کشمیر

جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران با برگزاری تجمع در مقابل سفارت هند جنایت های این کشور علیه مسلمانان کشمیر را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با سالروز ورود ارتش هند به منطقه جامو و کشمیر در ۲۷ اکتبر ۱۹۴۷ میلادی و کشتار تعداد زیادی از مسلمانان کشمیری توسط نظامیان هند امروز جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران با برگزاری تجمعی در مقابل سفارت هند جنایت های این کشور علیه مسلمانان کشمیر را محکوم کردند.

گفتنی است؛ این تجمع پس از گذشت دقایقی با درخواست نیروهای انتظامی به پایان رسید.

بیشتر بخوانید:

وخامت وضعیت مسلمانان کشمیری پس از حبس خانگی

استفاده هند از مهمات هدایت ماهواره ای ضد پاکستان

فیلم/ عزاداری هزاران مسلمان کشمیری در اربعین

همچنین بیانیه‌ای توسط این دانشجویان در سالگرد روز سیاه کشمیر (یوم النکبه)  برای قرائت در مقابل هند آمده شده بود که نیروی انتظامی از قرائت آن ممانعت کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

 بسمه تعالی

۸۴ روز از آغاز بحران جدید در کشمیر عزیز می گذرد. ۸۴ روز است که مردم کشمیر توسط دولت هند از دنیای پیرامون منقطع شده‌اند تا مبادا پیام درد و رنج‌شان به دنیا مخابره شود. در خلال این روزها هزاران تن دستگیر شده‌اند. صدها تن زخمی گشته‌اند و کسی آمار دقیقی از کشته‌ها ندارد. 

حکومت هند هرچند تلاش کرد صدای مردم کشمیر را خفه کند اما آزادگان دنیا از شرق تا غرب و حتی در خود هندوستان صدای مظلومین کشمیر شدند. اما این همه هنوز فشاری به دولت جنایت‌کار نارندرا مودی در دهلی نیاورده است.

اینکه در سالروز نکبت مردم کشمیر و اشغال نظامی آن توسط نیروهای غاصب هندی در ۲۷ اکتبر ۱۹۴۷ ما دانشجویان و طلاب در برابر سفارت هندوستان گرد آمده‌ایم تا اعتراض خودمان را نه فقط به این ۸۴ روز محاصره و فشار ، که به ۷۳ سال پایمالی حقوق اولیه این مردم اعلام داریم.

عجب آن است که سفیر هندوستان در تهران وقتی ناچار می‌شود در پاسخ به فشارها و مطالبات مردم ایران به پای میز مصاحبه بنشیند، مشتی دروغ تحویل رسانه‌ها می‌دهد که مردم کشمیر از شرایط کنونی راضی‌اند و اصلا در کشمیر خبری نیست و همه چیز تحت کنترل است. 

جناب آقای سفیر!

همه چیز در کشمیر عادی هست که هزاران نفر را دستگیر کردید؟

جناب سفیر مدعی شده که مردم کشمیر می خواهند با هند بمانند پس چطور است که نزدیک‌ترین چهره‌های سیاسی کشمیری به هند هم اینک در زندان به سر می برند!

جناب سفیر وقیحانه ماجرای کشمیر را شیعه و سنی کرده و بدروغ ادعا می کنند شیعیان کشمیر از این اوضاع راضی هستند. شیعیان از این شرایط راضی هستند که عزاداری‌هایشان در دهه محرم قلع و قمع شد؟

ما دانشجویان و طلاب اعلام می داریم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما سر دشمنی با هندوستان نداریم اما نمی توانیم نسبت به درد و رنج و مصیبت و ظلمی که به مردم کشمیر روا داشته می شود بی تفاوت باشیم.

خطاب به سفیر کشور هندوستان هم اعلام می داریم که اینجا هندوستان نیست که با "پاکستان پاکستان" کردن بتوانند افکار عمومی را از جنایات علیه مردم کشمیر منصرف کنند. شما باید پاسخگوی سرکوبی مردم نجیب کشمیر باشید و دست از ظلم و جنایت بردارید.

ما دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان و طلاب ایرانی حمایت خود را از مبارزات حق طلبانه مردم کشمیر اعلام می داریم و تا پایان برای وصول ایشان به رهایی و آزادی می ایستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • م IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    2 0
    هندی ها دست ازار مسلمانان کشمیری بردارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس