انبارلویی نمایه

یک فعال سیاسی با بیان اینکه آقای روحانی می‌خواهد تا مردم از مسیر اصلی مطالبات خود منحرف شوند، گفت: آقای روحانی می‌خواهد در مورد چه چیزی رفراندوم برقرار کند.

به گزارش مشرق، کاظم انبارلویی فعال سیاسی به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در دانشگاه تهران مبنی بر برگزاری همه‌پرسی واکنش نشان داد.

وی افزود: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها آقای روحانی از کمترین محبوبیت در بین مردم برخوردار است چرا که وعده‌هایی را که به مردم داده اجرایی و عملی نکرده است و به عنوان یک دیپلمات توافقی به عنوان برجام صورت داده که فاقد یک قاعده درست از نظر توازن بود.

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی در همین رابطه افزود: نداشتن قاعده درست از نظر توازن در برجام سبب شد تا طرف مقابل زیر همه تعهدات خود بزند و در مقابل ایران به همه تعهدات خود عمل کند و امروز مردم فهمیده‌اند که برجام خسارت زیادی به کشور وارد کرده است.

انبارلویی با بیان اینکه روحانی مطالبی را مطرح می‌کند که در حقیقت حاشیه‌سازی است، گفت: آقای  روحانی می‌خواهد تا مردم از مسیر اصلی مطالبات خود منحرف شوند. بنابراین این سوال مطرح است که آقای روحانی می‌خواهد در مورد چه چیزی رفراندوم برگزار کند؟

وی یادآور شد: طبق قانون اساسی یک طرف برگزاری رفراندوم مجلس است؛ یعنی دو سوم مجلس باید راجع به یک موضوع خاص در کشور برای برگزاری رفراندوم توافق داشته باشند. آقای روحانی هم که با مجلس هماهنگ است بنابر این برود برای همه‌پرسی با نمایندگان مجلس صحبت کند.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه اکنون در کشور موارد اختلافی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر منظور آقای روحانی از برگزاری رفراندوم مذاکره با آمریکا است، بهتر است به ایشان یادآور شویم که خود ایشان گفتند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است پس بنابر این بحث مخالفت و موافقت با مذاکره نیست؛ اساسا ما امروز موضوعی نداریم که بخواهیم در خصوص آن رفراندوم برگزار کنیم.

انبارلویی خاطرنشان کرد: خود آقای روحانی در سخنان خود هیچ اشاره‌ای نداشتند که ما در مورد چه چیزی و چه موضوعی بحث کردیم که به نتیجه نرسیدیم؟ در نظام ما مکانیزمی در مجلس، دولت و قوانین کشور وجود دارد و بحث‌ها در آن فرآیند صورت می‌گیرد، بنابراین هیچ موضوعی که مورد اختلاف باشد و بخواهیم به رفراندوم بگذاریم وجود خارجی ندارد اگر وجود داشت خود آقای روحانی به آن اشاره می‌کرد.

وی تأکید کرد: من معتقدم که آقای روحانی نوعی فرار به جلو را در دستور کار خود قرار داده یعنی می‌خواهد از پاسخگویی به مطالبات و وعده‌هایی که به مردم داده فرار کند.

انبارلویی به برگزاری شبه همه‌پرسی در خصوص انصراف مردم از یارانه‌های نقدی توسط دولت اشاره و تصریح کرد: آقای روحانی معتقد بود که درباره یارانه رفراندومی برگزار شود، چرا که به اعتقاد وی نیمی از مردم نمی‌خواهند یارانه بگیرند. که این رفراندوم به صورت ثبت‌نام انجام شد و بیش از 90 درصد مردم گفتند که ما خواهان یارانه هستیم در حالی که همه می‌دانیم که عده زیادی از مردم به این یارانه‌ها نیازی نداشتند. بنابر این هر موضوعی که دولت به رفراندوم بگذارد شاید نتیجه‌ای مثل یارانه داشته باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: البته موضوعی که آقای روحانی مطرح می‌کند حالت ابهام دارد؛ چرا که همانگونه که گفتیم مشخص نیست می‌خواهد در مورد چه چیزی رفراندوم برگزار کند. مردم امروز از دولت کارآمدی می‌خواهند و می‌گویند که چرا دولت کارآمد نیست و به وعده‌هایش عمل نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    3 1
    خودش هم نمیدونه.
  • LU ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    3 1
    هدفش این است خلق الله را سرکار بگذارد واز سوی دیگر خوراک تبلیغاتی برای سازمان های با اصطلاح حقوق بشری وابسته به کدخدا و براندازان فراهم نماید. اگر همان زمانی که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری جای قاتل و مقتول (حمایت از منافقین بدتر از دا عش و تکرار مطالب آن ها ) را عوض کرد مدعی العموم و یا دلسوزان نظام باید بر علیه ادعاهای کذب و دشمن شاد کن وی موضع می گرفتند حالا وضع وی با اینجا نمی رسید.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    1 1
    سلام، من علی برکت الله هستم. من می خواهم بنادر را آباد کنم. بعد ها با اخبار جدیدتر در خدمت شما خواهم بود..!
  • پارسا IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    2 1
    آقای انبار لویی منظور روحانی از رفراندم تیر خلاص به نظام است همان وعدای که به هاشمی وخاتمی دوست شفیق مستر سروس یهودی داده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس