نیروی نظامی آمریکا

آمریکا پس از آنکه مدعی شد در حال خروج از شمال سوریه است، نیروهای خود را برای در اختیار گرفتن چاه‌های نفتی این کشور، به شمال سوریه بازگردانده است.

به گزارش مشرق، گشتی‌های آمریکایی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) به همراه شبه‌نظامیان کرد سوریه اقدام به گشت‌زنی در اطراف چاههای نفتی در استان «حسکه» در شمال سوریه کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش روسیه به کنترل میادین نفتی سوریه توسط آمریکا

آمریکا در شمال شرق سوریه مقر جدید احداث می‌کند +عکس و نقشه

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، در این گشت‌زنی که در اطراف چاههای نفتی «آلیان» و «الرمیلان» و روستای «آلاقوس» انجام گرفت، مقامات تشکیلات موسوم به «خود مدیریتی کردها» نیز حضور داشتند.

ببینید:

فیلم/ پول نفت سوریه در جیب بانکداران جهانی

آمریکایی‌ها همچنین از چاههای نفتی در منطقه «القحطانیه» نیز بازدید کرده و به منطقه «المریلان» در مثلث مرزی ترکیه-سوریه و عراق بازگشتند.

بازگشت آمریکا به سوریه در حالی است که مقامات آمریکایی در ۲۲ مهر ماه گذشته خبر دادند که به همه نیروهایی آمریکایی که در شمال سوریه حضور دارند، دستور داده شده که خاک این کشور را ترک کنند.

از روز پنجشنبه برای اولین بار از زمان اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و عقب‌نشینی آنها از مناطق شمالی این کشور، گروهی از این نیروها مجددا به همان مناطق بازگشته و مشغول گشت‌زنی شده‌اند.

برخی منابع می‌گویند که برخی سناتورهای آمریکایی اخیرا به دیدار ترامپ رفته و از روی نقشه محل دقیق میادین نفتی واقع در شمال و شمال شرق سوریه را به وی تفهیم کرده‌اند تا او را متقاعد کنند نظامیان آمریکایی نباید از سوریه خارج شوند. 

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه گذشته در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس گفت که که مسکو نارضایتی خود را از اقدامات آمریکا در زمینه تحت کنترل درآوردن میادین نفتی شرق رود فرات اعلام کرده و در تماسهای خود با مقامات واشنگتن آن را گوشزد کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    19 8
    خیلی راحت میشود از شرشان خلاص شد. اگر چند راکت مثلا به اشتباه بخوره وسط نیروهای آمریکایی، کار تمام است. از طریق عشایر یا نیروهای به ظاهر مستقل میتوان استفاده کرد.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    15 3
    باید در تظاهرات عراق علیه اشغالگری امریکا نیز حرفی زده می شد
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 1
      امریکا اشفالگر نیست
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    6 23
    ارتش سوریه اگر خیلی ادعا دارد به مناطق نفتی حمله کند و یا نواحی تحت کنترل تروریستهای ی پ گ البته فقط ارتش ترکیه جرات حمله به تروریستهای تحت حمایت آمریکا و اسراییل را دارد
    • US ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      1 3
      احساس می کنی از بشار اسدی که ترکیه و داعش و...را درگیر چنین معادلاتی کرده باهوشتری؟
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      2 2
      ارتش ترکیه خودش نوکر آمریکا است .
  • DE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    2 5
    قیافه ها همه اسرائیلی هستن. ولی آرزوی ماندن در سوریه را به گور خواهند برد.
  • safe TR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
    0 1
    این یک لباس ویژه است که رادار تشخیص نمی دهد.... دوربین های حرارتی تشخیصش نمیدن .... این لباس ویژه به راحتی می تواند یک سرباز امریکایی را بکشد . پوشیدن این لباس برای کشتن امریکایی . در شب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس