دولت مستعفی یمن

نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن به نیروهای تحت امر خود دستور داده با نیروهای مورد حمایت امارات در جزیره «سقطری» مقابله کنند.

به گزارش مشرق، دولت «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن از نیروهای تحت امر خود خواسته با شبه نظامیان مورد حمایت امارات عربی متحده موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» در جزیره سقطری (واقع در خلیج عدن) مقابله کنند.

بیشتر بخوانید:

گام جدید سعودی برای چپاول حضرموت

واکنش انصارالله به توافق ریاض درباره ائتلاف عربی

خبرگزاری «عدن» یمن شامگاه چهارشنبه (هشتم آبان) به نقل از «مُعین عبدالملک»، نخست‌وزیر این دولت گزارش داد که منصور هادی بعد از چند ساعت از تشدید درگیری‌ها از سوی شورای انتقالی در استان سقطری، دستوراتی مبنی بر اتخاذ اقدامات لازم برای حفظ امنیت و ثبات شهروندان و مؤسسات دولتی در این استان صادر کرده است.

تعدادی از نیروهای مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن امروز ورودی مقر مقامات دولتی در سقطری را محاصره کرده و با خیمه زدن در آنجا و ضرب و شتم شهروندان یمنی، راه‌های اصلی در اطراف این مقر را بسته‌اند.

منابع محلی در جنوب یمن این اقدام نیروهای مورد حمایت امارات را کودتا علیه دولت منصور هادی خوانند که با توافق عربستان سعودی صورت گرفته است.

سقطری جزیره‌ای در خلیج عدن و در آب‌های جنوبی این کشور است که اکنون تحت اشغال کامل امارات است. اواخر سال ۲۰۱۵ امارات کار سلطه بر مجمع‌الجزایر سقطری را آغاز کرد. بعد از دو توفان «چابالا» و «میگ» که زیرساخت‌ها در جزیره را تخریب کرد، امارات تحت پوشش اقدامات خیرخواهانه وارد جزیره شد و با استفاده از ضعف دولت مرکزی در یمن، سلطه خود را بر آن محکم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس