کد خبر 1003084
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
عکس/ پیاده روی اربعین از  طریق العلماء

مسؤول حمل و نقل زائران اربعین در مرز مهران گفت: با برآوردهای صورت گرفته ۳۶۰ هزار زائر دیگر در کشور عراق باقی مانده است که این زائران امشب و فردا شب از مرز عراق خارج می‌شوند.

به گزارش مشرق، محمدحسن ایرانخواه، مسؤول حمل و نقل زائران اربعین در مرز مهران اظهار کرد: ارائه خدمات اتوبوسرانی به زائران شامل دو بخش برون شهری و درون شهری بوده که مسؤولیت بخش برون شهری بر عهدۀ سازمان راهداری کشور و مسؤولیت بخش درون شهری نیز بر عهدۀ وزارت کشور است.

ببینید:

عکس/ موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران

فیلم/ وضعیت پارکینگ‌ مهران

وی افزود: در بخش درون شهری، نزدیک ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین به خارج و داخل کشور در مرز مهران مستقر است که در این راستا، نزدیک ۶ میلیون زائر اربعین از ناوگان اتوبوسرانی شهری بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: از مجموع ۸۰۰ دستگاه اتوبوس، خدمات دهی و جابه جایی زائران توسط ۷۰ دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی قزوین انجام شده است.

ایرانخواه با بیان اینکه در سال جاری شاهد جابه جایی زائران اربعین در فضایی آرام و مناسب بودیم، ادامه داد: ۳۶۰ هزار زائر دیگر در کشور عراق باقی مانده است که این زائران امشب و فردا شب از مرز عراق خارج و در مرز مهران توسط ناوگان اتوبوسرانی به داخل کشور جابه جا میشوند.

وی اضافه کرد: مسیر جاده‌های منتهی به مرز مهران شرایط خوبی را در این ایام به خود دید و زیرساخت جادههای کشور از جمله راههای منتهی به کرمانشاه و مرز مهران به خوبی ساخته شده بود و اگر وقوع تصادفاتی را شاهد بودیم، این تصادفات ناشی از خواب آلودگی رانندگان بوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ادامه داد: امروز در هیچ جای جهان چنین اتفاقی روی نمیدهد که جابه جایی 6 میلیون زائر در مدت ۲۰ روز در مرزهای کشور صورت بگیرد و این نخستین و بزرگترین نیروی انسانی است که در ایران شاهد آن هستیم و البته این امر با همدلی، همزبانی و با عشق و علاقه به امام حسین (ع) اتفاق افتاد.

ایرانخواه یادآور شد: زائران اربعین از توصیه‌های سفر اربعین در زمان ثبت نام در سامانه سماح آگاه شدند و همراهی خوبی را با دست اندرکاران اربعین داشته و به آنها اعتماد کردند.

وی بیان کرد: در سال گذشته در شب اربعین، آمار قابل توجهی از زائران و نزدیک ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند و این آمار در سال جاری افزایش یافته و به ۳۰۰ هزار نفر رسید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین مطرح کرد: امیدواریم در این چند روز باقی مانده نیز زائران با سلامت کامل به کشور برسند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس