کد خبر 1006065
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
فتاحی

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: طبق قانون دو ساعت پیش از یک بازی و نیم ساعت بعد از آن بازی متعلق به آن مسابقه است و ما نمی‌توانستیم در این زمان به پرسپولیس جام دهیم.

به گزارش مشرق، سعید فتاحی در برنامه ورزش و مردم در مورد اینکه آیا برای بازی امروز تراکتور و استقلال آماده است،‌اظهار داشت: بله همه کارها انجام شده، داورها هم آماده هستند،‌ما هم تا دقایقی دیگر راهی ورزشگاه می‌شویم و امیدواریم بازی خوبی برگزار شود.

فتاحی در مورد بلیت‌های فروخته شده این بازی گفت: 45 هزار نفر هواداران تراکتورسازی بلیت خریدند و حدود 170-180 نفر هم استقلالی بلیت خریدند. قانون 90 به 10 همانطور که در بازی تراکتور و پرسپولیس رعایت شد در این بازی هم رعایت می‌شود. جایگاه‌ها جدا و مشخص هستند. ورودی‌ها مجزا هستند و امیدوارم در بازی امروز مشکلی نداشته باشیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد حواشی اهدای سوپرجام به پرسپولیس در روز گذشته گفت: برابر مقررات و آئین‌نامه قهرمان جام حذفی و لیگ بازی سوپر جام را برگزار می‌کند. اگر قهرمان هر دو جام یکی باشد بدون برگزاری بازی قهرمان سوپر جام می‌شود. چون پرسپولیس قهرمان جام حذفی لیگ شده بود باید این جام را به این لیگ می‌دادیم و قطعا باید در ورزشگاه انجام می‌شد. اگر سال گذشته این اتفاق نیفتاد چون بازی‌ برگزار نشد و در سازمان لیگ جام را به پرسپولیس دادیم. امسال سازمان لیگ قصد داشت جام را در ورزشگاه پرسپولیس بدهد چون در شروع لیگ تاخیر داشته گفتیم بعد از محرم و صفر این کار را انجام دهیم و اولین بازی پرسپولیس هم با ماشین‌سازی بود. عده‌ای گفتند بین دو نیمه این کار را انجام دهیم که اصلا قانونی نیست.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ مراسم اهدای سوپرجام به تیم پرسپولیس

وی ادامه داد: طبق قانون از دو ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت بعد از بازی متعلق به آن مسابقه است و هیچ جای دنیا این طور نیست که قبل از بازی جام بدهند. ما به آقای انصاری‌فرد هم اعلام کردیم یا باید دو ساعت قبل از بازی جام بدهیم یا نیم ساعت بعد از بازی که ایشان گفت بهتر است بعد از بازی باشد که هواداران هم حضور داشته باشند. چاره‌ای نداشتیم و واقعا هم نباید  این طور باشد که زمان مسابقه را به کار دیگری اختصاص دهیم. این برنامه نظر خود مدیران باشگاه پرسپولیس بود و ما می‌توانستیم جام را دو ساعت قبل از بازی به آنها بدهیم.

فتاحی در مورد اعتراض نوروزی پزشک باشگاه استقلال به برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت: دکتر نوروزی از پزشکان به نام و قدیمی فوتبال ما هستند اما وقتی بازیکنی هفته اول و دوم رباط می‌دهد ربطی به فشردگی مسابقات ندارد چون در آن زمان فشردگی نبوده است. ما دو سه ماه قبل از شروع بازی‌ها برنامه را به باشگاه‌ها می‌دهیم اگر برای استقلال در مقطعی فشردگی ایجاد شد به خاطر مسابقات حذفی بود. سپاهان و تراکتور و پرسپولیس چون 4 ملی پوش در تیم ملی داشتند بازی‌هایشان به تعویق افتاد اما در مورد استقلال این طور نبود. همه جای دنیا بین بازی‌ها دو روز استراحت می‌گذارند و ما به خاطر شرایطی که در فوتبالمان وجود دارد یک روز اضافه کردیم که حداقل 72 ساعت فاصله بین دو بازی باشد. در لیگ‌های معتبر فاصله بازی‌ها 48 ساعت است اما در کشور ما چون امکانات نیست و رفت و آمد سخت است و این را 72 ساعت کردیم. البته این اتفاق هم همیشه نمی‌افتد. ما در روزهای چهارم و ششم نمی‌توانستیم بازی بگذاریم  و اگر فشردگی وجود داشت چون امکانش نبود. 

وی در ادامه افزود:این برنامه را به باشگاه‌ها فرستاده‌ایم. آنها اعتراضی نداشتند اما خیلی‌ها پیشنهاد دادند و تا جایی که بتوانیم پیشنهادات را لحاظ می‌کنیم. ما برای هر 16 تیم لیگ برنامه‌ریزی می‌کنیم و اینطور نیست که برای یک تیم خاص باشد.

وی در پایان در خصوص بازی امروز تراکتور و استقلال گفت: امیدوارم تماشاگران تبریزی مانند بازی‌های گذشته فقط به تشویق تیم خودشان بپردازند و اگر این مسابقه حاشیه‌ای دارد حاشیه فوتبالی‌اش است. حاشیه‌ها تا زمانی قشنگ هستند که فوتبالی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس