کد خبر 100381
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷

معاون ترافيك شهردار تهران با تشريح مهمترين پروژه‌هاي ترافيكي و برنامه‌هاي سال 91 اين معاونت گفت: توسعه حمل و نقل عمومي و احداث بيش از 21 كيلومتر مترو در پايتخت، راه‌اندازي 77 دستگاه دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، افزودن دوچرخه به مدهاي حمل و نقلي تهران و توسعه تابلوهاي نمايشگر متغير خبري و ترافيكي از جمله اهم برنامه‌هاي سال آينده است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي توسعه خطوط مترو، احداث و توسعه خطوط مترو، احداث و توسعه خطوط سامانه تندرو، تجهيز و توسعه مسيرهاي ويژه دوچرخه، اصلاح هندسي معابر، احداث زيرگذرهاي عابر پياده، نوسازي ناوگان اتوبوسراني و خريد اتوبوس‌هاي جديد دوكابين جهت سامانه‌هاي تندرو و نوسازي ناوگان اتوبوس‌هاي برقي را بخشي از پروژه‌هاي مهم معاونت ترافيك شهرداري تهران در سال 91 عنوان و تصريح كرد: در عين حال نصب تجهيزات دستگاه‌هاي پايش آلاينده‌هاي زيست‌محيطي، توسعه سيستم هوشمند و كنترل مركزي ترافيك تهران، افزايش تجهيز تقاطع‌ها به سيستم‌هاي تشخيص و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، توسعه سيستم نظارت تصويري، نصب و راه‌اندازي دوربين‌هاي خودكار ثبت تخلف و توسعه زيرساخت‌هاي فيبر نوري، نصب تابلوهاي متغير VMS و DMS و علائم راهنمايي و رانندگي از جمله ديگر برنامه‌هاي اين معاونت در سال 91 خواهد بود.

وي به برنامه‌هاي شركت مترو در سال 91 اشاره كرد و افزود: بهره برداري از 12 كيلومتر خط 3 مترو از بزرگراه آزادگان تا چهارراه وليعصر(عج) با 14 ايستگاه، 5/2 كيلومتر خط 4 و توسعه تا فرودگاه مهرآباد با 3 ايستگاه، 5/6 كيلومتر خط 7 بوستان گفتگو تا نواب با 6 ايستگاه و مجموعا 4/21 كيلومتر مترو با 23 ايستگاه در برنامه‌هاي سال 91 قرار دارند كه در صورت تامين اعتبارات لازم توسط دولت به بهره‌برداري خواهند رسيد.

معاون ترافيك شهردار تهران احداث 10 كيلومتر از خط 5 سامانه اتوبوس‌هاي تندرو از دردشت تا ميدان آرژانتين و احداث خط 8 اين سامانه از ترمينال جنوب به پايانه بسيج به طول 6 كيلومتر در نيمه اول سال آينده را از ديگر برنامه‌هاي اين معاونت عنوان كرد و افزود: در عين حال توسعه و تجهيز مسيرهاي ويژه دوچرخه نيز در دستوركار اصلي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در سال 91 قرار دارد كه بر اين اساس بخشي از370 كيلومتر مسير دوچرخه و يكهزار خانه دوچرخه در شهر تهران در سال آينده راه‌اندازي خواهد شد و بدين ترتيب دوچرخه نيز به يكي از مدهاي حمل و نقلي پايتخت تبديل مي‌شود.

وي احداث پل چپ‌گرد گلها در منطقه 21، احداث زيرگذر بيمارستان دي و احداث زيرگذر محمدعلي جناح را از جمله برنامه‌هاي ديگر اين معاونت در نيمه اول سال 91 اعلام كرد و افزود: در عين حال خريد و بهره‌برداري از 390 دستگاه اتوبوس دو كابين و 24 دستگاه اتوبوس برقي نيز در سال آينده با تامين اعتبارهاي مورد نياز محقق خواهد شد.

معاون ترافيك شهردار تهران از نصب و راه‌اندازي 22 نمايشگر اطلاع‌رساني تمام رنگي در تهران تا پايان فروردين ماه سال آينده خبر داد و به ايسنا گفت: در عين حال راه‌اندازي 77 دستگاه دوربين ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز براي نخستين بار در تهران، راه‌اندازي 59 تقاطع مجهز به چراغ راهنمايي و رانندگي و هوشمند، 69 دستگاه دوربين نظارت تصويري و 110 دستگاه دوربين ثبت تخلف سرعت در معابر تهران نيز از جمله برنامه‌هاي سال آينده مي‌باشد.

وي به بهره‌برداري از 88 كيلومتر شبكه فيبر نوري اشاره كرد و گفت : در عين حال 14 دستگاه تابلوي متغير خبري نيز با توجه به استقبال شهروندان از اين تابلوها در سطح بزرگراه‌ها نصب مي‌شود كه بدين ترتيب شهروندان از وضعيت ترافيك لحظه‌اي بزرگراه‌هاي مختلف تهران و پيام‌هاي ترافيكي مطلع خواهند شد.

معاون ترافيك شهردار تهران به اعتبارات پيشنهادي معاونت ترافيك شهرداري تهران در سال 91 اشاره كرد و گفت: كمك به شركت مترو براي بهره‌برداري از خطوط و بازپرداخت وام اين شركت، نگهداري و بهسازي خطوط متروي تهران، نوسازي ناوگان اتوبوس‌هاي تندرو و خريد اتوبوس‌هاي برقي، كمك به سازمان تاكسيراني و ساماندهي رانندگان و پرداخت هزار فقره انواع وام به رانندگان تاكسي و بيمه رانندگان، تعمير و نگهداري پارك‌سوارهاي اقماري، ساماندهي پايانه‌هاي درونشهري شركت واحد، توسعه فاز 2 پايانه غرب و توسعه پايانه جنوب بخشي از اعتبارات سرمايه‌اي پيشنهادي معاونت ترافيك شهرداري تهران در سال آينده خواهد بود.

وي تخصيص اعتبار براي احداث و توسعه خطوط سامانه تندرو، احداث پل‌هاي عابر پياده مكانيزه، نصب علايم ايمني و راهنمايي و رانندگي براي طرح‌هاي ويژه فصلي از جمله استقبال از بهار، استقبال از مهر و ... و توسعه و تجهيز مسيرهاي ويژه دوچرخه را از جمله ديگر رديف‌هاي پيشنهادي بودجه سال آينده معاونت ترافيك شهرداري تهران عنوان و تصريح كرد: در عين حال توسعه و تجهيز مسيرهاي دوچرخه، نصب تابلوهاي تعيين مسير سطح شهر تهران، نصب تجهيزات ايمني، نصب گارد ريل، تبديل تقاطع‌هاي مجهز به چراغ‌هاي چشمك زن به چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي برنامه‌پذير، توسعه سيستم هوشمند و كنترل مركزي، تجهيز تقاطع‌ها به سيستم‌هاي تشخيص و ثبت عبور از چراغ قرمز، توسعه سيستم نظارت تصويري، نصب و راه اندازي دوربين‌هاي خودكار ثبت تخلف سرعت، توسعه زير ساخت‌هاي فيبر نوري، اجراي سيستم مديريت هوشمند در بزرگراه‌ها، نصب تابلوهاي متغير خبري، نگهداري زير ساخت‌هاي فيبر نوري، نگهداري تابلوهاي متغير خبري، راهبري و نگهداري ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا، بهسازي و تجهيز مراكز معاينه فني خودروها، تجهيز فني پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، توسعه و نوسازي وسايط نقليه پليس راهور تهران و ... نيز از ديگر پيشنهادات اين معاونت در بخش اعتبارات سرمايه‌اي سال 91 است.

معاون ترافيك شهردار تهران در پايان اظهاراميدواري كرد كه شوراي شهر تهران همانند سال‌هاي گذشته با تصويب اعتبارات مورد نياز معاونت ترافيك شهرداري تهران در سال 91، شهرداري تهران را در توسعه حمل و نقل عمومي ياري كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • sadr ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    خدایا ! فامیل خانم آقای قالیباف طرح !!! داده که دوچرخه سوار شویم. این طرح مرا به یاد سخنان شاپور غلامرضا می اندازد. وقتی از او پرسیدند چه کنیم که ترافیک پایتخت حل شود گفت: مردم از هلی کوپتر استفاده کنند
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    ماشاءالله به این همه حافظه!!!.... شما هلی کوپتر بخر و با آن در تهران تردد کن.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل در تهران علاوه بر بی هزینه یا کم هزینه بودن ، هیچگونه آلایندگی (هوا و صوت ) نداشته و به نوعی یکی از بهترین ورزشها برای سلامتی جسمانی فرد استفاده کننده است. ( البته لازمه کارا بودن دوچرخه در حمل و نقل شهری اختصاص و توسعه معابر ویژه دوچرخه سواری در سطح شهر است.)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس