کد خبر 1005810
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
بی‌بی‌سی نمایه

گفته شده قبل از خرید زنان، تقریبا تمام فروشنده‌ها گذرنامه آنها را می‌گیرند و به آنها یا اجازه دسترسی به تلفن را نمی‌دهند یا استفاده از آن را خیلی محدود می‌کنند.

به گزارش مشرق، رسانه سلطنتی بریتانیا، «بی‌بی‌سی»، با انتشار گزارشی تحت عنوان «بازار برده فروشی در سیلیکون ولی» به رواج این تجارت ضد بشری دوران برده داری، در روزگار کنونی یعنی در قرن بیست و یکم پرداخته که از طریق نرم‌افزارها و ابزار ساخت شرکت‌های بزرگ تولید نرم‌افزار کامپیوتری در منطقه‌ای واقع در جنوب شرقی سانفرانسیسکوی آمریکا به نام «سیلیکون ولی» عرضه می‌شود. منطقه‌ای که بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک دنیا در آن قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

"BBC" رشد ۷۲ درصدی برده‌داری مدرن در انگلیس را سانسور کرد!

یعنی کشورهایی که خود را مهد دفاع از حقوق بشر می‌دانند با ابزاری که گویا عامل اصلی جریان باز اطلاعات در دنیای کنونی محسوب شده‌اند، درست مانند ۳-۴ قرن پیش به قاچاق برده به عنوان شنیع‌ترین عمل ضد بشری مشغول هستند!


تحقیقات «بی‌بی‌سی عربی» نشان می‌دهد زنان خدمتکار خانه در بازار سیاه برخی کشورهای عربی با برنامه‌های موجود در «گوگل پلی» و «اپ‌استور» و همین‌طور هشتگ‌های داغ شده در اینستاگرام ،خرید و فروش می‌شوند!


در گزارش فوق آمده است: «... اگر با ماشین‌تان گشتی در خیابان‌های این کشورها بزنید، اثری از این زنان نمی‌بینید. آنها پشت درهای بسته هستند، از حقوق اولیه انسانی محرومند، نمی‌توانند محل اقامتشان را ترک کنند و این خطر هست که به بالاترین پیشنهاد فروخته شوند. اما در اینترنت می‌توانید هزاران عکس از آنها را پیدا کنید که برحسب نژاد طبقه‌بندی شده‌اند و می‌توان با چند هزار دلار آنها را خرید...»


«المیرا بهولا»، گزارشگر ویژه بردگی مدرن سازمان ملل می‌گوید:


«کاری که در اینترنت انجام می‌دهند، تبلیغ بازار برده‌فروشی است. گوگل، اپل، فیسبوک یا هر شرکت دیگر میزبان چنین برنامه‌هایی بوده و این (برده داری) به پای آنها نوشته می‌شود.»


گزارش «بی‌بی‌سی عربی» یکی از برنامه‌هایی که در این بازار برده فروشی وجود دارد را معرفی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد زنان را بر مبنای نژادشان با قیمت‌های مختلف انتخاب کنید!


گفته شده قبل از خرید زنان، تقریبا تمام فروشنده‌ها گذرنامه آنها را می‌گیرند و به آنها یا اجازه دسترسی به تلفن را نمی‌دهند یا استفاده از آن را خیلی محدود می‌کنند.


اورمیلا بهولا می‌گوید: «این یک نمونه مشخص از برده‌داری مدرن است. اینجا ما بچه‌ای داریم که فروخته شده و با او مثل مایملک، مثل اثاث خانه رفتار می‌شود.» این برنامه‌ها کارفرمایان را قادر می‌سازند که اسپانسری کارگران خانگی را برای منفعت به دیگر کارفرماها بفروشند. این راه میان‌بر باعث بازار سیاه و همچنین آسیب‌پذیر شدن زنان در برابر آزار و بهره‌کشی می‌شود.


یک برنامه محبوب دیگر باعث شده که صدها زن فروخته شوند؛ همین طور صدها زن دیگر در اینستاگرام که زیر نظر فیسبوک اداره می‌شود، به فروش رسیده‌اند.
 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    2 4
    ای بابا این انگلیس به خودش خیلی زحمت میده .. اینجا هم برده داری میکنن بیاد از ما یاد بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس