کد خبر 1005468
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به شرایط کنونی لبنان و استعفای الحریری گفت: امیدواریم ملت و دولت لبنان این دوره خطیر و حساس را با موفقیت و همدلی پشت سر بگذارند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط جاری در لبنان بویژه تقدیم استعفاء توسط سعد الحریری به میشل عون رئیس جمهور این کشور اظهار داشت: امیدواریم ملت و دولت لبنان این دوره خطیر و حساس را با موفقیت و همدلی پشت سر بگذارند. 

بیشتر بخوانید:

الحریری پس از استعفا: راحت شدم!

موسوی با تاکید بر ثبات و استقرار کشور دوست و برادر لبنان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر لزوم یکپارچگی، وحدت  و همدلی همه طوایف، احزاب و شخصیت های لبنانی به منظور حفظ ثبات و امنیت این کشور و پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم لبنان در فضایی آرام تاکید دارد.

 «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان امروز سه‌شنبه، در سیزدهمین روز تظاهرات، استعفای خود و دولت لبنان را اعلام کرد.

الحریری که برای بار دوم از زمان آغاز اعتراض‌ها، برای معترضان سخنرانی کرد، در سخنان کوتاهش گفت، به «بن بست» رسیده و استعفای خود را به «میشل عون» رئیس‌جمهور تقدیم می‌کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 2
    حالا چى سر عمق استراتيژيك مون مياد ؟!! خدايا توبه !
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    0 0
    اوضاع خطرناکه ممکنه دموکراسی برای همیشه در لبنان هم خاموش بشه بستگی داره به اینکه حزب الله چیکار کنه
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    0 0
    حکومت در لبنان باید مثل ایران شود و نخست وزیری حذف شده و رییس جمهور هکاره در امور باشد آن هم بمدت 4 سال و مجلس نیز باید هر چهار سال انتخابات جدید انجام شود و بمحض استعفا و یا برکناری یا فوت رییس جمهور حداکثر بمدت 20 روز رییس جمهور جدید روی کار بیاید و وزرا براساس طوایف و ادیان تسنن و مسیحی و شیعه باشد و با توجه به اکثری بودن جمعیت شیعه در لبنات رییس جمهور باید شیعه باشد که الآن است . تنها راه همین است و بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس