کد خبر 1008821
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
آلودگی هوا

معاون نظارت محیط زیست استان تهران گفت: صبحگاه دوشنبه به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق پیش بینی می شود کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، محمد رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران، گفت: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات روز یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ با برقراری جو آرام و نسبتاً پایدار همراه با غبار صبحگاهی و همچنین با آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش ذرات معلق بودیم.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۵۰ درصدی عوارض ورود به طرح ترافیک

علت آلودگی‌های هوای زمستانه چیست؟

رستگاری افزود: کیفیت هوا در بیشتر مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. با تداوم پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

وی با بیان اینکه با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد، تصریح کرد: کاهش کیفیت هوا در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود، اگرچه در ساعات پایانی یکشنبه با افزایش نسبی سرعت باد و پراکندگی آلاینده‌ها بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران افزود: با کاهش سرعت باد و برقراری جو آرام و پایدار تا صبحگاه روز دوشنبه ۲۰ آبان ۹۸ هم‌زمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. در طول روز با برقراری وارونگی دمایی هوا، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و احتمال می‌رود مشابه روز گذشته، در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی بماند.

رستگاری تصریح کرد: در اواخر وقت با ازدیاد تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها، احتمال می‌رود در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) قرار بگیرد، هرچند با وزش نسبی باد در ساعات پایانی دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیفی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    0 0
    با تغییر و کاهش ساعت کاری در 6 ماهه دوم سال می توان از تجمع اتومبیل ها ممانعت کرد ضمنا با این روش چون تا حدودی سبب خلوتی در وسایل حمل و نقل عمومی می شویم خود عاملی می گردد در جهت تشویق مردم به استفاده از وسایل حما و نقل عمومی.
  • ایرانی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    1 0
    علتش فقط و فقط کیفیت پایین سوخت .ماشین از کنارت رد میشه قشنگ از بوش میشه فهمید سوختش ناقصه....بزنین کیفیتش داغونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس