آل خلیفه و اسرائیل

میزبانی منامه از یک کنفرانس ضد ایرانی با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی نشان از آن دارد که رژیم آل خلیفه به دنبال تقویت روابط خود با تل آویو به بهانه ایران هراسی است.

به گزارش مشرق، کنفرانس امنیتی بحرین در حالی صبح روز دوشنبه در پایتخت این کشور آغاز به کار کرد که مشارکت هیأت رژیم صهیونیستی در این کنفرانس در کنار موضوع ضد ایرانی آن باعث شد تا همان ابتدا بحث و جدل های فراوانی در این خصوص به وجود آید.

بعد از آنکه رژیم صهیونیستی رسما از مشارکت خود در کنار اعراب در این کنفرانس خبر داد موجی از واکنش های منفی از سوی کشورهای منطقه و گروه های مقاومت علیه رژیم آل خلیفه به وجود آمد؛ رژیمی که از هیچ اقدامی برای علنی کردن روابط خود با صهیونیستها فروگذار نکرده و تبدیل به رژیم سر سپرده تل آویو شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدار محرمانه شاه بحرین و نتانیاهو در مجارستان

این کنفرانس که به بهانه امنیت کشتیرانی و آبراهها در منامه به مدت دو روز برگزار شد در واقع محلی برای گردهمایی نمایندگان عرب و رژیم صهیونیستی در کنار آمریکا با هدف مطرح کردن اتهامات تکراری و سابق علیه ایران به شمار می رود. جالب آنکه مشارکت هیأت رژیم صهیونیستی در این کنفرانس در واقع دومین مشارکت رسمی این رژیم طی ماه های در همایش ها و کنفرانس های این کشور است به طوری که چند ماه قبل کنفرانس منامه برای تبلیغ طرح آمریکایی معامله قرن علیه مسأله فلسطین برگزار شد که آن هم نتایج ملموسی نداشت.

در واقع این روزها، بحرین به محل حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی به بهانه های مختلف از سیاسی گرفته تا هنری و ورزشی و... تبدیل شده است تا بدین وسیله رژیم آل خلیفه بیش از پیش از تمایلات صهیونیستی و ضد فلسطینی خود پرده بردارد.

در کنفرانس امنیتی بحرین، نمایندگانی شرکت کردند که پیش از آن در کنفرانس ورشو شرکت کرده بودند؛ این کنفرانس فوریه گذشته با حضور نمایندگان برخی کشورهای عربی در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایتخت لهستان برگزار شد که در واقع نخستین گردهمایی رسمی اعراب و رژیم صهیونیستی به شمار می آمد.

بحرین از طریق میزبانی این کنفرانس به دنبال تحقق دو هدف است: نخست اعلام به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و علنی کردن روابط خود با تل آویو و دوم کوبیدن بر طبل ایران هراسی در منطقه و نشان دادن ایران به عنوان دشمن اصلی کشورهای منطقه به جای رژیم صهیونیستی و برداشتن این بار از دوش صهیونیستها. در این نشست، نماینده بحرین علنا از ایران به عنوان خطری برای امنیت و ثبات منطقه و امنیت دریانوردی و کشتیرانی یاد می کند.

اگر به سخنان و موضع گیری های مقامات بحرینی به ویژه وزیر خارجه این کشور طی ماه های گذشته دقت کنیم متوجه می شویم که روند عادی سازی روابط میان منامه و تل آویو شدت بیشتری گرفته است. وزیر خارجه بحرین طی ماه های گذشته با انتشار پست های توئیتری بارها بر حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید کرده؛ عبارتی که دولت آمریکا بارها از آن استفاده کرده و به نظر می رسد منامه برای مطرح کردن خود در منطقه مسیر تبعیت از آمریکا را در پیش گرفته است.

درست است که عربستان سعودی و شخص بن سلمان ولیعهد این کشور در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و دوستی با تل آویو پیشرو هستند اما این روزها بحرین به مرکز عادی سازی روابط با تل آویو تبدیل شده و گوی سبقت را از ریاض ربوده است. مقامات آل خلیفه برای آنکه توجه و رضایت دوستان صهیونیست خود را جلب کنند هر از چند گاهی علیه ایران موضع گیری کرده و کشورمان را به برهم زدن امنیت منطقه متهم می کنند.

این در حالی است که ایران بارها با تاکید بر طرح خود در خصوص تأمین امنیت دریایی منطقه از طریق مشارکت کشورهای این حوزه بر ضرورت عدم مداخله کشورهای خارجی در این خصوص تاکید کرده و باب گفتگو را با کشورهایی مانند عربستان سعودی باز کرده است. بحرینی ها از مسأله فلسطین نیز به عنوان وسیله ای برای نزدیک شدن به صهیونیستها استفاده می کنند به طوری که بارها با موضع گیری علیه فلسطینی ها و اقدامات گروه های مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، بر ضرورت حمایت از امنیت این رژیم تاکید کرده اند؛ مسأله ای که بارها اعتراض گروه های مقاومت را به دنبال داشته است.

این در حالی است که مردم بحرین و جریان های سیاسی نزدیک به محور مقاومت در این کشور به شدت با روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و به هر بهانه ای اعتراض خود را نسبت به این سیاست رژیم آل خلیفه نشان می دهند. به همین مناسبت ائتلاف ۱۴ فوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرده که بود کنفرانس امنیتی بحرین نمود دیگری از عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است و رژیم آل خلیفه دست به خیانت بزرگی در حق ملت این کشور زده است. ائتلاف مذکور تاکید کرد که آمریکا مانند دیگر هم پیمانان خود پشت آل خلیفه را نیز خالی خواهد کرد و این رژیم در نهایت شکست می خورد.

کشورهای مرتجع عرب در حوزه خلیج فارس به ویژه بحرین از پوشش ایران هراسی به عنوان بهانه ای برای تقویت روابط خود با صهیونیستها استفاده می کنند و به دنبال آن هستند که این رژیم را بخشی از منطقه توصیف کرده و به صورت کلی مسأله فلسطین را تمام شده تلقی کنند.

به نظر می رسد کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات خود را پشت بحرین پنهان کرده اند تا از شدت خشم کشورهای عربی در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بکاهند و در واقع بحرین را به عنوان کشور پیشرو در این خصوص معرفی کنند چرا که امارات و عربستان به اندازه کافی درگیر بحران هایی هستند که جایگاه آنها را در سطح منطقه و جهان تحت الشعاع قرار داده است.

کشورهای عربی که عجله زیادی برای دوستی با رژیم صهیونیستی دارند باید بدانند که به همان سرعت به سمت پایان خود نزدیک می شوند و اگر مقامات رسمی این کشورها ابایی از عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی ندارند، ملتهای آزادیخواه و هوشیار هرگز این مسأله را نخواهند پذیرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 1
    ما فکر میکردیم اون 4 تا دینامیتی که تو ارامکو کار گذاشتید و منفجرش کردید باعث شده اینا بیان طرف شما ولی ظاهرا دنیای امروز دنیای موشک نیست
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    بحرین، هوس کردی برگردی به خاک ایران نه.!! البته هوس بدی نیست این جاذبه خود به خود می کشونتت..!!
  • ناشناس IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر موشکهای یمنی با پهبادهای فوق مدرن یمنی ها نبود الان باید به بن سلمان میگفتی خان دایی‌خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس