کنگره آمریکا نمایه

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد شواهدی دال بر اینکه نیروهای ارتش ترکیه اقدام به پاکسازی قومی در شمال سوریه کرده باشند، مشاهده نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت متبوعش شواهدی دال بر اینکه نیروهای ارتش ترکیه طی عملیات نظامی خود در شمال شرقی سوریه دست به پاکسازی قومی زده باشند، مشاهده نکرده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ دستور لغو تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرد

مسکو: آمریکا به اشغال پایگاه سوری پایان دهد

این مقام ارشد آمریکایی که رویترز به نامش اشاره نکرده، در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب به توافقی که روز گذشته بین ترکیه و روسیه برای همکاری در شمال شرقی سوریه حاصل شد نیز اشاره کرد و از ترکیه خواست که در روابط خود با روسیه محتاطانه‌تر رفتار کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ترکیه از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ که چندی پیش از روسیه تحویل گرفته، صرف‌نظر کند.

نزدیک شدن روابط آنکار و مسکو مقامات آمریکایی را به‌شدت نگران کرده است؛ به‌طوری که روز گذشته «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا هشدار داد که آمریکا نباید کاری کند که به گفته وی ترکیه به آغوش روسیه برود.

صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی وزارت خزانه‌داری آمریکا به دستور شخص دونالد ترامپ، تحریم‌های وضع‌شده علیه ترکیه به دلیل حمله نظامی این کشور به متحدان کُرد آمریکا در شمال شرقی سوریه را لغو کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    1 0
    از اول هم قرار نبود چیزی ببیند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس