image-20191020141919-2.jpeg

پیاده روی اربعین سرشار از زیبایی است.اما متاسفانه رسانه های اصلاح طلب همصدا با دشمن،بجای بازتاب زیبایی های این مراسم عظیم و باشکوه،به انتشار اخبار منفی و غیرمستند می پردازند.

سرویس سیاست مشرق -  روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مسیح مهاجری: فقط ۵ درصد جامعه ایرانی مصون از ناهنجاری اجتماعی و اعتیاد و دزدی هستند

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم «مسیح مهاجری» نوشت: «اربعین حسینی هم گذشت و دو ماه محرم و صفر که امام خمینی درباره برگزاری عزاداری‌های سنتی در این دو ماه سفارش اکید می‌فرمودند نیز در حال سپری شدن هستند.

در سال‌های اخیر، در ایران به ظواهر شعائر دینی از جمله عزاداری در محرم و صفر و فاطمیه و سایر مناسبت‌ها بسیار بیشتر از گذشته پرداخته می‌شود... علاوه بر راهپیمائی پرتبلیغات اربعین، ابداعاتی از قبیل جاماندگان اربعین، شیرخوارگان حسینی و محسنیه و قاسمیه نیز به مناسبت‌ها اضافه شده‌اند...شاید سوال روشن‌تر این باشد که افزایش چشمگیر و جهشی پرداختن به ظواهر در سال‌های اخیر آیا توانسته میزان پای‌بندی مردم به ویژه نسل جدید به محتوای دین و تعالیم اهل‌بیت بویژه مکتب امام حسین علیه‌السلام را افزایش دهد؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «میزان طلاق در جامعه ما که هر روز در حال بیشتر شدن است، مفاسد اقتصادی که روزافزون است، ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد، دزدی، سیر صعودی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و گسترش بداخلاقی‌ها و اختلافات می‌توانند وضعیت امروز جامعه ما را نشان بدهند. اینها نشانه‌های خوبی نیستند و به روشنی نشان می‌دهند جامعه ما از نظر اعتقادی و ایمانی دچار یک بیماری خطرناک است.

اگر به بزرگان ما گزارش داده می‌شود که به دلیل شرکت این تعداد افراد در این مراسم و فلان دعا و فلان گردهمائی، اوضاع بسیار خوبست و همه چیز به طرف بهتر شدن به پیش می‌رود، درخواست صاحب این قلم اینست که بزرگان، به این گزارش‌ها اعتماد نکنند و به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مجموع این افراد فقط به زیر ۵ درصد جمعیّت کشور می‌رسند. قطعاً اعمال و رفتار و افکار ۵ درصد یک جامعه را نمی‌توان به کل آن جامعه تعمیم داد».

مراسم پیاده روی اربعین حسینی هرسال به نسبت سال های قبل، باشکوه تر و عظیم تر برگزار می شود. حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این مراسم بی نظیر، دشمنان را دچار یأس و خشم کرده است. به همین دلیل هر سال تقلا می کنند تا به خیال خام خود، بر عظمت این مراسم تاثیر گذاشته و آن را از رمق بیندازند.

نکته بسیار مهم در این میان، حضور پر شور و شعور جوانان در این مراسم عظیم است که هرساله بر تعداد آن نیز افزوده می شود.

پیاده روی اربعین سرشار از زیبایی است. اما متاسفانه رسانه های اصلاح طلب همصدا با دشمن، بجای بازتاب زیبایی های این مراسم عظیم و باشکوه، به انتشار اخبار منفی و غیرمستند می پردازند.

این روزنامه اصلاح طلب بدون هیچ مستندی مدعی شده است که ۹۵ درصد مردم ایران درگیر طلاق و آلوده به دزدی و اعتیاد به مواد مخدر هستند. این حجم منفی نگری و سیاه نمایی، آن هم همزمان پیاده روی عظیم اربعین قابل تأمل و البته قابل پیگیری و بررسی از سوی نهادهای ذیربط است.

** اگر FATF تصویب نشود،دچار خودتحریمی می شویم!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «آژیر قرمز اف ای تی اف» نوشت:«روز موعود بالاخره فرا رسید. ۴ ماه فرصت گروه ویژه اقدام مالی به جمهوری اسلامی در سکوت محض مجمع تشخیص مصلحت نظام مثل برق و باد گذشت تا تیم مذاکره‌کننده ایران در FATF تقریبا با دستی خالی راهی نشست پاریس شود و در لابی محل برگزاری اجلاس با اعضای این گروه به گفت‌وگو بپردازند تا شاید نظر رییس چینی این گروه و سایر اعضا جلب شده و ایران و کره‌شمالی دوباره همسایه یکدیگر در لیست کشورهای پُرخطر قرار نگیرند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«حامیان تئوری جلوگیری از خودتحریمی ایران تنها ۹۲ روز یعنی تا سی‌ام دی ‌ماه ۹۸ فرصت دارند تا مجمع را مجاب به بررسی و البته تصویب این لایحه کنند. به هر تفسیر اما حالا توپ این بازی کش‌دار تمام و کمال در زمین ایران است. از یک‌ سو دولتی‌ها اگر به راستی خواهان خروج از لیست سیاه FATF هستند باید بکوشند تا در میان هزار و یک قانون تصویب شده، راهی برای به جریان انداختن دوباره پالرمو نیز پیدا کنند و از سوی دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام باید تصمیم بگیرد ۳ ماه آینده را به سکوت بگذراند یا به تعیین ‌تکلیف سرنوشت CFT! با تمامی این اوصاف، چه دولت راهی برای خروج از این وضعیت پیچیده پیدا کند و چه خیر؛ چه مجمع روزه سکوت خود را بشکند و چه نه؛ همچنان یک پرسش بی‌پاسخ باقی است و آن اینکه در صورت بازگشت ایران به لیست سیاه FATF  و سخت‌تر شدن نقل و انتقالات پولی-بانکی، مسوولیت برعهده کدام فرد یا نهاد است!».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی دشه است که با تصویب FATF مشکلات بانکی رفع می شود. این در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه- ۱۵ مهر ۹۷- در جلسه علنی مجلس با موضوع بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم «CFT» گفته بود:«نه بنده و نه رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین بدهیم که با پیوستن به این لایحه مشکلات ما حل خواهد شد».
برجامی که به ادعای دولتمردان، فتح‌الفتوح بود و تضمینِ امضای وزیر خارجه آمریکا را داشت، دستاوردش برای مردم ایران تقریباً هیچ و نزدیک به صفر شد. حال کاملاً مشخص است که FATF که ظریف صراحتاً اعلام کرده است که تضمینی نمی‌دهد که مشکلات به واسطه آن حل شود، چه دستاوردی برای مردم خواهد داشت!

** انتظارات از رئیس جمهور با اختیارات وی تناسبی ندارد!

«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«واقعیت این است که یکسری انتظارات در حوزه اجرا از رئیس‌جمهور وجود دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. به عبارت دیگر جامعه مطابق با رأیی که به رئیس‌جمهور داده و مطابق قانون اساسی که وی را شخص نخست اجرایی کشور و شخصیت رسمی دوم کشور می‌داند انتظار دارد که حوزه اختیارات رئیس‌جمهور نیز به اندازه آنچه که در قانون اساسی آمده باشد. لذا می‌طلبد که رئیس‌جمهور از اختیاراتی متناسب با مسئولیت‌هایی که متوجه اوست برخوردار باشد و بتواند بر اساس اختیارات خود نسبت به مسئولیت‌ها انجام وظیفه کند».

چندی پیش «مصطفی هاشمی طبا» کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفته بود:«رئیس‌جمهور بهتر است از اختیارات خود استفاده کند و مشکلات را کاهش دهد، بعد به سراغ اختیارات بیشتر برود».

اصلاح طلبان تاکنون بارها اذعان کرده‌اند که مشکل دولت روحانی، کمبود اختیارات نیست بلکه نداشتن اراده و اهتمام برای استفاده از اختیارات است. در حقیقت مشکل اصلی دولت، سوءمدیریت است، نه کمبود اختیارات.

روحانی- خرداد ۹۲- گفته بود:«اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص است. اینکه رئیس جمهور چطور بتواند به آن عمل کند، به توانمندی‌اش بستگی دارد». وی در همان مقطع در اظهارنظری دیگر گفته بود: «ریشه همه مشکلات به مدیریت و کارآمدی دولت بازمی‌گردد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عبدالله IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    5 0
    نگرانی اصلاح طلبان غربگرا در خصوص تصویب AFTF بیمرده چون غربیها تا هر موقع که این تصویب بشه مجبورند به ایران فرصت بدهند و برای اونا ارزشش داره که صبر کنند چون در صورت تصویب توسط ایران اونا به چیزی می رسند که با جنگ نظامی نتوانستند بهش برسند .
    • سید IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      1 0
      هرچه نادان تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر! کاش این قوم نادان این عنوان زیبا را برای ریاکاری شان بر نمی گزیدند!
  • US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    5 0
    خداکنه اوضاع لبنان هرچه سریعتر اروم بشه
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    5 2
    خدا جواب افساد طلبا را بده.هرکس گفته فقط ۵درصد.‌‌.‌.کوره.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    5 0
    سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی مگه بد گفته الان با اینهمه تبلیغات مگه جامعه ما داره به سمت اخلاق میره
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 1
    با کمال احترام محضر عزیزان اصلاح طلب واقعا قصد بدی ندارم ولی به نظر من اصلاح طلبان مثل حیوانان جز اخور و طویله به چیز دیگری فکر نمی کنند فقط بخورند و خانه های خوب و درامد خوب داشته باشند و اگر بتوانند از بیت المال هم کمی مثل هشتار ملیارد تومان بردارند و اخرش هم وام حساب بکنند .
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    حق با عزیزان اصلاح طلب است شما اربعینی ها یک مشت جو در اخور اصلاح طلبان بریزید تا اخبار اربعین را هم پوشش می دهند چون حضرات خیلی با دین و امام حسین علیه السلام و ارزشها و ....سر کار ندارند یعنی این مطالب را نمی فهمند ولی شما بفرمایید رابطه با امریکا اب از لب و لوچه انها می ریزد پس تقصیر با شما اربعینی هاست البته همیشه دو طرز تفکر بوده یکی حسینی یکی هم اموی اصلاح طلبان را خط به خط با امویان باید مقایسه کرد . خذلهم الله انشاالله .
  • SE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    5 0
    اصهالیستها خواهان اختیارات قانونی وطن فروشی هستند تا مانند قوم قجر و قبیله قلدر پالونی با بیگانگان سازش کنند و باهم بر گرده ملت سوار شوند و ثروتهای ملت ایران را به تاراج ببرند. ولی زهی خیال باطل
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    2 0
    عمده فساد موجود در کشور نتیجه اعمال سیاستهای فرهنگی صهیونیستی توسط شما اصلاح طلبان وبهاییانه که با هجمه های رسانه ای ومدیریتییتون وارد جامعه کردید؛امیدوارم ذلیلی وعذاب این دنیاتونو قبل از عذاب آخرت ببینم.
  • DE ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 0
    آدم هرچی میخواد خوشبین باشه فکر کنه اعتماد و مسئولانش با صهیونیستها ارتباطی ندارند با خوندن تیترهاش و مقالاتش نمیشه!
  • رحیم IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    1 1
    اقای مهاجری فساد در خانواده خودش زیاده فکر میکنه جامعه هم مثل خانوادش فاسده
  • DE ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    1 1
    فقط ۵ درصد جامعه ایرانی مصون از ناهنجاری اجتماعی، اعتیاد و دزدی هستند!//عه!! یعنی بقیه ۹۵ درصد اصلاح طلب چی هستند و بایستی ترک اعتیاد و از بزهکاری توبه کنند؟
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 0
    هرچه نادان تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر تهوع آورتر! و اسهال آورتر ! کاش این قوم نادان این عنوان زیبا را برای ریاکاری شان بر نمی گزیدند! خدا جواب افساد طلبا را بده.هرکس گفته فقط ۵درصد.‌‌.‌.کوره.این بدبختان روزگار به فرموده قران اینها کور و کر و لا یعقولون ( نفهمند) .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس