کد خبر 1004721
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
رژیم غذایی نمایه

عزتیان گفت: قرص آهن و ویتامین D به طور رایگان در دبیرستان‌های دخترانه سراسر کشور توسط وزارت بهداشت توزیع می‌شود.

به گزارش مشرق، رضا عزتیان رئیس اداره تغذیه وزارت بهداشت گفت: به تازگی اخباری در فضای مجازی مبنی‌ بر کوتاه شدن قد مردم ایران منتشر شده بود که من همین جا اعلام می‌کنم این گونه اخبار از اساس کذب است و واقعیت ندارد.

رئیس اداره تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت برای گروه‌های سنی مختلف یک هرم تغذیه‌ای در نظر گرفته و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء تغذیه مردم به ویژه گروه‌های هدف و پرخطر مانند کودکان، سالمندان و زنان باردار مدنظر قرار داده شده است.


گرانی لبنیات تهدیدی برای سلامتی مردم در آینده

عزتیان تأکید کرد: گرانی لبنیات و به خصوص شیر، یک زنگ خطری برای سلامت مردم ایران در آینده‌ای نزدیک محسوب می‌شود و ما به همه مردم توصیه می‌کنیم جهت جبران کمبود کلسیم، شیر را از برنامه غذایی خانواده خود حذف نکنند.

او گفت: وزارت بهداشت یک برنامه غذایی ویژه مناطق کم‌برخوردار و محروم در چند استان کشور برگزار می‌کند تا تغذیه مردم در کل ایران حفظ و ارتقاء پیدا کند.

رئیس اداره تغذیه وزارت بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید نیز قرص آهن و ویتامین D را به صورت رایگان در دبیرستان‌های دخترانه سراسر کشور توزیع می‌کند و این کار به دلیل آن است که دختران بیشتر مستعد کم‌خونی و کمبود ویتامین D هستند.

عزتیان اظهار کرد: امسال وزارت بهداشت در چند استان کم‌برخوردار و محروم کار توزیع شیر را انجام داده است و این کار در زمینه ارتقاء سلامتی دانش‌آموزان که پدران آینده هستند به وسیله وزارت بهداشت انجام گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    6 0
    مسئولی که از رنج ملت بی‌خبره با حقوق خودش مردم رو ویزیت میکنه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    7 2
    قد دخترها هم نسبت به قبل بیشتر شده چه رسد به پسرها
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    3 0
    گرانی مواد غذائی عامل سوء تغذیه است کشاورزی و دامداری و مواد غذائی وارداتی و صادراتی مدیریت نمی شود گوشت قرمز و لبنیات و... دولت و ... گوش شنوا ندارند
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 1
    لا مصبا آخه از کجا این خبر رو پخش کردین.؟!!! اون چیزی که من دارم می بینیم حالا شوخی می کنم ولی خدایی یه نوجوون رو نسبت به سال قبلش مقایسه کنی قشنگ یه متر بهش اضاف شده.!! بگذریم ولی این رشد رو واقعا تو نسل جدید میشه دید..اینا ( مسئول و غیر مسئول ) رو هم یه گوش مالی بدین که اینقد دروغ به خورد مردم ندن.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    1 2
    به نظرم قد جوانها زیاد شده قبلا کوناه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس