کد خبر 1002691
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
اربعین حسینی| راهپیمایی اربعین , امام حسین (ع) , کتاب و ادبیات , ادبیات دینی و آیینی ,

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی گفت: در بدو ورود از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام داده ایم و همچنین این را باید بگویم تمامی خدمات به زائران غیرایرانی رایگان بوده است.

به گزاش مشرق، مسعود محمدی نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی صبح امروز در جلسه مانیتورینگ وزارت کشور اظهار کرد: از سال ۹۵ فعالیت ما تا الان آغاز شده و در قالب ۹۸ تیم این فعالیت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سردار پاکپور: خدمت به زائران اربعین را وظیفه خود می‌دانیم

وی افزود: در همین راستا آمار رو به رشد و رو به افزایشی داشتیم و استقبال از زائرین غیرایرانی همیشه مورد تکریم قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: در شش گذرگاه مرزی، شش ستاد مردمی مستقر کرده ایم و در استان کرمان، سیستان و بلوچستان که در سیستان و بلوچستان بالاترین میزان ورودی را در مرز میرجاوه را داشتیم و در مرز پاکستان بالاترین آمار ورود را داشتیم و همچنین مرز دوغارون در استان خراسان رضوی و در استان گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی،   آذربایجان شرقی و مرز میرجاوه و آستارا، بازرگان، جلفا ستادهای مردمی مستقر هستند.

وی افزود: دقیقا مانند ایرانیان در بدو ورود از زائرین غیرایرانی استقبال خوبی انجام داده ایم و همچنین این را باید بگویم تمامی خدمات به زائران غیرایرانی در ایران رایگان بوده است و بهترین نحو اسکان و پذیرایی آنها انجام شده است.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی تصریح کرد: از سال ۹۵ که اولین تجربه ما در پذیرایی زائران غیرایرانی بود تعداد ۴۵ هزار و ۷۷۲ نفر وارد کشور شده و آمار ورود زائران غیر ایرائی در ماه صفر ۱۲۷ هزار و ۵۲۱ نفر است و در مجموع محرم و صفر ۱۷۰ هزار و ۶۱۹ نفر بوده است.

محمدی ادامه داد: البته این آمار احتمال دارد بیشتر هم شود چرا که افغانستانی ها رسم دارند تا سه روز بعد از اربعین هم به زیارت بروند.

وی اظهار داشت: از جمله دیگر اقدامات ما تامین مترجم برای کاروان های زائران غیرایرانی در مکان های اسکان و مبادی ورودی و خروجی کشور بوده است.

نماینده ستاد مردمی استقبال از زائرین غیر ایرانی گفت: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی را با همکاری استانداری ها، فرمانداری ها، سازمان ها و دستگاه های استانی، ائمه جمعه و نیروی انتظامی انجام داده است.

محمدی ادامه داد: در ایام برگزاری مراسم اربعین حسینی کلیه ظرفیت اردوهای راهیان نور اعم از اردوگاه ها (اسکان، تغذیه و ...) در اختیار زائران غیرایرانی قرار می گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس