فتاح: دولت ریالی را برای ساخت بنای جدید پلاسکو پرداخت نکرد

پرویز فتاح گفت: بنیاد مستضعفان سال گذشته بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

به گزارش مشرق، جلسه مجمع عمومی و بررسی عملکرد منتهی به سال ۹۷ بنیاد مستضعفان، با حضور محمدجواد ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس و اعضای هیأت امنای بنیاد مستضعفان برگزار شد.

در این جلسه که به ارائه گزارش حسابرسی فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در سال ۹۷ اختصاص داشت، عملکرد این نهاد در یک سال منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ ارائه شد و به تائید موسسه مفید راهبر وابسته به معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری رسید.

بیشتر بخوانید:

سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های محرومیت زدایی بنیاد در سال ۹۷، گفت: گام‌های خوبی برای رسیدن به اهداف اصلی بنیاد از جمله کمک به ارتقای سطح زندگی مادی، معنوی و فرهنگی مستضعفان و محرومان جامعه برداشته شده است.

وی حضور موثر در فعالیت‌های اقتصادی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام را از دیگر اهداف این بنیاد برشمرد و گفت: بنیاد مستضعفان باید اعتماد برانگیز برای شرکاء، خادمی امین برای محرومان و افتخارآفرین برای جامعه باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان کاهش محرومیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محرومان جامعه را چشم اندازی قابل تحقق برای بنیاد مستضعفان توصیف کرد و افزود: رسیدن به این هدف مستلزم توانمندسازی محرومان است که بنیاد مستضعفان با شتابی رو به رشد در حال انجام آن است.

فتاح با بیان اینکه رسیدن به جایگاهی برتر در افزایش نرخ بهره وری و توسعه اقتصادی، چشم انداز بنیاد مستضعفان است، گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، بنیاد مستضعفان باید نهادی برتر در کمک به پیشرفت و آبادانی مناطق محروم کشور باشد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در حوزه‌های مختلف محرومیت زدایی، خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در زمینه هایی، چون مسکن، خدمات بهداشت و سلامت، حمایت از تحصیل، سبد غذایی مادران باردار و ... انجام شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین از ایجاد بیش از ۵۸ هزار شغل مستقیم برای محرومان در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان سال گذشته به حدود ۲۶۰۰ طرح اشتغال، از طریق بانک سینا تسهیلات پرداخت کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد که بنیاد مستضعفان در سال جاری بتواند ۷۰۰ میلیارد تومان برای حوزه محرومیت زدایی سرمایه گذاری کند.

فتاح تصریح کرد: بنیاد مستضعفان سال گذشته بیش از ۵۷۰۰ واحد مسکن برای خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول احداث کرده است.

وی  با تاکید بر ادامه ساماندهی و واگذاری اسناد علوی در مناطق مختلف کشور، گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۷۹ قرارداد واگذاری املاک به مردم تنظیم شد و این روند همچنان با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان خروج از فعالیت‌های غیرضروری و کم بازده را یکی از راهبردهای بنیاد مستضعفان برای تحقق چشم انداز و ماموریت‌های این بنیاد دانست و گفت: خروج از فعالیت‌های غیرضروری و کم بازده، از جمله راهبردهای پیش بینی شده است و بر اساس برنامه ساماندهی، مصوب شده که بنیاد مستضعفان از تصدی گری ۵۶ شرکت خارج شود که تا امروز نیز ۱۹ شرکت از این شرکت‌ها به فروش رسیده است.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این، بر اساس همین راهبرد، تاکنون ۳۵ شرکت در حوزه‌های مختلف نیز ادغام شده اند؛ضمن اینکه از مجموع ۳۱ شرکت مشمول، تا امروز ۱۰ شرکت وارد بورس شده و سهام ۲۱ شرکت هم که خرده سهامی بودند، واگذار شده است. علاوه بر این ۱۲ شرکت دیگر نیز در مرحله پذیرش در بورس هستند.

وی با اشاره به ضرورت چابکسازی در ساختار و فعالیت‌های این بنیاد، بر شفاف سازی منابع و مصارف بنیاد مستضعفان تاکید کرد و افزود: برنامه‌های چابک سازی در کنار شفاف سازی اقدامات و معرفی مطلوب عملکردها به مردم، به افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و نهایتاً به کارایی بیشتر بنیاد منجر خواهد شد.

محمد جواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری در این جلسه، با تقدیر از روند مثبت شفاف سازی در فعالیت‌های بنیاد مستضعفان گفت: گزارش عملکرد سال ۹۷ بنیاد مستضعفان نشان می‌دهد که صورت‌های مالی تلفیقی، طبق استانداردهای حسابداری تعیین شده و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی این نهاد را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر انطباق عملکرد مالی بنیاد مستضعفان با بودجه مصوب سال ۹۷، گفت: در حسابرسی انجام شده توسط موسسه مفید راهبر، هیچ مغایرتی بین صورت‌های مالی و گزارش ارائه شده بنیاد با بودجه مصوب این نهاد مشاهده نشد.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری به بررسی اجرای ماده ۳۳ دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی توسط حسابرسان اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد بنیاد مستضعفان در این زمنیه روشن است و در حسابرسی انجام شده با هیچ موردی حاکی از عدم رعایت قوانین و مقررات یاد شده در زمینه پولشویی برخورد نشده است.

ایروانی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در سال گذشته از یک نهاد صرفا اقتصادی به سمت نهاد اجتماعی-اقتصادی تغییر مسیر داده است، افزود: سال ۹۷ سخت‌ترین سال اقتصادی برای نظام بود و این باید در بررسی عملکردها لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان سال گذشته بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است گفت: بنیاد مستضعفان به موازات توجه به اصول اقتصاد مقاومتی و منشور ۱۴ گانه مقام معظم رهبری، باید فعالیت‌های خود را در یک چارچوب رقابتی برنامه ریزی کند که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در این نهاد انجام شده است.

بر اساس این گزارش در این جلسه ضمن بررسی علمکرد منتهی به اسفند سال ۹۷ بنیاد مستضعفان، گزارش حسابرسی این نهاد در سال گذشته مورد تایید موسسه مفید راهبر وابسته به معاونت نظارت و بررسی دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    0 0
    مالیات بردرآمد یا مالیات بر ارزش افزوده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس