اخبار ویژه روزنامه ها

سخنگوی پیشین دولت روحانی می‌گوید: دولت مثل پدری است که همسرش بیمار است، فرزند دانشجو دارد و خانه‌اش هم تخریب شده است(!)

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

نمره مردودی آقای مشاور برای فراکسیونی که خاتمی مهندسی کرد

مشاور خاتمی گفت، عارف به خاطر برخی ناکارآمدی‌هایش، دیگر نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود اما خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آماده می‌کند.

عبداله ناصری درباره ناکارآمدی فراکسیون امید و خوشحالی اصولگرایان از سرلیستی دوباره عارف در جریان اصلاحات به نامه‌نیوز گفت: با توجه به کارنامه و توان مدیریتی آقای عارف در چهار سال مجلس دهم، این مسئله تصوری غیرواقعی نیست. بالاخره آقای عارف به رغم همه ویژگی‌های مثبتی که دارد کمتر عمق سیاسی تحولات را می‌بیند و مدیریتش هم نشان داد نمی‌تواند یک مجموعه درون پارلمان را پویا و فعال نگه دارد.

وی ادامه داد: ارزیابی امروز از فراکسیون امید، بسیار مردود و منفی است. البته چند عضو محدود فراکسیون امید رسالت نمایندگی خودشان را توانستند انجام دهند، گرچه ممکن است دستاورد آنچنانی برای موکلان‌شان نداشت اما بالاخره آزادمنشی، پاکدستی و بی‌حاشیه بودنشان، عملکرد آنها را از سایر نمایندگان متمایز کرد که امیدوارم این دوره هم تأیید صلاحیت شوند.


این فعال اصلاح‌طلب در پاسخ به این سؤال که آیا عارف رقیب سهل و آسانی برای اصولگراها خواهد بود؟ اظهار کرد: عملکرد آقای عارف در مجلس دهم این مسئله نشان داد، معتقدم با روند کنونی فراکسیون امید، پایگاه اصلاح‌طلبان در مجلس آینده قوی از مجلس فعلی نخواهد بود. در واقع اگر آقای عارف در مجلس آینده هم وارد شود جایگاهش تغییری نسبت به این دوره نخواهد کرد.

وی افزود: آقای عارف به احتمال زیاد وارد مجلس آینده نخواهد شد. او برای آنکه راحت‌تر بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تلاش کند، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی‌شود.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان درباره گزینه‌های دیگر جریان اصلاحات برای سرلیستی در انتخابات مجلس، اظهار کرد: خبر ندارم چون عضو شورای عالی سیاستگذاری نیستم، اما چون اصلاح‌طلبان با مردم تعامل اقناع‌کننده‌ای ندارند، به همین راحتی نمی‌توانند وارد مجلس شوند.

نمره مردودی و منفی مشاور خاتمی به فراکسیون امید در حالی است که خاتمی با شعار تکرار می‌کنم خواستار رای دادن به فهرست امید شده بود.

اصرار مشکوک بر تصویب لوایح خسارت‌بار FATF

عضو مجمع روحانیون مبارز می‌گوید باید لوایح FATF را تعیین تکلیف کنیم و نظر شخصی من بر تصویب آنهاست.

مجید انصاری به «جماران» گفت:  لوایح پالرمو و CFT از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به کمیسیون مشترک تخصصی ارجاع شده و در چند ماه گذشته بحث تازه‌ای نداشته‌ایم. باید در جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام از دبیرخانه بخواهیم که وضعیت جدید را ارزیابی کنند و مسئولین وزارت امور خارجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی از وضعیت تازه و مهلت‌هایی که داده شده ارزیابی جدیدی داشته باشند و گزارشی ارائه کنند؛ تا مجمع بر اساس وضعیت جدید بررسی و اتخاذ تصمیم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متأسفانه تا به حال روش اروپایی‌ها و غربی‌ها اولتیماتوم یک طرفه دادن و پیش روی بوده است. یعنی خواهان اجرای تعهداتی از سوی کشورها، به خصوص ایران، هستند ولی در مقابل آن هیچ گشایش و گام مثبتی به نفع مردم ما برنمی‌دارند. همین مسئله موجب‌تردید شده است. در شرایط طبیعی اگر رفتار آنها احترام‌آمیز و بر اساس منافع متقابل بود، من فکر می‌کنم این مسئله زودتر از این حل شده بود.

وی یادآور شد: ما در گذشته با توجه به تحفظاتی لایحه پولشویی و اصلاحات آن را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کردیم. ولی اخیرا آنها به همین تحفظات ما ایراد گرفته بودند. ظاهرا سازوکار FATF قطعی نیست. یعنی مرتباً الزامات و تعهدات جدیدی را مطالبه می‌کنند.

به همین جهت باید قضیه روشن‌تر شود و ببینیم تا کجا می‌خواهد ادامه پیدا کند. من شخصا عقیده دارم که در روابط بین‌المللی ما باید منافع ملی خودمان را در نظر بگیریم و اگر مصلحت کشور و اقتصاد ما در تصویب این دو لایحه است، حتما آنها را تصویب کنیم.

انصاری اضافه کرد: ما نمی‌توانیم بدون تعامل با جامعه بین‌الملل و اقتصاد جهان و سازوکارهای مرتبط با آن اقتصاد پویایی داشته باشیم. ولی به هر حال منافع ملی هم باید کاملاً مدنظر باشد و ما در شرایطی هستیم که اگر احساس شود تصویب این لوایح منفعت چندانی برای ما ندارد و صرفا تعهدات یک‌جانبه‌ای برای ما دارد، طبیعی است که در این صورت مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا دولت نمی‌توانند تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه بلاتکلیفی لوایح FATF حالت خوبی نیست و حتما باید آنها را تعیین تکلیف کنیم، گفت: تصویب آنها مبتنی بر چگونگی ارزیابی ما است و باید آخرین وضعیت و گزارشات را دریافت کنیم و نهایتا بر اساس محاسبه هزینه و فایده آنچه که مصلحت کشور و مردم هست را تصمیم بگیریم. همان طور که‌اشاره کردم نظر شخصی من بر تصویب است، اما باید ببینیم نظر اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام چه چیزی خواهد بود.

چنانچه از مرور اظهارات مجید انصاری برمی‌آید، وی به شدت متناقض حرف می‌زند. او از یک‌سو، از تعامل حرف می‌زند اما از طرف دیگر اعتراف می‌کند که اروپا و غرب دنبال تعامل نیستند و یک‌طرفه عمل می‌کنند و هیچ گشایشی در کار نبوده است، آیا با این وصف، ملت ایران از نگاه عضو مجمع روحانیون بدهکار آمریکا و اروپا هستند که هم امتیاز به دشمن بدهند و اطلاعات سری اقتصادی خود را دراختیار غرب بگذارند و هم با تشدید فشارها و دشمنی‌ها مواجه شوند؟!

این قبیل اظهارات مبنی بر مصلحت‌بودن تصویب لوایح مربوط به FATF در حالی است که مقامات آمریکایی نظیر مایک پمپئو نیز اخیراً خواستار تصویب هرچه سریع‌تر آنها از سوی ایران شدند. آیا این هم‌سویی امثال مجید انصاری با مواضع و انتظارات دولت عهدشکن آمریکا عجیب نیست؟!

یادآور می‌شود برخی دولتمردان به هنگام بزک‌کردن توافق هسته‌ای برای مردم، مدعی شده بودند با این توافق همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد. اما درست برعکس این وعده اتفاق افتاد. و تلخ‌تر اینکه همین مقامات می‌گویند هیچ تضمینی نمی‌دهند که حتی با تصویب لوایح موردنظر FATF، تحریم‌ها برداشته شود(!)

آفتاب یزد: تورم ۴۳ درصدی یعنی وضع اقتصاد بهتر شده است؟!

یک روزنامه اصلاح‌طلب ادعای رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت درباره بهتر شدن شرایط اقتصادی مردم را به چالش کشید.

آفتاب یزد با طرح این پرسش که آیا شرایط اقتصادی مردم آن‌گونه که دولتمردان می‌گویند بهتر شده؟ نوشت: سخنگوی دولت اخیراً گفت که شرایط اقتصادی مردم تا ۲ سال آینده بهبود پیدا کرده و به عبارتی وضع مردم بهتر خواهد شد. علی ربیعی گفته در دو سال آینده رو به جلو پیش می‌رویم و شرایط بهبود خواهد یافت. اظهارات سخنگوی دولت در حالی است که اخیرا جهانگیری و شخص رئیس جمهور هم وعده‌های خوب اقتصادی در خصوص آینده دادند. روحانی در مصاحبه مطبوعاتی اخیرش گفت که وضعیت مردم بهتر شده است.

رئیس جمهور ۲ ماه قبل هم گفته بود در ۵ ماهه امسال نسبت به سال گذشته از بار مشکلات مردم کم شده و ثبات بر قیمت‌ها حکمفرما شده است.

تاکید دولت بر بهبود وضعیت اقتصادی مردم مبتنی بر فکت‌هایی است که کلی به نظر می‌رسد. نسیم شریفی کارشناس اقتصاد در خصوص اظهار خوش‌بینی دولتی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی می‌گوید:‌ البته دولت پسوند امید را عنوان دولت خود بهمراه دارد و طبعا باید در آمارها و تبیین شرایط سخن از امید و بهبود باشد و از این لحاظ اقدام دولتی‌ها خوب و امیدبخش است اما وقتی سخن از شاخص‌های واقعی در حوزه اقتصاد باشد باید گفت که وضعیت آنگونه که مطرح می‌شود دلگرم کننده نیست.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم سالیانه در کشور همچنان در حدود همان عدد۴۲ درصد است، گرچه تورم نقطه به نقطه تا حدودی کاهش پیدا کرده است اما این کاهش خیلی قابل توجه نبوده ضمن آنکه گزارش وضعیت تورم در مردادماه نشان می‌داد که تورم سالانه نسبت به ماه قبل مرداد (تیر) نه تنها کاهش نداشته بلکه ۱/۸ درصد افزایش هم داشته گرچه تورم نقطه به نقطه با ۶ درصد کاهش نسبت به تیر ۹۸ همراه بوده است.

شریفی خاطرنشان کرد: ملاک آرامش از نگاه مردم لمس و رؤیت آن است که به تصور من چنین چیزی لمس نشد، در نظر داشته باشید که تورم ۴۲ درصدی سالانه به معنی رشد ۴۲ درصدی قیمت‌ها نسبت به سال قبل است اما سال قبل یعنی تابستان ۹۷ وضعیت چگونه بود؟ پاسخ این است که در آن زمان رشد قیمت‌ها که از آن به عنوان شوک یاد می‌شود تازه شروع شده بود و اکنون در تابستان ۹۸ آمارهای رسمی ‌می‌گوید تازه ما نسبت به فاجعه تابستان ۹۷ حدود ۴۲ درصد در وضعیت بدتر به لحاظ سرعت رشد قیمت‌ها قرار داریم.

وی با اشاره به این واقعیت که تورم نقطه به نقطه در عمل واقعا کاهش پیدا کرده، گفت:‌ بله این کاهش درست است اما وقتی منطق اقتصاد را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که در مبنای محاسبه اشتباهاتی صورت گرفته از جمله اینکه سبد کالایی که نرخ تورم بر اساس آن محاسبه می‌شود، عمدتا با سبد کالای اقشار کم درآمد جامعه همخوانی قابل قبولی ندارد، با این وصف، نمی‌توان زیاد بر روی کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه که احتمالا منظور دولتی‌هاست حساب باز کرد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: مهمترین شاخص بهبود شرایط، بالابردن قدرت خرید مردم است که واقعیت بازار و معیشت دهک‌های درآمدی خلاف آن را نشان می‌دهد به این معنی که این قدرت خرید نه تنها بالا نرفته بلکه لاغرتر هم شده، در نتیجه به نظر من «امیددرمانی» نشاط‌بخش و خوب است به شرطی که برای افزایش قدرت خرید مردم تلاش شود.

این مدل بالا و پایین‌کردن تورم افتخار ندارد، آقای روحانی

یک روزنامه اصلاح‌طلب حامی دولت می‌گوید ادعای دولت درباره کاهش تورم، نمود واقعی در اقتصاد ندارد.

ابتکار نوشت: آقای روحانی در نشست خبری اخیر از کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش پول ملی سخن گفت. آماری که البته به ظاهر درست است، اما چند نکته مغفول در بررسی آن وجود دارد.

نخست آنکه اگر مبنای ارزش پول ملی را مقطع کوتاه دلار ۱۸ هزار تومانی درنظر بگیریم به طور قطع افزایش ۴۰ درصدی ارزش پول ملی آمار درستی است. اما اگر مبنا را ارز حدود ۴۰۰۰ تومانی قرار دهیم بی‌تردید این آمار معکوس خواهد شد. در حالی که باید از رئیس‌جمهوری محترم پرسید که آیا افت ارزش پول ملی نسبت به سال ۹۶ برای مردم جبران و در سبد مدیریت معیشت آنها دیده شده است که حالا با افتخار از افزایش قدرت آن نسبت به دلار ۱۸ هزار تومانی سخن گفته می‌شود؟

این سؤال البته باید درخصوص کاهش روند افزایشی نرخ تورم هم پرسیده شود که آیا قدرت خرید و توان اقتصادی مردم به تورم ۳۵ درصدی می‌رسد که حال از نبود تورم ۵۰ درصدی خوشحال باشند؟ سخن گفتن با مردم در حضور اصحاب رسانه بعد از وقفه‌ای طولانی نیازمند آن است که واقعیت عینی اعداد و ارقام برای مردم تشریح شود و صد البته مردم در این شرایط سخت، راحت‌تر بتوانند با مشکلات خود کنار بیایند.

تصویر بدبختی که نوبخت از دولت کشید!

سخنگوی پیشین دولت روحانی می‌گوید: دولت مثل پدری است که همسرش بیمار است، فرزند دانشجو دارد و خانه‌اش هم تخریب شده است(!)

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا طی اظهاراتی در یک مراسم کلنگ‌زنی در لرستان گفته است: «ما قادر نیستیم همه خسارت‌ها-ی سیل- را جبران کنیم چون صادرات نفت کاهش یافته و در شرایطی هستیم که باید با دل خونین و لب خندان با مردم صحبت کنیم ولی ان‌شاءالله خدا کمک می‌کند و از این گردنه عبور می‌کنیم.»

او می‌افزاید: دولت مثل پدری است که همسرش بیمار است، فرزند دانشجو داشته باشد و خانه‌اش هم تخریب شده باشد و در این فکر است که چطور خانواده را اداره کند!

به گزارش مشرق، رویه برخی مدیران ارشد کابینه دولت مبنی بر اینکه دائما «کاسه چه کنم چه کنم!» به دست می‌گیرند و ابراز استیصال می‌کنند؛ رویه غلطی است که پس از چند سال انتقادات برخی محافل، به تازگی مورد انتقاد کسان دیگری از درون دولت نیز قرار گرفته است.

بایستی اشاره کرد که مدیرانی شبیه به نوبخت در هیچ کجای جهان پیدا نمی‌شوند که بر نشسته بر حجم عظیمی از قدرت و اختیار و بودجه اما به هر بهانه‌ای مشغول سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و ابراز استیصال باشند.

از طرفی اگر آقای نوبخت خیلی به خانه‌خرابی و دل خون دولت معتقد هستند پس باید به آقای جهانگیری در واحد معاون اولی دولت پیغام بدهند که دیگر به مردم نگوید دولت ایران یک دولت پولدار است! و ایضاً جلوی انتشار اخبار مربوط به بهبود آمارهای اقتصادی کشور و کاهش بیکاری را نیز بگیرد.

اظهارات نوبخت در حالی است که دولت فقط در یک قلم سوء مدیریت ۱۸ میلیارد دلار از ذخایر ارزی را در اوایل سال ۹۷ به کام رانت‌خواران ریخت.

ایران

امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرد

 خبر اول اینکه،عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: تأمین امنیت نفتکش‌ها، بیمه و مشکلات نقل و انتقالات از جمله عواملی هستند که قیمت نفت برای اروپایی‌ها را افزایش می‌دهد؛ به دلیل ناامنی‌های ایجاد شده، اروپایی‌ها مجبور هستند نفت را گران‌تر خریداری کنند. در این شرایط که اروپایی‌ها تلاش می‌کنند نفت ایران را خریداری کنند، اماراتی‌ها نیز سعی می‌کنند رابطه خود را با ایران بهبود بخشند.

به گزارش خانه ملت، اکبر ترکی گفت: اماراتی‌ها نیز فهمیده‌اند که دراین مقطع غربی‌ها و عربستان نمی‌توانند امنیت این کشور را تأمین کنند. امارات خود را سوئیس خاورمیانه معرفی می‌کند اما تجارت، بانکداری، انرژی و هواپیمایی این کشور وابسته به امنیت است و می‌داند در صورت نبود امنیت نمی‌تواند کاری کند.

وی ادامه داد: امارات از عربستان و امریکا دوری کرده و روابط خود را با ایران اصلاح و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است. روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و به همین روی در دوبی صرافی‌های بسته شده ایرانی دوباره فعال شده‌اند.

لغو روادید ۲۰ دانشجوی ایرانی در امریکا ظرف یک ماه

 دست آخر اینکه، شبکه «ان‌بی‌سی» گزارش داده است که وزارت خارجه امریکا بدون ارائه توضیحی، روادید ده‌ها نفر از دانشجویان ایرانی را که از دانشگاه‌های امریکایی پذیرش گرفته بودند، لغو کرده است.

به گزارش فارس، در این گزارش آمده که امریکا تنها در ماه سپتامبر (نیمه شهریور- نیمه مهر) از ورود دست‌کم ۲۰ تبعه ایران که از دانشگاه‌های امریکایی پذیرش دریافت کرده و برای سفر به امریکا روادید هم داشته‌اند، جلوگیری کرده است.

در این گزارش با اشاره به فرمان اجرایی ترامپ که اتباع ایران را از ورود به امریکا منع می‌کند، نوشته شده: «به صورت رسمی، دانشجویان [از شمول این فرمان] مستثنی شده‌اند، اما سیاست‌های سختگیرانه‌تر به کاهش صدور روادید برای ایرانی‌ها منجر شده است.»

این گزارش می‌افزاید: «بر اساس آمار مؤسسه تحصیلات بین‌المللی، در حال حاضر حدود ۱۲ هزار دانشجویی ایرانی در ایالات متحده حضور دارند. اما بر اساس اعلام وزارت خارجه، تعداد روادیدهای صادرشده برای دانشجویان ایرانی از ۳ هزار و ۱۳۹ در سال ۲۰۱۶ به نصف کاهش یافته و در سال ۲۰۱۸ به هزار و ۶۴۳ مورد رسیده است.»

خراسان

پشیمانی دولت از لغو یک دستور کابینه قبل پس از ۶ سال

گزارش یک مقام اجرایی نشان می دهد با توجه به هزینه های هنگفت تامین خودروهای کشنده و سنگین صفر کیلومتر و همچنین عدم امکان تولید این تجهیزات در داخل کشور، این خودروها در سال های گذشته به صورت کارکرده و با تسهیلاتی وارد کشور می شد تا  امکان فعالیت شرکت های داخلی در زمینه حمل بارهای فوق سنگین فراهم باشد اما پس از لغو اختیارات تفویض شده دولت احمدی نژاد به کمیسیون تخصصی- با مصوبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ دولت اول روحانی- واردات خودروهای مذکور با محدودیت مواجه شده که پیشنهاد می شود به دلایل مختلف، این تسهیلات مجدد برقرار شود.

پول حمایت از پایان نامه ها چه شد؟

با توجه به دستورات مندرج در قانون بودجه سال ۹۸ به ویژه تبصره ۹ آن مبنی بر لزوم حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز معتبر برای انجام پژوهش های کاربردی، یک نهاد مهم اقتصادی در دولت با ارسال بخشنامه ای خطاب به تعدادی از مدیران سازمان ها و ادارات از آن ها خواسته بنا به ضرورت هدایت این پایان نامه ها به سمت حل مسائل و موضوعات مهم جامعه، گزارش مربوط به هزینه های صورت گرفته در این بخش را تهیه و تا قبل از پایان مهرماه ارسال کنند.

آرمان

فدراسیون از ما چک و سفته گرفته !

بازیکن ملی‌پوش تیم کبدی ایران گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده و چک و سفته‌هایی که از من گرفته‌اند می‌خواهم کبدی را کنار بگذارم.عصر ایران نوشت؛ معراج شیخ گفت: قبل از اینکه به لیگ هندوستان بیاییم از ما چک و سفته گرفتند که باید ۱۲ درصد از قرارداد را به فدراسیون پرداخت کنیم وگرنه اجازه حضور در لیگ هند را به ما نخواهند داد.

در هیچ رشته‌ای شاهد چنین ماجرایی نیستیم که یک لژیونر مقداری از قراردادش را به فدراسیون بدهد. دادن مالیات به هندی‌ها کاملا طبیعی و قانونی است و ما هم مشکلی با این قضیه نداریم. اما پرداخت پول به فدراسیون واقعا زور دارد. آنهایی که قراردادشان بالای ۵۰۰میلیون تومان است باید ۱۲ درصد به فدراسیون بدهند و آنها که قراردادشان زیر ۵۰۰ میلیون تومان است ۱۰ درصد پرداخت خواهند کرد. به دلیل همین مشکلات تصمیم گرفته‌ام کبدی را کنار بگذارم و کاملا هم جدی هستم.

هک سایت فدراسیون بحرین باپیام فارسی

سایت رسمی فدراسیون فوتبال بحرین پس از توهین هواداران این تیم هنگام پخش سرود ملی ایران هک شد و سرود ملی ایران در صفحه اول سایت برای پخش قرار گرفت. تابناک نوشت؛ حواشی به وجود آمده در حین بازی ایران و بحرین تمامی ندارد و این بار سایت فدراسیون بحرین مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفت.

پس از اینکه هنگام پخش سرود ملی ایران در بازی مقابل بحرین با توهین هواداران بحرینی همراه شد، سایت رسمی فدراسیون فوتبال بحرین هک شد و سرود ملی ایران در صفحه اول این سایت برای پخش قرار گرفت. البته این اتفاق فقط برای دقایقی رخ داد و پس از گذشت چند دقیقه، مسئولان فدراسیون فوتبال بحرین سایت را از دسترس خارج کردند تا افرادی که قصد بازدید از این سایت را دارند، با این صحنه مواجه نشوند.

تکذیب بازداشت دختر شایسته ایرانی در فیلیپین

بازداشت دختر ایرانی الاصل در فیلیپین به درخواست پلیس اینترپل ایران و استرداد او صحت ندارد. خبرآنلاین نوشت؛ بازداشت دختر شایسته ایرانی در فیلیپین و استرداد او به ایران صحت ندارد. طی چند روز گذشته خبری مبنی بر بازداشت بهار بهاری دختر شایسته ایرانی الاصل مقیم فیلیپین توسط پلیس اینترپل و استرداد او به ایران منتشر شد.

بر اساس خبر منتشر شده، پلیس ایران درخواست بازداشت این مدل را به اینترپل داده و پلیس فیلیپین هم در راستای همکاری با ایران او را بازداشت کرده است تا به ایران تحویل دهد. پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نشان داد که این خبر از اساس کذب است و دولت فیلیپین بنا به دلایلی تصمیم به اخراج بهاری از این کشور گرفته و به همین علت پلیس این کشور او را بازداشت کرده است.

تجمع کارگران شرکت آذرآب اراک

کارگران شرکت آذرآب اراک، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزدشان تجمع کردند. تابناک نوشت؛جمعی از کارگران شرکت آذرآب در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات معوقشان، در منطقه شهر صنعتی اراک دست به تجمع زدند. نماینده این کارگران در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در حال حاضر کارگران بخشی از حقوق مرداد ماه خود را دریافت کرده و در شهریورماه و مهرماه هیچ نوع دریافتی نداشته‌اند.

این کارگر افزود: خواسته و مطالبه جدی کارگران پرداخت حقوق و معوقات است که انتظار داریم هرچه سریع‌تر عملیاتی شود. وی تصریح کرد: مشخص نبودن وضعیت سهامداری شرکت موجب شده کارها و امور مربوط به شرکت معطل بماند و این شرایط نگرانی را در بین کارگران ایجاد کرده است.

شرط شماعی زاده برای بازگشت به ایران

حسن شماعی زاده؛ خواننده لس آنجلسی که همچنان ساکن آمریکا است درباره سرنوشت خانه‌اش گفت: خانه‌ام را بدهند به ایران برمی‌گردم. ۷صبح به نقل از شماعی زاده نوشت: « ما قبل از انقلاب از ایران خارج شدیم . در واقع سکونت ما در آن خانه چند ماه طول کشید. من آن موقع ویزای چهار ساله آمریکا را داشتم.

روی دیوار خانه شعارنویسی کرده بودند. همسایه من خبر داد که احتمال ورود برخی افراد به خانه شما وجود دارد. این بود که تصمیم خودم را گرفتم و از ایران خارج شدم. خانه در اختیار ما بود. قبل از رفتن هم به یکی از آشنایان وکالت دادم تا خانه را پس از رفتن من اجاره دهد. روزی که من باخبر شدم خانه مصادره شده زنگ زدم تا مساله را پیگیری کنم. البته تا مدتی این خانه را به افراد دیگری اجاره دادند.»

کاریکاتور توهین آمیز سعودی‌ها علیه تیم ملی

شکست ایران مقابل بحرین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منامه دستمایه تمسخر کارتونیست عربستانی شد و این شکست را با شکست سال ۲۰۰۱ تیم ملی یکی دانست. تابناک نوشت؛ تیم ملی فوتبال ایران در هفته سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بحرین مقابل تیم ملی این کشور با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

به این بهانه کارتونیست عربستانی طرحی در مورد این بازی کشید و به سبک خودش مغلوب شدن بیرانوند مقابل محمد الهردان را با دیدار ایران - بحرین در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ که ایران ۳-۱ از این تیم شکست خورد و از صعود به جام جهانی باز ماند مقایسه کرد و به نوعی دو گلر ایران در این دو بازی را به تمسخر گرفت.

دستگیری جیب بر ۸۰ ساله در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری یک جیب بر ۸۰ ساله حرفه‌ای در قم خبر داد. ایسنا نوشت؛ سرهنگ مراد حسین جعفریان عنوان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت جیب‌بری در قم، با اعلام موضوع به واحدهای گشت انتظامی موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه مأموران فرماندهی انتظامی معصومیه با بررسی جغرافیای جرم موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند. فرمانده انتظامی شهرستان قم خاطرنشان کرد: وی در ادامه پس از انتقال به این یگان، در مواجهه با مأموران به سرقت‌های متعدد جیب‌بری در قم اعتراف کرد.

رانندگی قیس سعید با خودروی ایرانی

به تازگی تصویری در فضای مجازی منتشر شده که در آن رئیس جمهور تونس با خودروی ساخت ایران تردد می‌کند. قیس سعید رئیس جمهور کشور تونس با خودروی ساخت ایران که گویا سابقه تصادف هم دارد به محل کار خود می‌رود. شاهدان دیده‌اند که صبح دیروز «سعید» با خودروی شخصی خود که پژو ۲۰۶ صندوقدار است، عازم کاخ ریاست جمهوری خود شد.هفته گذشته مردم تونس در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری تونس حاضر شدند و به‌دنبال آن قیس سعید را با احراز ۷۶ درصد آرا به عنوان رئیس جمهور جدیداین کشور انتخاب کردند.

به کسی ربطی ندارد...

سرهنگ علیفر گفت:اشتباه‌ کردن که ایرادی ندارد. مگر آن‌ها که با من مشکل شخصی دارند، اشتباه نداشته‌اند؟ شما آدمی را می‌شناسید که اشتباه نکند؟ من که نباید به خاطر اشتباهاتم به برخی افراد خاص پاسخ بدهم. سازمان صداوسیما به‌عنوان رسانه‌ای بزرگ هر جا نیاز باشد با من برخورد می‌کند.

این‌که من مدتی محروم شدم و دوباره برگشتم، آیا به کسی ربطی دارد؟ مگر در یک خبرگزاری وقتی سردبیر با خبرنگار به مشکل می‌خورد، به کسی ربطی دارد؟ به دیگران هم ارتباطی ندارد که صداوسیما چه کاری انجام می‌دهد.

تجمع سهامداران مقابل وزارت اقتصاد

برخی سهامداران بازار پایه فرابورس با تجمع در مقابل در شمالی وزارت اقتصاد نسبت به نحوه اجرای قوانین جدید بازار پایه اعتراض کردند. فارس نوشت؛ اعتراض این سهامداران به نحوه اجرای قوانین بازار پایه است و این که چرا دامنه نوسان سهام اندک است و چرا تعداد حراج ها در هفته اندک است. مسئولان فرابورس هم می‌گویند درصورت وجود صف خرید، تعداد حراج ها قابل افزایش و دامنه نوسان قیممت سهام در تابلوهای رنگی بازار پایه قابل تغییر است.

جیرانی از بیمارستان مرخص شد

فریدون جیرانی کارگردان، نویسنده و منتقد سینما از بیمارستان مرخص شد. یاشار جیرانی فرزند این هنرمند با تایید این مطلب گفت: پدر طبق تایید پزشک معالج از بیمارستان مرخص شد. به گفته‌او فریدون جیرانی در منزل طبق نظر پزشک تا چند روز آینده استراحت خواهد کرد.این کارگردان که فیلم «آشفتگی» را بزودی بر پرده سینماها خواهد داشت، هفته‌ گذشته به دلیل عوارض سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    14 2
    وجدانا این هفتصد میلون دلا را به تنهایی نخورید تقسیم کنید بین ایرانیان تا به هر نفر هشت میلون دلار برسد
    • مهدی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      5 0
      لاشخورها در کمین هستن !!!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      7 0
      به هر ایرانی 100 هزار نوم میرسه باور کن کسانی باشند که لنگ همین پولند
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      6 0
      بهتره شما اول یه ضرب و تقسیم یاد بگیری تا بتونی بفمهی که اگر این پول را بین 80 میلیون ایرانی تقسیم کنند به نفر کمتر از ده دلار می رسه!!!؟؟
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    11 1
    یکی یکی مصوبات دولت قبل رو چراغ خاموش دارن برمی گردونن کسانی که مدعی ژنرال بودنن و دیگران رو با تحقیر گروهبان می دونن از همون گروهبانا شش سال عقب هستن
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 9
    خدارو شکر خداروشکر همین 700 میلیون دلار میتونه شکم 80 میلیون ایرانی رو برای 1 ماه سیر کنه. خدا رو شکر
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      3 1
      خخ خیلی ساده ای نوش جون هر کسی که میگیره و میخوره
  • حسینعلی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    1 0
    از بین این همه خبر فقط خبر باج دادن لژیونر کبدی به فدراسیون کبدی گل سر سبد خبرها بود
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    17 0
    جان مادرتون اینو به دولت ندین، تو روخدا.. بدین سپاه و ارتش، بدین برای سیل زده ها خونه هاشون رو تعمیر کنن، اصلا جلوی چشم ما اتیش بزنین اما به دولت ندین، خواهش می کنم.!!
  • DE ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    14 0
    امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرد/ قابل توجه جهانگیری . بدهید به آقای جهانگیری مانند آن 18 میلیارد دلار اشتعال بزند منظور در کار اشتغال بزند.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 0
    فردوسی قوی باش
  • SE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 0
    دولت درجا زده در برجام کشور را به عقب برد
  • رس IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    2 0
    خدا کنه این دلارها برای مشکلات جامعه هزینه نشود نه برای جیب افراد خاص مفت خور
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 0
    شتردرخواب بیند پنبه دانه!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    2 0
    عملیات آرامکو جواب داد
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 2
    ۱۰۰۰ میلیارد دولار دست دولتها پول اومده.من و تو رو سنه نه
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    0 0
    تیم ملی بی غیرت بازی کردند.
  • خسرو IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    1 0
    تنها کار خوب ترامپ همین است که روادید ها را لقو میکند که هر ننه قمری هوس آمریکا نکند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    3 0
    جوووون چه بخور بخوریه دولت....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس