کد خبر 1005340
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
AFC

بدون شک فوتبال ایران علی الخصوص در سالیان گذشته، بیشترین ضربه را از نداشتن کرسی ها و جایگاه های بین المللی خورده است.

به گزارش مشرق، در حالی که اعراب و همینطور شرقی ها، جایگاههای مختلف را در کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC اشغال کرده اند، فدراسیون فوتبال کشورمان با چوب ناکارآمدی، بی کفایتی و تنگ نظری برخی از مسئولانش، فرصت حضور نیروهای فرهیخته، توانمند و صالح در مجامع بین المللی را از آنها سلب کرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همه ساله از کلیه فدراسیون های عضو می خواهد افرادی را جهت شرکت در آزمون نظارت ( Match Commissioner ) و افسران رسانه ای ( Media Officer ) معرفی کنند که متاسفانه افرادی که در سالهای اخیر از سوی فدراسیون فوتبال ما به ای اف سی معرفی شده اند که در میان آنها، نامهای ناآشنایی دیده می شود که کمترین تجربه و تخصصی در امر برگزاری مسابقات نداشته، بعضاً تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته و کاملاً واضح است که روابط و سفارشات - و نه ضوابط - در انتخاب و معرفی عده ای از ایشان نقش داشته است.

نکته تأسفبار اینجاست که از میان کلیه نفرات معرفی شده به ای اف اسی، همگی در آزمون نظارت سال ۲۰۲۰ مردود شده اند!

بیشتر بخوانید:

داور عرب زبان برای بازی ایران- عراق جای اعتراض دارد؟!

ناراحت کننده تر اینجاست که کشورهایی که در فوتبال آسیا محلی از اعراب ندارند (مالدیو، نپال، بوتان، سریلانکا و ...) تعداد ناظران بیشتری در ای اف سی دارند و درحال حاضر، حامد مؤمنی تنها ناظر ایرانی مسابقات است.

امید است مسئولین ذی ربط در وزارت ورزش، فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاههای نظارتی، فرایند انتخاب و معرفی افراد جهت فعالیت در کرسی های بین المللی را از فدراسیون فوتبال استعلام گرفته و فدراسیون محترم ملاک و معیارهای مورد نظر روابط بین الملل در چگونگی انجام این امور را به جهت تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی کنند.

در غیر این صورت و با ادامه روند فعلی و همچنین با توجه به نفوذ اعراب در ای اف سی، ایران در آینده نیز بازنده دعاوی بین المللی خواهد بود.

* ایمان فرزین؛
مدیر اجرایی فدراسیون بین المللی بسکتبال در ایران

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    2 0
    اف ای تی اف تا اینجا هم رفته.؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس