شطرنج

غلامی و طباطبایی با انصراف از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی، مدال احتمالی طلا و جوایز نقدی را از دست دادند تا مدال انسانیت را بر گردن آویزند.

به گزارش مشرق، آرین غلامی، شطرنج‌بازی است که حالا بیشتر از او می‌شنویم. غلامی همان شطرنج بازی است که در پایان مسابقات بین‌المللی ریلتون سوئد ضمن عبور از ریتینگ زنده 2500 موفق به کسب اولین نورم استاد بزرگی شد. اما نقطه عطف عملکردش در سوئد، در بخش بلیتز بود که با 6 پیروزی به نایب قهرمانی رسید.

آرین که متولد سال 1380 است، در دور هفتم به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد، اما حاضر به مسابقه با او نشد تا از سکوی اولی باز ماند. انصراف از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی آرین را از پاداش دلاری چشمگیر دور کرد، اما شطرنج‌باز ایرانی دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به قهرمانی ترجیح داد.

او پس از این اقدام جوانمردانه‌اش مورد تمجید مسئولان لشگری و کشوری قرار گرفت و به دیدار مقام معظم رهبری هم رفت. حضرت آقا در این جلسه دقایقی با آرین غلامی صحبت کرده و بابت اقدام ارزشمندش از او تمجید کرد. همچنین سردار قاسم سلیمانی هم دیداری با این ورزشکار داشت. 

آرین غلامی درخصوص دیدار با سردار سلیمانی اظهار داشت: "با مردی دیدار کردم که در دنیا خیلی دوستش دارند. پشت‌وپناه مستضعفان و محرومین دنیا، یار واقعی رهبر، یک ایرانی شجاع و با صلابت است. مهربانی‌اش آنقدر زیاد بود که نمی‌توانم شرحش دهم. او بارها به من گفت که کارت خیلی بزرگ بود و کار بزرگی کردی؛ دل همه را شاد کردی، من خیلی از کارت خوشحال شدم. او بارها صورتم را بوسید و من هم فرصت کردم یک قهرمان بزرگ کشورم را ببوسم."

در این دیدار سردار سلیمانی انگشتر خود را هم به یادگار به آرین داد، اما این پایان اقدامات جوانمردانه غلامیِ جوان نبود. رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان جهان به میزبانی هند در حال برگزاری است که در این رقابت ها 189 شطرنج‌باز دختر و پسر حاضر هستند و پیکارها تا سوم آبان ادامه دارد. در دور چهارم این رقابت‌ها آرین غلامی مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی حاضر نشد.

این اقدام تحسین برانگیز از سوی جنبش تحریم رژیم صهیونیستی مورد تحسین قرار گرفت و این حرکت ورزشکار ایرانی را دستاوردی بزرگ عنوان کرد. روز بعد محمدامین طباطبایی، نماینده شطرنج ایران در دور ششم حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشد تا موج اقدامات جوانمردانه شطرنج‌بازان جوان ایران ادامه داشته باشد.

محمدامین طباطبایی که از رقابت با حریف صهیونیست خودداری کرد

غلامی و طباطبایی با انصراف از مبارزه با نماینده رژیم غاصب صهیونیستی، مدال احتمالی طلا و جوایز نقدی را از دست دادند تا مدال انسانیت را بر گردن آویزند. این تنها نمونه‌ای از جوانان معتقد ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین است. پیش از این بارها و بارها دلاور مردان ورزش ایران زمین قید مدال‌های دنیوی و دلارهای بی‌شمار را زدند تا حرف ملت مظلوم فلسطین را به گوش جهان برسانند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    14 5
    خدا خیرشون بده. اون دنیا انشالله بعد 120 سال وقتی اجر این کارشون رو جلوشون میذارن تازه می‌فهمن چه کاربزرگی کردن در حد یک انقلاب بزرگ جهانی.
  • نزاعي IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    10 4
    سلام و درود بر شرافت و شجاعت اين دو جوان ايراني آقاي مهاجري اگر منظورشان از 5 % اين جوانها هستند ايشان را مراجعه مي دهم به قرآن و كم من فئة قليله غلبت فئة كثيرة باذن الله
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    12 2
    دمتون گرم ,پسرای با معرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس