کد خبر 1002650
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
مسکن نمایه

نایب رئیس مشاوران املاک با بیان این‌که برای مردم خبر خوشی داریم،گفت:روند کاهش قیمت در بازار مسکن به شهرهای بزرگ رسیده است.

به گزارش مشرق، حسام عقبایی اظهار کرد: خبر خوشی برای مردم داریم؛  طی ماه‌های اخیر و پس از جهش قیمت در بخش مسکن، سمت و سوی بازار مسکن از منظر قیمت نزولی شده و همچنان با این رویه پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید:

جدول/ قیمت خرید آپارتمان در منطقه تهرانسر

جدول/ قیمت آپارتمان در منطقه مهرآباد چقدر است؟

وی با یادآوری این‌که  از ابتدای سال گذشته تا اواسط تیرماه امسال بازار مسکن درگیر رکود تورمی بود، افزود: افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها در بازه مورد اشاره به میزانی پیشرفت کرد که در نهایت باعث کاهش ۸۹ درصدی معاملات در تابستان امسال شد. اتفاقی که در ربع قرن اخیر در بازار مسکن ایران سابقه نداشته است.

وی با بیان این‌که  قیمت واحدهای متراژ بالا حدود ۴۰ درصد در شهرهای بزرگ کاهش یافته است، افزود: پیش بینی ما این بود که روند کاهش قیمت‌ها از نیمه دوم سال آغاز شود اما از اوایل شهریور امسال کاهش نرخ‌ها در بازار مسکن شروع شد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: در واحدهای مسکونی جنوب تهران شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصد قیمت‌ها بوده‌ایم؛ به‌ عنوان مثال قیمت واحدی که تا پیش از تیرماه ۷۵۰ میلیون تومان معامله می‌شد الان به حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

عقبایی با تاکید بر این‌که روند نزولی قیمت‌ها در بازار مسکن به این مفهوم نیست که به نرخ واقعی مسکن رسیده ایم، گفت: در حال حاضر قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به قیمت‌های واقعی است و  انتظار کاهش بیشتر نیز را در این بخش داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    1 0
    تو شهر گرگان انگار نه انگار خبری از ارزانی قیمت نیست.دلالها قیمت مسکن بالابردن و هیچ قصدیم برای کاهش قیمت ندارند.و درسایتهای خرید و فروش مسکن هم رقابتهای مجازی غیر واقعی ایجاد شده که نمیگذاره قیمت پایین بیاد
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    1 0
    آقای عقبایی الکی رقم اعلام نکن متاسفانه این رقم ها کاهش پیدا نکرده ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین آمده که خیلی کم است یک سر به سایت دیوار بزنی متوجه میشوید
  • هومن IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    1 0
    خیلی ارزانه بریم دو سه تا بخریم
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    1 0
    لطفا آدرس دقیقتر بدیدجاهایی که ارزون شده رو ببینیم ما مصرف کننده ایم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    1 1
    دروغ ميگي صبر كن ماه صفر تمام شود بهت ميگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس