توپخانه

در پی تنش بین هندوستان و پاکستان بر سر مساله کشمیر، دولت دهلی‌نو گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلیمتری که قابلیت هدایت ماهواره‌ای را دارند، از آمریکا دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، ارتش هندوستان به استفاده از مهمات هدایت‌شونده نقطه‌زن دوربرد روی آورده است که تحت بندی فوق‌العاده در سیاست گذاری‌های دفاعی این کشور خریداری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

گلوله های هوشمند نزاجا چگونه عمل می‌کنند؟

اخبار به کار گیری گلوله‌های جدید موسوم به M۹۸۲ Excalibur ساخت کارخانه سیستم‌های موشکی ریتون آمریکا در کنفرانسی سطح بالا در دهلی‌نو به اشتراک گذاشته شده است.

این گلوله‌های جدید ۱۵۵ میلیمتری از فناوری جی.پی.اس برای هدایت دقیق به سوی هدف بهره می‌برند که این امر، هماهنگی در استفاده از مسیر صحیح پروازی را تسهیل می‌کند.

گلوله‌های هدایت شونده به واحدهای ارتش در خط کنترل کشمیر برده شده‌اند و دقت و عملکرد آنها از مهمات متعارف بسیار بیشتر و بالاتر است. همچنین از این گلوله‌ها می‌توان در توپ‌های هویتزر M-۷۷۷ در مرز پاکستان و چین استفاده کرد. این گلوله‌ها بردی تا ۵۷ کیلومتر دارند و می‌توان از آنها در توپ‌های هویتزر k-۹ که هندوستان از کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ تحویل گرفته نیز استفاده کرد.

تنش میان هندوستان و پاکستان در فوریه سال جاری میلادی و زمانی وارد مرحله جدیدی شد که دولت دهلی‌نو، اسلام آباد را به حمایت مالی از حملات تروریستی در کشمیر از سوی گروه خودخوانده موسوم به "جیش محمد" متهم کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    5 2
    عجب دجالیه این آمریکا، از آنطرف آف ۱۶ میده به پاکستان و از این طرف گلوله هدایت ماهواره‌ای میده به هند، البته مشکل از خود ملتهایی است که ترکیه میدهند خر آمریکا باشند.
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
      2 5
      آری انطرف
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    5 2
    از سران ایران بره مناقشه هند و پاکستان را حل کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس