توئیت سید حسن نصرالله

«جونز» متخصص بررسی اطلاعات و بررسی صفحه‌های دروغین در شبکه اجتماعی توئیتر در پژوهشی تحلیلی به این نتیجه رسید که بیشتر هشتک‌های توهین‌آمیز ضد سید حسن نصرالله منشأ سعودی دارد و از لبنان مدیریت نمی‌شود.

سرویس جهان مشرق - «مارک اوین جونز» کارشناس تحلیلی شبکه‌های اجتماعی، در پژوهشی تحلیلی به این نتیجه رسید که بیشتر هشتگ‌های توهین‌آمیز ضد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان منشأ سعودی دارد و از لبنان مدیریت نمی‌شود.

پژوهش تحلیلی که جونز بنا به درخواست پروفسور اسعد ابو خلیل استاد علوم سیاسی دانشگاه ایالت کالیفرنیا برای بررسی هشتک‌های توهین‌آمیز سید حسن نصرالله انجام داده، نشان می‌دهد که بیشتر این هشتگ‌ها از عربستان مدیریت می‌شود.

این پژوهش تحلیلی که جونز نتایج آن را نیز در توییتر منتشر کرده، می‌گوید که با توجه به تاثیر حملات مشکوک صورت گرفته در فضای مجازی ضد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تلاش کرد سر منشاء این حملات را بررسی کند و به همین علت به تاخیر حدود ۶۵۰۰ کامنت از ۴۵۰۰ صفحه توئیتر پرداخت و متوجه شد که تعداد حسابهای شرکت کننده در این هشتک‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. حساب‌هایی که همگی آنها اخیراً تاسیس شده و قدمت آنها به ماه گذشته یعنی اندکی قبل از آغاز اعتراضات در لبنان بازمی‌گردد. جونز می‌افزاید که اسامی کابران حساب‌های تازه تاسیس شده که هشتک‌های ضد سید حسن نصرلله را منتشر کرده اند، مانند نام کاربریyel۱۵abafkjttk۰" " خیلی عجیب و غریب هستند، علاوه بر اینکه  این حساب ها مربوط به عربستان سعودی هستند. برخی از این حساب‌ها طی یک و نیم ماه بالغ بر ۱۰ هزار کامنت منتشر کرده‌اند.

بازه زمانی انتشار توئیت‌ها
پراکندگی صفحات با کامنت‌های توهین آمیز ضد نصرالله ‌
زمان آغاز به کار اکانت‌های توهین کننده به سید حسن‌نصرالله

وی می‌افزاید که عربستان بیشترین کاربرهای توییتر را در دنیا در اختیار دارد، لذا ما عموما شاهد چنین هجمه‌هایی در هشتگ‌های توئیتری هستیم که انتقادات یا توهین‌هایی را ضد ایران یا جریان انصارالله یمن یا دیگر متحدان ایران نظیر حزب الله لبنان مطرح می‌کنند.

جونز می‌افزاید که بیشتر این حساب‌های جدید در حال ساخت، حساب‌های ناامن یا به اصطلاح «اسپم» هستند و بسیاری از این کامنت‌ها نیز مربوط به حساب‌های تازه تاسیس است که کمتر از یک و نیم ماه از ایجاد آنها می‌گذرد.

جونز در پایان نتیجه گیری می کند که هجمه شیطنت آمیزی ضد سید حسن نصرالله در توئیتر راه اندازی شده است که عجیب نیست، چرا که سعودی‌ها تلاش دارند از هر فرصتی برای ضربه زدن به شخصیت سید حسن نصرالله استفاده کنند. آنها همچنین تلاش دارند ناآرامی‌ها را در کشورهای دیگر [مانند عراق] نیز گسترش دهند.

هشتگ‌های استفاده شده در زمان اعتراضات لبنان ‌

تیم آماری سایت المیادین نیز تحلیلی را در خصوص بیش از ۱۰۰ هزار توئیت انجام داده که شامل ۳۵ هزار فرد یا کاربر می شود که در جریان تحرکات لبنان فعالیت داشته‌اند. ۱۳ هزار مورد از این‌ کاربران در جریان اعتراضات تاثیر گذار بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    76 20
    مرگ بر آل سقوط
  • US ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    خدا سید حسن رو حفظش کنه از شر دشمنان
  • US ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    60 17
    ال سعود هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • US ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    44 11
    ال سعود به اب و اتیش میزنه تا دوستان ایران رو تبدیل به دشمن کنه
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      35 24
      دیگه واقعا دلم داره برای بن سلمان می سوزه. هعی بدبخت. چرا گذاشتی اینقد بدوشتت، چرا.؟؟؟
  • US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    15 21
    بیچاره لبنان خیلی اوضاعش خراب شده
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    38 39
    آب دریا به دهن سگ نجاست نجس نمیشه
  • م-م IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    69 37
    مرگ بر ال سعود جنایتکار جنایات شما را تاریخ مینویسد جانم فدای نصرالا
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    83 24
    لعنت و نفرین خداوند بر سربازان بن شیطان این فرزند خلف شیطان ملعون و سگ وحش هار و گاو شیر ده امریکا همانگونه که خداوند فرموده است جزء : 30 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵
  • CH ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    5 0
    چیزی که دردناک است این است که دولت لبنان و مخصوصا وزارتخانه های اقتصادی آن در دست سعد حریری و متحدان سعودی در لبنان است. آن وقت مساله افزایش مالیاتها را می اندازند گردن حزب الله!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    5 1
    آل سعود همان سگ های ولگرد هستند که درد هیچ چیزی نمی خوردند و باید آنها را دوشید والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس