارداد زد؟

عبدی همچنین گفته بود: بهتر است اسناد سفارت آمریکا را بخوانید. در آن اسناد آمده که حتی طبقات بالای رژیم شاه عصبانی بودند و می‌گفتند این چه رفتاری است که آمریکا با ایران می‌کند؟ شما در چنین وضعی چه کار می‌کنید؟ تسخیر سفارت آمریکا واکنشی طبیعی به رفتار آن کشور بود.

در پی این سخنان، احمد پورنجاتی در توئیتی سرشار از حماقت خطاب به عبدی نوشت:

«یک غلطی کرده‌اید، من و ما هم در عالم خلسه و نفرت از مستبد فراری، در حال و هوای ضد امپریالیستی، برای آن‌ کار خلاف عرف‌تان هورا کشیده‌ایم. حالا بعد از چهل سال از اشغال سفارت، که طشت فاجعه‌اش بر زمین افتاده، همچنان زور می‌زنید که با حرافی، ماست‌مالی‌اش کنید؟! پیشنهاد: سکوت شرمگینانه!»

یادآور می‌شود پورنجاتی در گذشته از معاونان آقای ری‌شهری و لاریجانی بود و خود را سوپر انقلابی معرفی می‌کرد اما پس از آن‌که خاتمی در انتخابات دوم خرداد 76، رای آورد و افراطیون مدعی اصلاحات شروع به عوض کردن ریل ساختارشکنی کردند، پورنجاتی هم ناگهان از فراکسیون افراطیون (حزب مشارکت) در مجلس ششم سردرآورد و از آن زمان به تذبذب معروف شد. به همین دلیل هم عبدی در پاسخ به توئیت وی نوشت: «آن بخش که اقرار علیه دائم‌الخلسگی!! خویش است را باید پذیرفت. ولی ای کاش سری هم به «هویت» سازی بزنند حتی اگر شرمنده شوند که به جای انجام وظیفه و دفاع از روزنامه‌نگاران، بازداشت آنان را تائید می‌کردند.»

در پی این مجادله لفظی میان دو فرد نزدیک به حزب منحله مشارکت، مسعود بهنود (از همکاران فراری نشریات زنجیره‌ای و از گردانندگان فعلی بی‌بی‌سی) احساس نگرانی کرده و در توئیتر نوشت: «به اعتبار سن بیشتر، چون شما هم تجربه بیشتر در این زمینه دارید و هم دانش، اما فقط به اعتبار سن بیشتر، تقاضا می‌کنم این‌طور دشمن‌شادمان نکنید. من اگر جای دکتر بودم این پست را حذف می‌کردم. البته در یک فضای آرام‌تری همه این حرف‌ها را می‌شود زد.»

نگرانی عجیب از قاطعیت قوه قضائیه در مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها

«کارنامه خالی باز هم کار دست حسن روحانی داد. او در سخنان خود در جمع مردم یزد، به جای ارائه گزارش از عملکرد دولت و تبیین برنامه‌های آتی خود برای مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور، به جنجال‌آفرینی روی آورده و باز هم ترجیح داد با پرداختن به حواشی از اصل مطالب دوری کند».

رجانیوز با طرح این مطلب نوشت: سخنان روحانی البته جدید نبود. رجانیوز دو هفته قبل در گزارشی به توضیح ابعاد برنامه جدید دولت برای ایستادگی و زیر سوال بردن اقدامات دستگاه قضایی در روند مبارزه با فساد اشاره کرده بود.

اما دولت روحانی که از کاهش اقبال جامعه آگاه شده، تمام توان خود را برای دوقطبی سازی و حاشیه‌سازی‌های سیاسی به کار گرفته است. حسن روزی طلب معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این خصوص خبر از صحبت‌هایی تند توسط روحانی در جلسه اخیر هیات دولت داده است که می توان آن را حکم شیپور جنگ دولت علیه نهادهای انقلابی به خصوص قوه‌قضائیه دانست: «شنیده شده که آقای رئیس جمهور به هیات دولت گفته که دولت بعدی یا داعشی(لقبی که به مخالفانش می‌دهد) است که همه‌تان را حذف می‌کند و یا همراه که برای بودنتان التماس می‌کند! پس بایستید و اعتراض کنید! بعد هم دستگیری پوری حسینی را مثال زده و گفته اگر اعتراض نکنید سراغ شما هم می‌آیند.» گفتنی است پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی است که چندی قبل به دلیل اتهامات فراوان در زمینه فسادهای سنگین در پرونده خصوصی‌سازی‌ها دستگیر شده است.

 مواضع روحانی در حالی است که دستگاه قضایی در دوره جدید نه تنها توانسته صرفا در یکی از نواحی دادسرای تهران آن هم فقط در ۹۱فقره پرونده قریب به۷هزار میلیارد تومان وجه نقد، ۸۷ میلیون و ۸۳۶هزار و ۳۳۷یورو، ۱۲میلیون و ۹۳هزار و ۵۴۱دلار و ۲۹۴میلیون و ۳۰۳ هزار و ۱۴۷ درهم امارات به خزانه دولت و بانک‌ها باز گرداند که بسیاری از اقدامات آن مورد حمایت جامعه قرار گرفته است. همچنین از اولین برخوردهای قضایی این دوره می‌توان به برخورد با مفسدان داخل این قوه اشاره کرد که مهمترین آن در پرونده طبری معاون اجرایی این دستگاه قابل ارزیابی است.

 موارد فوق هر چند نیاز به توضیح بیشتری ندارد اما آنچه مورد سوال است این است که چرا روحانی به تیغ کشیدن به چهره فعالیت‌های فسادزای کشور روی آورده است؟

حسین فریدون برادر جنجالی رئیس جمهور سال‌ها بود که مورد اتهام فساد اقتصادی قرار داشت. با این وجود در حساس‌ترین جلسات و همچنین مذاکرات هسته ای دولت روحانی با غرب حضور داشت. اژه‌ای همان زمان در حاشیه سمینار حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن قوه قضائیه بخاطر جدیت این قوه در دستگیری فریدون، گفته بود: «کسانی گفتند «اگر فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید، ما اعلان جنگ می‌کنیم»؛ ولی ما تسلیم نشدیم‎. برخی که خودشان قائل بودند که باید افراد علنی مجازات شوند، امروز حرف‌های دیگری را مطرح می‌کنند.»

 پای مقاومت حسن روحانی در برابر مفاسد نزدیکان خودش به مناظرات تلویزیونی در سال ۹۶ نیز باز شد، در این مناظرات سید ابراهیم رئیسی گفته بود که فساد اگر در زیر عمامه اشخاص هم باشد، باید با آن برخورد شود. وی همچنین گفت: اگر جای شما بودم اجازه مجازات آنها را می‌دادم.

رئیس قوه قضائیه اخیراً در واکنش به برخی سخنان درباره مسیر مبارزه با فساد در قوه قضائیه، در جریان سفر به تبریز گفت: این‌گونه نیست که برخی با اتهام‌زنی، ملامت کردن و دوقطبی‌سازی بخواهند ما میدان مبارزه با فساد را خالی کنیم. این میدان مبارزه با فساد با سیاسی‌کاری و ملامت و اتهام‌زنی خالی نمی‌شود.

رئیسی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی را خواست مردم و دلسوزان می‌دانیم ادامه داد: این خواست به هیچ عنوان نه تأخیر خواهد داشت و نه تعطیل می‌شود.

به نظر می‌رسد عزم جدی قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد که طبق نظرسنجی‌های معتبر با استقبال بسیار بالای افکار عمومی همراه شده است، دکان کاسبی و التهاب‌آفرینی طراحان جنگ روانی دولت را به شدت راکد کرد.

ایران

دو تکذیب انتخاباتی درباره لاریجانی و قالیباف

 خبر اول اینکه، یک عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر تصمیم رئیس مجلس برای عدم حضور در انتخابات دوره آینده مجلس گفت که لاریجانی هیچ تصمیمی برای عدم حضور در انتخابات نگرفته‌اند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با «ایران» افزود: آقای لاریجانی تاکنون صحبتی درباره اینکه چه تصمیمی برای انتخابات آینده خواهد گرفت، انجام نداده و به نظر من هم خبری که از جلسه ایشان در قم منتشر شده بود هم دقیق نیست. وی تأکید کرد: من شخصاً تاکنون هیچ صحبتی در این رابطه از ایشان نشنیدم و دیگر دوستان ما در مجلس هم که به نزدیکی و همسویی با ایشان شهرت دارند هم اطلاعی از چنین مسأله‌ای ندارند. حالا اینکه چطور عده‌ای نامشخص توانسته‌اند از چنین موضوعی مطلع شوند، معلوم نیست. ن

عمتی تأکید کرد: بحث‌هایی که هم اکنون درباره آمدن یا نیامدن ایشان می‌شود از نظر من شیطنت‌های سیاسی است که البته منفعتی هم برای مطرح کنندگان آن نخواهد داشت. عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم از عدم نامزدی محمدباقر قالیباف برای انتخابات مجلس خبر داد.

نایب رئیس‌ مجلس گفت که روز گذشته از آقای قالیباف درباره نامزدی‌اش در انتخابات مجلس سؤال کرده و آقای قالیباف گفته است که قصدی برای حضور در این انتخابات ندارد.

این نماینده مجلس درباره این دیدار گفت: طی دیداری که روز گذشته با دکتر قالیباف داشتم، درمورد اخبار مطرح شده درباره نامزدی‌اش در انتخابات سؤال کردم که ایشان با برشمردن برخی دغدغه‌ها و نکات و مسائل پیرامون شرایط جاری اعلام کرد که قصدی برای حضور دراین انتخابات ندارد.

هفته گذشته بعد از اعلام حضور احتمالی قالیباف در انتخابات مجلس برخی چهره‌های اصولگرا از این حضور استقبال کرده و خواهان سرلیستی او شده بودند.

معیار راستی‌آزمایی جدیت در مبارزه با فساد

 خبر دیگر اینکه،سید محمدعلی ابطحی در حساب توئیتری خود نوشت: «‌روحانی در یزد از سه پرونده بزرگ فساد یاد کرد. رئیسی هم بارها گفته است که برای مبارزه با فساد جناحی نیست و خط قرمز ندارد. حالا این سه پرونده معیار راستی‌آزمایی و بی طرفی قوه قضائیه شده است. تعیین تکلیف علنی آنها یکی از بهترین فرصت‌هاست که مردم باور کنند مبارزه با فساد جدی است.»

«شبنم نعمت‌زاده» آزاد نمی‌شود

 شنیدیم که، قرار بازداشت «شبنم نعمت‌زاده» ۱۶ آبان به اتمام رسید و مجدداً به دستور قاضی پرونده تمدید شد. به گزارش فارس، شبنم نعمت‌زاده، شهریورماه امسال به اتهام فساد مالی بازداشت شد.

قاضی مسعودی مقام، رئیس دادگاه اعلام کرد که امکان صدور قرار وثیقه و آزاد شدن نعمت‌زاده وجود ندارد و در صورت نیاز باز هم تمدید خواهد شد؛ بنابراین با تأکید رئیس دادگاه، امکان صدور قرار وثیقه و آزاد شدن متهم نعمت‌زاده وجود ندارد.

براساس این خبر، قرار وثیقه برای این متهم مطرح نیست بلکه قرار بازداشت وجود داشته است و قاضی نیز اعلام کرده چنانچه تا ۱۶ آبان، حکم دادگاه اعلام شود، تکلیف این متهم روشن است. در غیر این صورت قرار بازداشت تمدید می‌شود. حالا با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که سه روز از مهلت به اتمام رسیدن قرار بازداشت شبنم نعمت‌زاده گذشته و قرار بازداشت وی به دستور قاضی تمدید شده است.

امارات: کشورهای خلیج فارس با ایران مذاکره کنند

 دست آخر اینکه، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه با تأکید بر ضرورت توقف دخالت‌های خارجی در امور خاورمیانه گفت: خواهان مقابله با ایران نیستیم.

به گزارش ایسنا، انور قرقاش در سخنرانی خود در ششمین کنفرانس راهبردی ابوظبی که مسئولان و پژوهشگران کشورهای مختلف در آن شرکت کرده‌اند، گفت: توقف دخالت‌های کشورهای خارجی در امور داخلی خاورمیانه امری ضروری است و شورای امنیت باید قوانین مربوط به دخالت در امور دیگر کشورها را اجرایی کند.

وی افزود: وقتی در رابطه با مسأله ایران بحث می‌شود کشورهای خلیج (فارس) باید به میز مذاکره بروند. قرقاش گفت: ما خواهان مقابله با ایران نیستیم، اما رفتارهای خصمانه و تخریبی این کشور را نمی‌توانیم بپذیریم.

خراسان

تذکر به مدیران دولتی درباره محاسبه اضافی سابقه جبهه

یک نهاد مسئول در ابلاغیه روزهای اخیر خود به تعدادی از سازمان ها و نهادهای دولتی به آن ها متذکر شده نحوه احتساب مدت حضور در جبهه در راستای طرح دانشجویی آن ایام، صرفا در حالتی قابل قبول است که سه چهارم مدت طرح مذکور در طول دوران دفاع مقدس محاسبه و در پرونده کارمندان اعمال شود، لذا اداراتی که تمامی آن طرح دانشجویی را به عنوان سابقه داوطلبانه محاسبه کرده اند در اسرع وقت به اصلاح احکام کارگزینی صادر شده،
اقدام کنند.

چرا دستور مدیریت حاشیه‌نشینی به حاشیه رفت؟

اگرچه در دولت های گذشته، مصوباتی در خصوص توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی موجود در کشور به تصویب رسیده اما مطابق ماده ۱۲۰ قانون برنامه ششم توسعه، تعدادی از سازمان ها و وزارتخانه ها موظف شده بودند تا پایان سال دوم اجرای این قانون، سند ملی توانمندسازی و سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیررسمی را با رعایت مقررات مربوط از جمله مدیریت حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسانند که طبق گزارش یک مقام مسئول، این موضوع همچنان نیازمند انجام کارشناسی و اصلاحات در کابینه است.

آرمان

می‌گفتند این زم کیست که دستگیر شده

نماینده رشت در مجلس تأکید کرد: امروز نمایندگانی در مجلس هستند که در حوزه انتخابیه خود نامزد هشتم بودند، اصلا معلوم نیست کجای عرصه سیاسی کشور قرار دارد و خاستگاه فکری‌اش چیست؟ تازه بعد از چهار سال حضور در مجلس کم‌کم دارد یک شکل و قالب سیاسی پیدا می‌کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: وقتی روح‌ا... زم دستگیر شد به حضرت عباس قسم می‌خورم، برخی نمایندگان از من پرسیدند «این زم کیست که دستگیر شده است؟» اصلا آشنا به هیچ مساله و موضوعی نیستند. چنین کسانی چه طور می‌توانند نقش مفیدی در عرصه سیاسی کشور ایفا کنند.

وی اظهار کرد: جناح‌های کشور باید ترتیبی اتخاذ کنند که افراد بدون شناسنامه سیاسی به مجلس راه پیدا نکنند، رسیدن به چنین هدفی انسجام درون اردوگاهی و تقویت اشتراکات ملی را می‌طلبد.

تنیسور ایرانی درخواست ترامپ را رد کرد

تنیسور بازنشسته ایرانی در مورد دعوت «دونالد ترامپ» از وی در سال ۲۰۰۰ خاطرنشان کرد: ترامپ ۱۸ سال پیش جمعی از تنیسورها را که من نیز یکی از آنها بودم دعوت کرد تا مسابقاتی را به نفع بیماران سرطانی برگزار و خیریه جمع کنیم؛ چندین بازیکن حضور داشتند و با آنها بازی کردیم و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار برای بیمارانی که سرطان پروستات داشتند، جمع‌آوری شد.

منصور بهرامی افزود: دوستی دارم که با ترامپ گلف بازی می‌کند و به همین واسطه او در همین اواخر از من دعوت کرد که به آمریکا بروم و آنجا تنیس بازی کنم اما گفتم اگر ترامپ ۵۰۰ هزار دلار هم بدهد، آنجا نمی‌روم تا با او بازی کنم؛ حتی اگر فکر می‌کردم او چنین آدمی است، اصلا دعوت قبلی او را هم نمی‌پذیرفتم..

پول وودی آلن را از شکایت منصرف کرد

وودی آلن از شکایت ۶۸ میلیون دلاری‌اش علیه کمپانی آمازون به دلیل تعلیق ۴ قرارداد صرف نظر کرد. وودی آلن از شکایتی که علیه آمازون کرده بود صرف نظر کرد. این شکایت برای تعلیق قرارداد ساخت ۴ فیلم به دلیل جنبشme too طرح شده بود.

وکلای آلن فاش نکرده‌اند که در این شکایت با چه مبلغی به توافق رسیده‌اند. آلن در ماه فوریه (بهمن) از آمازون شکایت و ادعا کرد آمازون بر اساس ادعاهای بی‌اساس دخترخوانده ۲۵ساله او مبنی بر آزار جنسی در کودکی از سوی پدرخوانده‌اش، قراردادهایشان را به حالت تعلیق درآورده است.

آلن ادعا کرد آمازون هنگام عقد قرارداد از این مشاجره مطلع بود و به این دلیل او حداقل تقاضای غرامتی ۶۸ میلیون دلاری را دارد.

توئیت رشیدپور کار دستش داد

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: رضا رشیدپور توئیتی با مضمون حمله هکری به حساب‌های بانکی منتشر کرده و با این توئیت باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

سرهنگ تورج کاظمی تصریح کرد: پلیس فتا تهران با توجه به این اقدام، در گزارشی با اعلام این موارد به مرجع قضائی اعلام می‌کند که خواستار اخطار و پاسخگویی این فرد است؛ تا این لحظه مرجع قضایی جواب نامه را نداده است، اما به محض موافقت دستگاه قضائی این فرد احضار شده و باید در خصوص مطلبی که توئیت کرده پاسخگو باشد.

گفتنی است، رضا رشیدپور در توئیتی اعلام کرده بود که مورد حمله هکری قرار گرفته و از حسابش برداشت غیرمجاز شده است.

خزانه کل کشور از تیرماه اطلاعات نداده

بررسی سایت اطلاعات پرداخت‌های خزانه نشان می‌دهد از نوزدهم تیرماه تا کنون اطلاعات جدیدی در سایت اطلاع‌رسانی پرداخت‌های خزانه قرار نگرفته است. آخرین رکوردهای اعلامی در این سایت متعلق به میانه تیرماه بوده است. به نظر می‌رسد تاخیر طولانی در بارگذاری اطلاعات بتواند امکان تحقیق و تحلیل را برای ناظران و افکار عمومی دشوار نماید.

رئیس‌جمهور بر اساس دستوری به وزیر اقتصاد ماموریت داده بود تا تمام پرداختی‌های خزانه در دسترس عموم قرار گیرد و مشخص شود که چه تعداد دستگاه و به چه میزان اعتبار از محل بودجه عمومی دریافت می‌کنند.

جوراب چند میلیون دلاری جکسون

پس از نزدیک به یک دهه از فوت مایکل جکسون، پیش‌بینی می‌شود جوراب معروف او در «راه رفتن در مهتاب» Moon Walk که در سال ۱۹۸۳ میلادی پوشیده بود، بیش از یک میلیون دلار در یک حراجی علنی به فروش برسد. خواننده «تِریلر» که در سال ۲۰۰۹ میلادی و نزدیک به سن پنجاه سالگی از دنیا رفت، این جوراب درخشان سفید و ضخیم را در اجرای «دیروز، امروز تا ابد» نیز پوشیده بود.

شرکت Gotta Have Rock and Roll که در نیوجرسی واقع است، جوراب را به عنوان جزئی از کلکسیون «فرانک دیلیو» در هفته‌های آینده در معرض فروش خواهد گذاشت. به علاوه نامه‌ای که این خواننده اسطوره‌ای به مدیر برنامه از دنیا رفته‌اش نوشته و امضا شده نیز جزء وسایل در معرض فروش است.

پلمب 10 دفتر ازدواج به‌خاطر عقد آریایی

دادستان همدان از پلمب ۱۰ فتر ازدواج در همدان به علت عقد آریایی خبر داد. حسن خانجانی گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر عقد آریایی در برخی از دفاتر ازدواج، موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت. وی افزود: در این باره ۱۰ دفتر ازدواج پلمب شدند که پس از اخذ تعهدنامه، ۹ دفتر دوباره بازگشایی شد، اما برای یکی از دفاتر به علت تعدد تخلف، پرونده قضایی تشکیل شده و همچنان پلمب است. دادستان همدان ادامه داد: عقد آریایی خلاف شرع بوده و با دفاتر ازدواج و طلاقی که در آن‌ها اینگونه مراسم برگزار شود، برخورد می‌شود.

حداد عادل نامزد مجلس نمی‌شود

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و نیروهای انقلاب گفت: شاید عده‌ای دوست دارند که آقای حدادعادل وارد عرصه رقابت و انتخابات شود و این را به عنوان امیدهای آینده خودشان مطرح می‌کنند، اما آقای حدادعادل نامزد انتخابات مجلس نیست که بعد بخواهد سرلیست قرار بگیرد بنابراین اصل این بحث‌ها زیر سوال است. نکته دیگر آنکه روی سرلیستی که هیچ، درباره تدوین لیست تهران هم هیچ صحبتی نشده است و تدوین فهرست باید فرایند خودش را طی کند.

رقابت برای تصاحب ۲ صندلی خالی

بهروز نعمتی، عضو فراکسیون مستقلین گفت: روز یکشنبه آینده درباره ریاست و نایب رئیسی فراکسیون تصمیم‌گیری می‌کنیم. با استعفای کاظم جلالی دو کرسی مهم خالی شد، یکی ریاست فراکسیون مستقلین و دیگری با کمی اهمیت بیشتر ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس. او درباره افرادی که احتمال دارد کاندیدا شوند نیز گفت: تا امروز صحبت آقایان محبی‌نیا، تاجگردون، سعید باستانی، داریوش اسماعیلی، فرهنگی و عبدالرضا عزیزی مطرح بوده است، اما هنوز به جدی بحثی مطرح نشده است.

استیضاح ترامپ به منزله حکم اعدام

نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: استیضاح در مورد چه؟ آن‌ها می‌خواهند رئیس‌جمهور را به علت یک درخواست محبت‌آمیز از رئیس‌جمهور اوکراین که برآورده هم نشد استیضاح کنند. من نمی‌دانم آن‌ها می‌خواهند بر چه اساسی این استیضاح را انجام دهند. استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا به منزله صدور حکم اعدام برای اوست. نسخه کامل مکالمه تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین افشا نشده است و هنوز مسائل پنهانی در آن وجود دارد.

مخالفت با سفیر شدن جلالی

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مخالفت با سفیر شدن کاظم جلالی در روسیه و استعفایش از نمایندگی مجلس گفت: آقای جلالی یادت نرود به کجا می‌روی، به کشوری می‌روی که مادران و خواهران ما در آذربایجان به آن‌ها طلا و جواهر دادند تا ایران را آزاد کنند. عهدنامه ترکمانچای و گلستان را یادت نرود. روسیه مار خوابیده است و چشم طمع به آب‌های ایران دارد. نقش حزب منحله کثیف توده را از یاد نبر و مواظبت کن که بازماندگان آن به سیستم ما نفوذ نکنند.

بازداشت یکی‌از شهرداران سابق شهریار

دادستان عمومی و انقلاب شهریاراز بازداشت یکی‌از شهرداران سابق این شهر به اتهام ارتشاء خبر داد. حمید عسگری پور گفت:این فرد پیرو بازداشت‌های قبلی در مجموعه شهرداری شهریار بازداشت شده است. وی با بیان اینکه این فرد شهردار یکی از مناطق بوده است، گفت: این فرد حال حاضر شهردار نیست و سابقا شهردار بوده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس