کد خبر 1005621
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
ماجرای لغو طرح کنترل آلودگی هوا به کجا رسید؟

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور درخصوص لغو طرح کنترل آلودگی هوا در پایتخت توضیحاتی داد و افزود: بر همین اساس سند جامعی تنظیم شد تا هر دستگاهی سهم و نقشی معین در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

به گزارش مشرق، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور درباره احتمال لغو طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) گفت: بحث کاهش آلودگی هوا موضوعی چند وجهی است و شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، وزارت کشور و محیط زیست به تنهایی نمی‌توانند این موضوع را به سرانجام برسانند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور تأکید کرد: بر همین اساس سند جامعی تنظیم شد تا هر دستگاهی سهم و نقشی معین در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

جمالی نژاد ادامه داد: وظیفه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، محیط زیست به عنوان متولی اصلی کیفیت هوا و وزارت کشور به صورت مجزا در سند جامع آمده است و اگر بتوانیم تمام دستگاه‌ها را توجیه کنیم که فعالیت‌های آن‌ها باید در مسیر همان سند جامع باشد، آنگاه می‌توان اقدامات مؤثری انجام داد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا طرح کنترل آلودگی هوا با مخالفت پلیس راهور ممکن است لغو شود یا خیر؟ گفت: موضوع طرح آلودگی هوا چندین متولی دارد و تنها بر اساس نظر یک نهاد نمی‌توان درباره آن تصمیم گیری کرد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: با بازگشایی مدارس در مهر ماه امسال شاهد بودیم که در شاخص‌های آلودگی هوا افزایش چشمگیری نداشتیم و در مقابل آن برخی از شاخص‌ها نیز کاهش یافت و این نشانگر اقدامات مؤثر نهادی، چون شهرداری‌ها در جهت کاهش آلودگی هواست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کلانتری IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    جالب اینجاست که هر که از هر جا بیرونش میکنن یا مجبور به استعفا میشه میره شهرداری تهران وبعد هم طرح کاهش آلودگی هوا را میده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس