فتاح: دولت ریالی را برای ساخت بنای جدید پلاسکو پرداخت نکرد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: صفر تا صد ساخت بنای جدید پلاسکو از سوی بنیاد انجام می‌شود و دولت ریالی را در این پروژه هزینه نکرده است.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح در حاشیه بازدید از روند احداث ساختمان جدید پلاسکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند احداث پلاسکوی جدید با سرعت در حال پیشرفت است،پیش بینی می‌کنیم تا نیمه دوم سال 99 این بنا به‌ بهره‌داری برسد.

وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات عمرانی طبقات منفی در حال اتمام است و امیدواریم با سرعتی که کار می‌گیرد تا بهمن ماه ستون‌های این ساختمان برای 5 طبقه منفی و 15 طبقه روی زمین تکمیل شود.

فتاح ادامه داد: ساختمان جدید پلاسکو در زمینی به متراژ حدود هزار متر در حال احداث است و فرایند سفت‌کاری‌ها تا پایان فروردین ماه و بعد نصب تأسیسات داخلی تا نیمه دوم سال 99 به طول خواهد انجامید و امیدواریم کسبه پلاسکو بتوانند در نیمه دوم سال از این پروژه بهره برداری کرده و در آن مستقر شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: احداث ساختمان پلاسکو با مجوز شورای شهرسازی و کمیسیون ماده 5 و همراهی استانداری و هیئت دولت کسب شده  و در نهاید پروانه ساخت بنای جدید پلاسکو از سوی شهرداری صادر شود.

وی همچنین با اشاره به مخالفت‌هایی که از سوی میراث فرهنگی در طراحی اولیه پلاسکو انجام گرفت و منجر شد که پروژه حدود یک سال و نیم با تأخیر اجرا شود اشاره کرد و گفت: ابتدا طراحی پلاسکو همانند ساختمان قدیم انجام شد که پس از اعتراض میراث فرهنگی، طراحی ساختمان 5 طبقه انجام شد که با موافقت مجدد میراث، طراحی گذشته در دستور کار قرار گرفت و از شهردار منطقه 12 می خواهیم همکاری‌های لازم را در زمینه صدورکجوز پروانه انجام دهد ضمن اینکه طراحی کامل شده است و نقشه‌ها به شهرداری ارائه شده و از هر گونه سختگیری شهرداری در حوزه معماری استقبال می‌کنیم و این در حالی است که ساختمان جدید بر اساس معماری ایرانی اسلامی احداث خواهد شد.

فتاح با تاکید بر اینکه ساختمان جدید پلاسکو بسیاری زیباتر از قبل بنا خواهد شد، افزود: ساختمان قدیمی پلاسکو برای 50 سال پیش بود و قطعاً در طی این سال‌ها تغییراتی در بناها ایجاد شده و قطعا بنیاد بنای جدید را بسیار زیبا تر از بنای قبلی احداث خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تعامل این نهاد با شهرداری تهران گفت: معاملات کلانی فیمابین شهرداری و بنیاد مستضعفان وجود دارد و امیدواریم این پروژه بدون مانع مشکلاتش حل شود. زیرا 300 کسبه منتظر به سرانجام رسیدن این پروژه هستند ضمن اینکه تمام هزینه‌های ساخت پلاسکو را بنیاد متحمل شده است در حالی که اگر بررسی‌های حقوقی انجام می‌شد بنیاد نباید همه هزینه‌ها را متقبل می‌شد در این شرایط باید شهرداری و سایر بخش‌های مرتبط در این راه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به ساخت یادمان برای شهدای آتش‌نشانان در طبقه همکف ادامه داد: حادثه تلخ و تاسف بار ریزش پلاسکو و به شهادت رسیدن آتش نشانان سبب شده یک ساختمان 15 طبقه تبدیل به یک اتفاق ملی شود و بنیاد به خاطر همین شرایط ملی و مردمی، همه هزینه‌های این پروژه را پذیرفته است.

فتاح در ادامه با اشاره به ساخت بنای جدید بر اساس استانداری‌های روز افزود: به دلیل آنکه ضوابط ساخت و ساز در این مدت تغییر کرده و مشاعات افزایش پیدا کرده است، ممکن است مغازه های فعلی از لحاظ متراژ با مغازه‌های گذشته متفاوت باشد اما مغازه‌های جدید، نو، مستحکم و مدرن خواهند بود و از لحاظ مقررات ساختمانی باید آسانسورها و پله‌های برقی و ضوابط ایمنی رعایت شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: بخش شمالی ساختمان پلاسکو با همکاری کسبه در حال تعمیر، نوسازی و مقاوم سازی است و هزینه‌های آن توسط خود کسبه تأمین می‌شود. طراحی ساختمان پلاسکوی جدید به شکلی است که طبقاتی به ساختمان ضلع شمالی متصل خواهد شد. هم اکنون کسبه از روند کار راضی هستند و هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد هرچند در پروژه به این بزرگی ممکن است اختلاف نظرهای کوچکی وجود داشته باشد. پس از تکمیل ما هزینه دیگری از کسبه نخواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با پرداخت هزینه از سوی بنیاد کسبه در محل دیگری به طور موقت در حال فعالیت هستند. هرچند از بعد حقوقی و قضایی، بنیاد می‌توانست تمام هزینه ها را تقبل نکند.

فتاح در پایان با اشاره به اینکه دولت ریالی بابت بنای جدید پلاسکو پرداخت نکرده است، گفت: تمام هزینه‌های از سوی بنیاد پرداخت شده و دولت هیچ گونه کمکی را در این پروژه نکرده است و حتی مسئولان میراث که در گذشته در جلسات شرکت می‌کردند دیگر در جلسات هم شرکت نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    4 0
    پس بشین تا خرج کنه.!!! ( هزینه رو دستتون نزاره صلوات )
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    علی برکت ا...!!!!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
    0 0
    خداوند خیرت دهد. خداوند توفیقت دهد آقای فتاح .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس