کد خبر 1005232
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
البغدادی

«البغدادی» و «ابومسلم ترکمانی» معاون سرکرده و «حجی بکر» و «ابوقاسم» دو فرمانده نظامی داعش به صورت اتفاقی یکدیگر را در سوریه پیدا نکردند، بلکه آنها زندانیان زندانِ تحت مدیریت امریکا بودند.

به گزارش مشرق، "حبیب بابایی" خبرنگار جنگی، در واکنش به اعلام خبر کشته شدن ابوبکرالبغدادی توسط امریکا در حساب توییتر خود نوشت:

"بهره برداری سیاسی و افسانه سازی امریکایی‌ها در کشتن تروریست‌هایی که خود خالق آنها هستند سناریوی نخ نمایی است که رئیس جمهور قبلی امریکا نیز آن را به نمایش در آورند .

بیشتر بخوانید:

داعش به دنبال اقدام تلافی‌جویانه است؟

«ابوبکرالبغدادی» سرکرده داعش تا سال ۲۰۰۴ به مدت ۱۴سال امامت جماعت مسجد یکی از محله های بغداد را به عهده داشت تا اینکه بر سراختلاف با موسس مسجد و مردم محله آنجا را ترک کرد و به گروهک التوحید و الجهاد به ریاست ابومصعب الرزقادی اردنی محلق شد و با الهام از اصول القاعده دراستان الانبار در غرب عراق می‌جنگید.

البغدادی تا سال ۲۰۰۹ به مدت چهار سال توسط امریکایی‌ها در زندانی بوکا واقع در بصره زندانی بود؛ وی در زندان با زندانیان القاعده آشنا شد.

«بوکا» یک زندان امریکایی در شهر بصره عراق بود.

معروف‌ترین تروریست‌های افراطی درآنجا مستقر بودند که در سال ۲۰۰۹ توسط امریکایی ها آزاد شدند.

«البغدادی» و «ابومسلم ترکمانی» معاون سرکرده و «حجی بکر» و «ابوقاسم» دو فرمانده نظامی داعش به صورت اتفاقی یکدیگر را در سوریه پیدا نکردند، بلکه آنها زندانیان زندانِ بوکا بودند.

بوکا از مجهزترین زندانهای عراق دراختیار امریکایی‌ها بود که ۹ نفر از فرماندهان ارشد کنونی داعش مدتی را در این زندان سپری کردند.

«عبدالله قارداش» معروف به پروفسور، هم سلولی سابق «البغدادی» در سال ۲۰۰۳ و یکی از افسران صدام به عنوان رهبر جدید داعش معرفی شده است.

وی قانونگذار و سیاست گذار داعش بوده و به همین دلیل به وی پروفسور لقب داده‌اند."

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس