کد خبر 1003087
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
سامانه سماح

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سامانه سماح امروز یکشنبه ۲۸ مهرماه با مصوبه ستاد اربعین کشور تعطیل شد.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان اعلام کرد: این سامانه تا امروز برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت در مجموع بالغ بر۳ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از امروز به طور کامل فعالیت سامانه متوقف شد. 

بیشتر بخوانید:

جابجایی زائران اربعین تا فردا شب ادامه دارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه‌ای به نسبت سال قبل داشته‌اند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون نفر ثبت‌نام کردند و به سفر اربعین رفتند و امسال آمارها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تاکنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و ۶۴ هزار زائر از نقاط مختلف عازم عراق و کربلای معلی شده‌اند. تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر معادل ۸۹ درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند.

رشیدیان عنوان کرد: تاکنون بیشترین آمار زائران بازگشتی معادل یک میلیون و ۵۷۱ هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته‌اند که رقمی معادل ۵۷ درصد کل زائران بازگشتی است. بیش از ۶۸۸ هزار زائرمعادل ۲۴ درصد کل زائران هم از مرز شلمچه و ۲۶۹ هزار نفر از مرزچذابه و ۸۹ هزار نفر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند. زائران بازگشتی از مرزهوایی هم در این مدت به بیش از ۹۵ هزار و ۲۳۹ نفررسیده است. 

رشیدیان با بیان اینکه روند بازگشت زائران اکنون که یک روز بعد از اربعین است تا حدودی فروکش کرده است ، افزود : هنوز حدود ۴۰۰ هزار زائر دیگر در عراق هستند و به مرور طی روزهای آتی به کشور باز می گردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس