کد خبر 1006407
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
تراریخته

مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو درباره موادغذایی تراریخته و بحث‌های پیرامون این موادغذایی اظهار کرد: بحث تراریخته و جنجال‌های مربوط به آنها بیش از ۵۰ سال است که که در دنیا مطرح شده است.

به گزارش مشرق،  محمد حسین عزیزی، مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از محصولات تراریخته استفاده می‌کنند، گفت: کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، برزیل، هند، بنگلادش، نیوزلند و بسیاری از کشورهای اروپایی با مصرف تراریخته‌ها موافق هستند و به کاشت و مصرف موادغذایی تراریخته اقدام می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها می‌توان گفت که نیمی از کشورهای قاره اروپا موافق مصرف موادغذایی تراریخته هستند.

بیشتر بخوانید:

مرگ خاموش سلامتی با محصولات تراریخته

قبای سیاست بر تن محصولات تراریخته

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به موضوع سلامت موادغذایی تراریخته اشاره کرد و گفت: اینکه موادغذایی تراریخته مضر باشد تاکنون به قطعیت ثابت نشده است هر چند مواردی از مضرات آن نیز مطرح شده است.

عزیزی درباره طرح موضوع عقیم شدن با مصرف موادغذایی موضوع ناباروری تصریح کرد: عقیم شدن با موادغذایی تراریخته صحت ندارد؛ بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که پرجمعیت هستند مثل هند از موادغذایی تراریخته استفاده می‌کنند.

نصب برچسب روی تمام محصولات تراریخته

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: در بیشتر کشورها که با مصرف موادغذایی تراریخته موافق هستند بر روی موادغذایی برچسب GMO درج می‌شود تا مخالفان در هنگام خرید محصول با اختیار فرآورده مورد نیاز خود را انتخاب و مصرف کنند.

عزیزی در پایان گفت: در ایران دو سال است که بر روی محصولات تراریخته برچسب درج شده است تا مردم بتوانند با آگاهی کامل و اختیار، موادغذایی مصرفی خود را انتخاب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م DE ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    3 1
    نصف مملکت نازا شدند از تراریخته ها... سونامی سرطان هم که معلومه.. همه ملت بین اطرافیانشان بیمار دارند چرا تا ده سال قبل اینطور نبود.... چه وضع مملکت داریه.. مگه امنیت فقط به بمب و تروره... تراریخته در اروپا و شرق آسیا ممنوعه... این آقا داره دروغ میگه که آزاده...... غذاهای آلوده ملت ایران را نابود خواهد کرد
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
      0 0
      بله متاسفانه برچسب هم بزنن من خودم درباره تراریخته ها مطلب و مقاله نوشته ام. اما رفتم و یک کنسرو بادمجان یک و یک خریدم اوردم خونه روش نوشته بود ترارخته اما خریده و بازش کرده بودم 1- برچسبی که می زنن کوچیکه و دیده نمیشه سریع 2- خیلی از مردم هرچی ارزون باشه می خرن چون بحران اقتصادی داریم 3-خیلی از غذاهای کارخونه ای و آماده و آشپزخونه ای ممکنه با همون تراریخته ها درست بشن اونها چی؟؟؟اصلا امکان داره برچسب بزنن؟
  • کامران IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    1 0
    یکی از دلایل رشد بیماری سرطان و ناباروری در مرد و زن رشد ناسالم محصولات کشاورزی و تغذیه در ایرانه . و هیچ دولتی هم نمیتونه حلش کنه .و باید باور کنیم که مثلا بطری شیری که در کشور سوئد و یا سویس و کانادا و یا نیوزیلند تولید میشود با بطری شیری که در ایران تولید میشود از زمین و هوا تفاوت دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس