برده داری مدرن

رسانه انگلیسی ایندیپندنت، در گزارشی جدید اعلام که طبق آخرین آمار اعلام شده، تعداد شهروندان بریتانیایی که قربانیان برده‌داری مدرن هستند، تنها در طول یک سال ۷۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، ۹ روز پیش بود که  BBC فارسی با استناد به پژوهش موسسه غیرانتفاعی واک فری، ایران را دهمین کشور دارای برده داری مدرن در دنیا معرفی کرد. همچنین در ادامه این گزارش ایران جزو پنج کشوری است که برای مبارزه با برده‌داری کمترین اقدام را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:

روایتی از وضعیت برده‌داری مدرن در جهان

BBC در این گزارش برای اثبات سخنان خود به ارائه آمار و اطلاعات  غلط و منحرف کننده روی می آورد و با آسمان و ریسمان بافتن سعی می کند با انتشار تصاویر کودکان کار در کنار تصاویر شهدای مدافع حرم، ایران را به برده داری مدرن و سوء استفاده از کودکان متهم کند.

نکته جالب توجه آنجاست که در گزارش BBC هیچ اشاره ای به یکی از بزرگترین کشورهای برده دار دنیا یعنی انگلیس نمی شود.

اما روز گذشته رسانه انگلیسی ایندیپندنت، در گزارشی جدید اعلام که طبق آخرین آمار اعلام شده، تعداد شهروندان بریتانیایی که قربانیان برده‌داری مدرن هستند، تنها در طول یک سال ۷۲ درصد افزایش یافته است و این آمار به نگرانی در مورد اقدامات باندهای مواد مخدر که به ویژه کودکان و افراد آسیب پذیر را استثمار می‌کنند، دامن زده است.

سازمان خیریه «سَلوِیشِن آرمی» که از طرف وزارت کشور مامور تامین خانه‌های امن و حمایت از قربانیان برده داری مدرن است، می‌گوید تعداد قربانیان انگلیسی که از طریق استثمار وادار به کارهایی از جمله ارتکاب جرم و جنایت شده‌اند، از ژوئیه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ ، ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

یاکوب سوبیک از نهاد «ضد برده داری بین الملل» به ایندیپندنت گفته است: « عملیات باندهای مواد مخدر با استفاده از کودکان بسیار نگران کننده است. کودکان به آسانی با هدیه و وعده یک زندگی پرزرق وبرق فریب می‌خورند، اما به زودی به تله جنایات مرتبط با  مواد مخدر می‌افتند و اگر بخواهند فرار کنند با خشونت‌های شدید مواجه می‌شوند.»

امیلی کِنوِی، مشاور ارشد سازمان «تمرکز بر استثمار کاری» (فلکس)، نیز به ایندیپندنت گفته است: «با توجه به «شکست فاجعه بار» بریتانیا در سرمایه گذاری روی بازرسی و نظارت بر کار، جای تعجب نیست که استثمار «شایع و رو به افزایش» است.»

حال جای این پرسش است که چرا BBC فارسی علیرغم ادعای خود مبنی انتشار بی طرفانه اخبار و اطلاعات سراسر دنیا، این آمار فاجعه بار برده داری مدرن در انگلیس را سانسور کرده و خبر آن را در رسانه خود اعلام نمی کند؟!

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 1
    به قول ماکرون فروپاشی هژمونی غرب شروع شده.. ( البته همون موقع هم توهم هژمونی داشتن )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس