پنتاگون نمایه

بنا به تائید یک مقام پنتاگون، کاروانی از نظامیان آمریکا از عراق راهی میادین نفتی شمال شرقی سوریه شدند.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز شنبه در مصاحبه با شبکه «ان بی سی نیوز»، بازگشت نیروهای نظامی این کشور از عراق به سوی میادین نفتی در استان دیرالزور سوریه را تائید کرد.

بنا به گفته یک مقام ناشناس آمریکایی نیز این اقدام با هدف جلوگیری از دسترسی نیروهای داعشی و یا دیگر «عوامل بی ثبات کننده» به میادین نفتی این منطقه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

یک کاروان نظامی آمریکا از عراق وارد سوریه شد +فیلم

این مقام پنتاگون به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات و برنامه زمانی این نیروها خودداری کرد.

پیش از این نیز شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام دولت اقلیم کردستان و نیروهای دموکراتیک سوریه از بازگشت نظامیان آمریکا به سوریه خبر داده بود.

این دو منبع بعدا به ان بی سی اعلام کردند که شاهد حرکت کاروانی از نظامیان آمریکا به سوی دیرالزور بودند.

گفته می‌شود کاروان نظامیان آمریکا شامل ۱۸ وسیله نقلیه نظامی و تحت پشتیبانی دو بالگرد نظامی است و با عبور از شهر قامشلی راهی مقصد خود هستند.

از سوی دیگر ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، امروز شنبه اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای ثابت می‌کند نفت سوریه قبل و بعد از شکست تروریست‌های داعش، تحت حفاظت نیروهای نظامی آمریکایی به خارج از کشور سوریه فرستاده شده است.

این در حالی است که «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه ادعا کرد آمریکا قصد دارد تا در آینده نزدیک به منظور جلوگیری از دستیابی تروریست‌ها به میادین نفتی‏، اقداماتی را برای تقویت موقعیت خود در منطقه دیرالزور سوریه انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس