حدیث روز

رسول خدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله، امیرمؤمنان،فاطمه، حسن و حسین و امامان از نسل آنها علیهم‌‏السلام،در برابرش نمایان می‏‌شوند و به‏ او گفته می‌‏شود: این رسول خدا و ...رفیقان و همراه تو هستند.

مشرقامام صادق علیه‌‏السلام در پـاسخ بـه این پـرسش که آیـا مؤمن از جان کندن خود ناراحت می‌‏شود فرمودند: نه، به خدا، زمانی که فرشته مرگ (عزرائیل) برای ستاندن جانش می‏‌آید، او بی‌‏تابی می‏‌کند.
امّا عزرائیل به او می‌‏گوید: ای دوست خدا، بی‏‌تابی مکن؛ زیرا سوگند به آن که محمّد صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم را برانگیخت، من از پدر مهربانی که به بالینت بیاید، با تو خوش رفتارتر و مهربانترم. چشمت را باز کن و بنگر.
حضرت فرمود: رسول خدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و امیرمؤمنان و فاطمه و حسن و حسین و امامان از نسل آنها علیهم‌‏السلام، در برابرش نمایان می‏‌شوند و به‏ او گفته می‌‏شود: این رسول خدا و ... رفیقان و همرهان تو هستند ... در این هنگام ، چیزی برای او خوشتر از این نیست که جان از بدنش جدا شود و به منادی بپیوندد.



 متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ علیه‌‏السلام: لمّا سُئلَ: هل یُکرَهُ المؤمنُ علی قَبضِ رُوحِهِ ؟: لا واللّه، إنّهُ إذا أتاهُ ملَکُ المَوتِ لقَبضِ رُوحهِ جَزِعَ عِندَ ذلکَ ، فیَقولُ لَهُ ملَکُ المَوتِ : یا وَلیَّ اللّه لا تَجزَعْ، فوالّذی بَعَثَ محمّدا صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم لَأنا أبَرُّ بِکَ وأشفَقُ علَیکَ من والِدٍ رَحیمٍ لو حَضَرَکَ، افتَحْ عَینَکَ فانظُرْ.
قالَ: و یُمَثَّلُ لَهُ رسولُ اللّه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم و أمیرُالمؤمنینَ و فاطمةُ و الحسنُ و الحسینُ و الأئمةُ من ذُرِّیتِهِم علیهم‌السلام فیقالُ لَهُ: هذا رسولُ اللّه و ... رُفَقاؤکَ ... فما شیءٌ أحَبَّ إلَیهِ مِنِ استِلالِ رُوحِهِ واللُّحوقِ بالمُنادی.

"کافی،جلد3 صفحه 127- منتخب میزان الحکمة 520"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    10 0
    به اونایی که فکر می کردن خیلی زرنگند با با همون دست فرمون تا آخر مسیر می رند مولای یا مولای می فرماید و لقد خلقتا ال انسان و نعلم ما توسوس به نفسه و نحن اقرب الیه من حبل ال ورید
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    20 0
    خداوندا به ما بندگان ضعیف و گنهکارت رحم بفرما و قبض روح را به حرمت محمد و آل محمد علیهم السلام برایمان راحت قرار بده آمین
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    21 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ایرانی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 0
    در حدیث منظور از مومن چه کسانی هستند ؟ آیا صرفا کسی که نماز میخونه و روزه میگیره و ایمان داره شامل میشه یا خیر
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    3 0
    فکر کنم منظور شهدا باشند که چنین زیبا جان به جانان می دهند
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
    2 0
    انهایی که مومن واقعی هستن ترس از مرگ ندارند-پدرم انسانی بودند که وقتی که اسم یکی از اولیا خداوند علیه السلام می اوردند چشماتش پراز اشک میشد تاروزی که از دنیا رفت به توجه به اینکه حالش خوب نبود با روی پیشانیش نماز میخواند-وقتی میپرسیدیم پدر ازمردن نمی ترسی یک جواب میگفت ما نیامدیم که بمانیم ومسافر این دتیایم هیچ هراسی ازمرگ نداشت واخرین لحظات عمرش مارا سفارش به خواندن نماز میکرد-
  • م IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    م

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس