کد خبر 1004843
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
داعش

سخنگوی دولت افغانستان در واکنش به خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، گفت: منتظر تایید رسمی مرگ وی هستیم.

به گزارش مشرق، «صدیق صدیقی»، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان امروز یکشنبه (۵ آبان) در نشست خبری به خبر کشته شدن «ابوبکر البغدادی» واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

فاکس نیوز: هویت جسد البغدادی تایید شد

وی گفت: ما اخبار مربوط به کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه ترویستی داعش را از رسانه‌های آمریکایی دریافت کردیم و در این رابطه منتظر گزارش‌های بیشتری از سوی مقامات آمریکا هستیم.

صدیقی افزود: اگر رهبر داعش کشته شود، بر فعالیت‌های این گروه تأثیر خواهد گذاشت و ما منتظر تایید رسمی مرگ البغدادی هستیم.

سخنگوی اشرف غنی همچنین با اشاره به اینکه لانه‌های داعش در شرق افغانستان از بین رفته است، تاکید کرد که افغانستان همواره در خط مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه قرار داشته است.

بامداد امروز (یکشنبه) نشریه «نیوزویک» به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در نتیجه عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه خبر داد.

تاکنون هیچ بیانیه رسمی از سوی مقامات واشنگتن مبنی بر تایید رسمی مرگ البغدادی در سوریه صادر نشده و همچنان اظهار نظرها در این باره وجود دارد.

این در حالی است که چندی پیش یک رسانه انگلیسی مدعی شد که ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در یک منطقه دوردست در افغانستان مخفی شده است. 

روزنامه د سان(the Sun)، با اشاره به ویدئوی منتشر شده از ابوبکر البغدادی گزارش داد که فرشی که وی بر روی آن نشسته است، با آنچه در عراق و سوریه استفاده می شود، متفاوت است و بالشت ها و فرشی که وی روی آن نشسته شبیه به نمونه‌هایی است که در افغانستان به کار برده می‌شود.

به‌رغم آنکه مقامات دولت افغانستان می‌گویند پناهگاه‌های داعش در شرق این کشور پاکسازی شده است، اما بسیاری از کارشناسان روسی و آمریکایی از انتقال افراد داعش به افغانستان برای ایجاد قلمرو جدید هشدار می‌ذهند.

پیش بینی می‌شود که در حال حاضر این گروه ۴ هزار عضو در افغانستان دارد و به رغم ادعای نیروهای آمریکایی و افغان تشدید مبارزه با این گروه، اما داعش در حال گسترش در افغانستان است.

این گمانی زنی‌ها در مورد تشدید داعش در افغانستان با ادعای حضور ابوبکر البغدادی در این کشور ابعاد تازه ای به خود گرفت و زنگ خطر را برای کشورهای منطقه به صدا در آورد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 1
    شما زیر نظر داشته باشید یا نه فعلا داعش خوب ازتون کشته می گیره با این همه انفجار پی در پی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس