نکاتی در مورد تخفیف طرح ترافیک خودروهای هیبریدی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری با اشاره به اینکه ۹۴درصد از رانندگان در محدوده کاهش آلودگی هوا از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان به صورت کامل استفاده نکرده‌اند،گفت:طرح جدید ترافیکی به اهداف خود رسیده است.

به گزارش مشرق، یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره اجرای طرح جدید ترافیک اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای اجرای این طرح که همزمان با آغاز تابستان بود روزانه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان خود استفاده کردند و در شهریور ماه این رقم به حداکثر خود و حدود ۳۵۰ هزار خودرو رسید. 

بیشتر بخوانید:

تأثیر طرح جدید ترافیک بر کاهش آلودگی هوای تهران

برخورد شهرداری با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی

طرح ترافیک، تنهای تنهای تنها

وی افزود: زمانی که طرح زوج و فرد اجرا می‌شد از ۴ میلیون خودرو در تهران ۲ میلیون خودرو مجاز به تردد در این طرح به صورت روزانه بودند و هر چند که آمار دقیقی از میزان تردد روزانه ثبت نشده است ولی در مقایسه با ۳۰۰ هزار تردد با اجرای طرح جدید ترافیک نشان می‌دهد اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در کنترل ترافیک موثر بوده است. 

حجت ادامه داد: ۳.۵ میلیون خودرو در این مدت از طریق دوربین رصد شده و مشخص شده که از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان ۲ میلیون خودرو یک تا سه روز از سهمیه استفاده کرده و ۱۷ روز دیگر از سهمیه خود را استفاده نکرده‌اند. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: این موضوع نشان می‌دهد که عمده مردم به این طرح  نیاز نداشته و یا آن را مدیریت کرده‌اند و به عبارتی ۹۴ درصد مردم ۲۰ روز تردد رایگان خود را کامل استفاده نکرده و تنها ۶ درصد از همه ۲۰ روز فرصت رایگان بهره‌مند شده اند. 

حجت خاطرنشان کرد: به عبارتی ۱۹۵ هزار خودرو از ۳.۵ میلیون  خودرو پایتخت از ۲۰ روز سهمیه رایگان در تابستان به صورت کامل استفاده کرده‌اند. بنابراین این طرح در اجرا موفق بوده و مردم هم ترددهای خود را مدیریت کردند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    3 0
    شهرداری اصلاح طلب ؛ فقط به فکر سبک کردن جیب مردم است !!
  • سعید IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    یارو حرف مفت می زنه که چون مردم 3 روز استفاده کرده اند و 17 روز استفاده نکرده اند به آن نیاز نداشته و یا آنرا مدیریت کرده اند. برادر من درست و حسابی توضیح نداده اید که مردم چه باید بکنند و همه از ترسشوم ماشین هاشون را نمی آورند اگر منطق داشتید شفاف موضوع را توضیح می دادید تا مردم از سهمیشون استفاده کنند. این حرف نشان می دهد که چقدر توضیحات شما و توجیه مردم ناقص بوده نه آنکه آنها مدیریت کرده اند!!! البته من منکر مدیریت برخی که در این خصوص توجیه شده اند نیستم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس