ابولقاسم طالبی

طالبی: وقتی مدیر جشنواره‌ات دوتابعیتی شود معلوم است که نمی‌شود در جشنواره شرکت کرد. «یتیم خانه ایران» را از جشنواره بیرون کشیدم چون مدیرش دوتابعیتی بود و یک دوتابعیتی را هم مشاورش کرده بود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - همزمان با پخش فیلم توقیف شده «آقای رییس جمهور» از رسانه ملی، ابوالقاسم طالبی کارگردان، در برنامه نقد فیلم، به بیان پاره‌ای‌ مطالب مطرح نشده درباره این فیلم و شرایط سیاسی دوران اصلاحات پرداخت.

ابوالقاسم طالبی در  مورد علت ساخته شدن «آقای رییس جمهور» گفت: اتفاقات دولت دوم هاشمی جرقه تولید را زد. مشکل ما هاشمی عدالت طلب نماز جمعه نبود. مشکل ما هاشمی مک فارلین بود. برخلاف تصوراتی که شخصیت اصلی «آقای رییس جمهور» را مشابه رییس اصلاحات می‌دانند باید بگویم خاتمی ابدا روزنامه نگار نبود و فقط نماینده امام در کیهان بود. هر آنچه در دل هاشمی بود به صورت عملی در دولت خاتمی تجلی یافت. یکی از نمودهای عینی این ماجرا همراهی دختر هاشمی با خاتمی بود. در همان زمان بود که امام را گذاشتند در موزه و رییس اصلاحات را کردند بت.


طالبی ادامه داد: سیف الله داد معاون سینمایی وقت فیلمنامه را خواند و ازم پرسید واقعا میخواهی بسازی؟ و وقتی اصرارم را دید گفت پس برو بساز. به دنبال وی «منوچهر محمدی» صدور پروانه ساخت «آقای رییس جمهور» را منوط کرد به جذب تیم تولید حرفه ای و با هزار زحمت فیلم را ساختیم ولی در اکران دچار فیلم‌سوزی شد و تلویزیون هم با وجود خرید رایت فیلم بیست سال فیلم را آرشیو کرد.

طالبی افزود: وقتی وارد پیش تولید شدیم یک دفعه در سینما پیچید که می‌خواهند فیلمی علیه خاتمی بسازند و همین برایمان کلی حاشیه‌ساز شد. تلویزیون بیست سال بود رایتش را خریده بود و هرگاه گفتیم چرا پخش نمی‌کنید می‌گفتند به رییس جمهور برمی‌خورد.  

بیشتر بخوانید:

ابولقاسم طالبی سینمای ایران را از یتیمی نجات داد

ابوالقاسم طالبی با اشاره به تناقضات جریان موسوم به شبه روشنفکران گفت: اگر یک فیلم از آن طرف فقط یک سال توقیف شود کلی سروصدا می‌کنند ولی فیلم من بیست سال توقیف بود.

این کارگردان با انتقاد از محافل سینمایی گفت: وقتی مدیر جشنواره‌ات دوتابعیتی شود معلوم است که نمی‌شود در جشنواره شرکت کرد. خودم «یتیم خانه ایران» را از جشنواره بیرون کشیدم چون مدیرش دوتابعیتی بود و یک دوتابعیتی را هم مشاورش کرده بود. اگر سفارت انگلیس از فیلمی  خوشش بیاید هم در داخل جایزه می‌گیرد و هم در خارج ولی امان از وقتی که خیانتهای انگلیس را بازگو کنید. بیزنس جشنواره ای اخیرا به فیلم کوتاه هم رخنه کرده و هرچه فیلم چرک و ضد ایرانی است در جشنواره های خارجی بر صدر می نشانند.

طالبی درباره ساخت «قلاده های طلا» بیان داشت: در تمام تظاهراتهای بعد از انتخابات ۸۸ با چفیه داخل سبزها بودم و تا مرا می‌دیدند علیه صداوسیما شعار می‌دادند ولی به شخص خودم توهین نکردند.

طالبی درباره گذر زمان فیلم «آقای رییس جمهور» گفت: فضا عوض شده و جامعه رشد یافته‌تر شده است. البته فراموش نکنیم، خیلی از کنشهای امروز را ماهواره‌ها هدایت می‌کنند و مخاطبان حتی نماز جمعه را از ماهواره رصد میکنند چون به آن طرف اعتماد ایجاد شده.

طالبی با اشاره به مفاسد اقتصادی اخیر گفت: چطور می‌شود فردی متهم باشد و در زندان به سر ببرد ولی تشکیلاتش مشغول به کار رسانه ای باشد و  روزنامه‌اش منتشر می‌شود.


طالبی درباره تولید سریال «طلاق» گفت: سریالی می‌سازم درباره مفاسد اقتصادی بخصوص که عزراییل به  دنبالم است پس تا قبل مرگ باید حتما این سریال را بسازم. اول بنا بود این سریال را برای شبکه خانگی بسازم ولی نشد و مجبور شدم با سیمافیلم کار کنم. جا دارد از مدیر شبکه سوم سیما تشکر کنم که تصمیم گرفت این فیلم را پخش کند و از تلویزیون تشکر می‌کنم که شجاعت پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    6 1
    اخه چجوری ممکنه؟؟؟؟
    • SE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
      20 1
      چون دولت دست اصحالات است
  • US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    3 0
    تو ایران همه چی ممکنه
  • US ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    1 19
    مشرقی ها هم از داخل زندان دارن خبر میزنن
  • ali313 IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
    11 0
    دمت گررررررررم آقای طالبی . خدا قوت. چند تا کارگردان شجاعی مثل تو و شیخ طادی و حاتمی کیا داشتیم کار سینما به این حال و روز نمی افتاد که مردم مجبور باشند فیلمهای دوزاری مثل خانه پدری را ببینند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس