البغدادی

یک مقام بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا خبرها در خصوص کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش را تأیید کرد و گفت، جسد ابوبکر البغدادی نزد نیروهای آمریکایی است.

به گزارش مشرق، تلویزیون «الحره» به نقل از یک «مسئول بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا» (پنتاگون) خبر کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش را تأیید کرد. 

این مقام بلندپایه آمریکایی که نامش فاش نشد به الحره گفت: عملیات را تیم ویژه آمریکایی وابسته به «Navy Seal» انجام داده است. این عملیات علیه تجمعی وابسته به داعش در شمال غرب سوریه در استان ادلب انجام شد و در جریان آن شماری از سران این سازمان از جمله رهبرش، ابوبکر البغدادی کشته شدند. 

بیشتر بخوانید:

نیوزویک: «ابوبکر البغدادی» کشته شد

«Navy Seal» یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست که یکی از مأموریت‌های آن، عملیات‌های پنهانی و مخفی در عمق خاک کشورهاست که آمریکا آنان را دشمن معرفی می‌کند. 

این مقام مسئول در پنتاگون همچنین گفت که بعد از آنکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از محل البغدادی مطمئن شدند، عملیات آغاز شد و بعد از آغاز، البغدادی کشته شد و جسدش در اختیار قرار گرفت. آزمایش دی.ان.ای (DNA) انجام شده و ثابت می‌کند که او البغدادی است. 

طبق این گزارش، پنتاگون همچنان خبری از سرنوشت جسد البغدادی منتشر نکرده اما تأکید کرده که عملیات در استان ادلب (شمال غرب سوریه) انجام شد و عملیات ناشی از همکاری دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سرویس امنیت منطقه‌ای بوده است. 

الحره نوشت: این مقام آمریکایی گفت، سران پنتاگون در تحلیل اولیه گفته‌اند که کشته شدن البغدادی به معنای پایان جنگ علیه داعش نیست و عملیات نظامی علیه آن ادامه خواهد یافت.  

نشریه «نیوزویک» بامداد امروز (یکشنبه) به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی از عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش این کشور در استان «ادلب» سوریه علیه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی «داعش» خبر داده و نوشته است که واشنگتن «با اطمینان بالا» معتقد است که بغدادی در این حمله کشته شده است.

همزمان شبکه «سی‌ا‌ن‌ان» هم به نقل از یک منبع نظامی نوشته است که آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) هم در این عملیات نقش داشته و اطلاعات محل حضور البغدادی را در اختیار پنتاگون قرار داده است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مش رجب IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    17 2
    ابوبکرالبغدادی تحت حمایت نیروهای آمریکایی بوده حتما تاریخ مصرفش گذشته معدومش کرده اند حالا میخواهند ژست مبارزه با تروریسم بگیرند؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      6 1
      آفرین عالی گفتی
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    10 2
    هر چی امریکا میگه من مطمئنم دروغه حتما میره پیش بن لادن جسدش معدوم شد اینم منفجر شد تا اثری ازش نمونه چقدر حرکات امریکا تکراریه
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    6 1
    ماموریتش تمام شد. مرده و زنده اش دیگه فرقی نمی کند. حتما توی باغ وحش پیش بن لادن و رجوی نگهش میدارند.
  • DE ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    5 0
    تسلیت به اردوغان
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 0
    جسد مثل مرغ سوخاری کباب شده.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    3 1
    خخخخخ اینا هم از نوع درجه یک هستنا، این همه هزینه کردن برای آموزشش و ساختنش حالا هم این همه هزینه کردن برای کشتنش. این اگه اسمش حماقت نیست چی میتونه باشه.؟؟؟ الحق که کدخدای همینایی.!
  • بابا پنجعلی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    4 1
    الکی میگه !!!! فرزندی که مامان هیلاری به دنیا آورده و بزرگش کردن رو خودشون از بین نمیبرن افتاد!!!!
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 1
    الان میگن اندختیمش تو دریا کوسه ها خوردنش
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    ترامپ هم میخواد مثل اوباما افتخارنابودی بغدادی رو به نام خودش ثبت کنه تا دور بعدی رای بیاره من نمیدونم چرا روحانی از این کارا بلد نیست ایران که واسه اعلام شکست دادن داعش سزاوارتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس